اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پسر جوان قربانی درگیری دو پسرخاله شد



 

 

قتل, قاتل, قتل عمد

 

دو پسرخاله که با یکدیگر اختلاف داشتند به بهانه ادب کردن یکدیگر با هم گلاویز شده و فرد دیگری را به کام مرگ کشاندند.

فارس:در ساعت 9 شب روز 29 شهریور سال 1389 مأموران کلانتری 153 شهرک ولی‌عصر از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی در جریان خبر انتقال جسد جوانی 19 ساله به بیمارستان شهید غیاثی قرار گرفتند که طبق نظریه تیم پزشکی، علت مرگ برخورد جسم تیز به قسمت پائین قفسه سینه و شدت خونریزی اعلام شد. با حضور مأموران کلانتری در بیمارستان و با تشکیل پرونده مقدماتی، به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه مبارزه با قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان اداره دهم با شناسایی هویت مقتول به نام علی و محل سکونت وی در شهرک ولی‌عصر تهران، به تحقیقات در این منطقه پرداخته و اطلاع پیدا کردند که مقتول به همراه یکی از دوستانش به اسم مسعود به قهوه‌خانه‌ای در شهرک ولی‌عصر رفته و با صاحب قهوه‌خانه به هویت حمید 26 ساله درگیر شده است.

با بدست آمدن این اطلاعات، کارآگاهان اداره دهم به قهوه‌خانه مراجعه و در همان مرحله اولیه تحقیقات مشخص شد که حمید پس از اطلاع از کشته شدن علی همان شب از تهران متواری شده است. کارآگاهان پس از اطلاع از متواری شدن متهم، برای مشخص شدن جزئیات درگیری و نحوه به قتل رسیدن مقتول به تحقیق از مسعود پرداختند که در زمان درگیری منجر به قتل در محل حضور داشت. وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: یک روز به همراه یکی از دوستانمان به اسم میثم که پسرخاله حمید است در حال چرخیدن در داخل شهرک بودیم که میثم به من و علی عنوان داشت که با پسرخاله‌اش حمید دچار اختلاف شده و این اختلاف به حدی بالا گرفته که او قصد دارد تا به قول خودش حمید را ادب کند. وی به همین بهانه از من و علی درخواست کرد تا به او کمک کنیم؛ من و علی به خاطر دوستی با میثم، درخواست او را قبول کردیم و در روز حادثه به قهوه‌خانه‌ای رفتیم که حمید از چند ماه پیش آنجا را کرایه کرده بود.

مسعود در ادامه اظهارات خود در خصوص نحوه درگیری و کشته شدن مقتول، گفت: ابتدا به بهانه کشیدن قلیان وارد قهوه‌خانه شدیم که پس از گذشت دقایقی میان علی و حمید درگیری لفظی ایجاد شد و حمید به خاطر آنکه در داخل قهوه‌خانه درگیری پدید نیاید از مغازه بیرون رفت و ما دو نفر نیز به دنبال وی از قهوه‌خانه خارج شدیم. ناگهان میان من و حمید درگیری ایجاد شد و حمید توانست چاقو را از دستم خارج کند؛ در همین زمان علی به سمت ما دو نفر آمد که حمید با هل دادن وی باعث زمین خوردنش شد؛ در حالی‌که علی قصد برخاستن از زمین را داشت، حمید با چاقو ضربه‌ای به او زد و همان ضربه باعث مرگ علی شد.

مسعود در خصوص نحوه انتقال مقتول به بیمارستان نیز گفت: با کمک یکی از بچه‌های شهرک به نام حسن، علی را در حالی‌که دچار خونریزی شدیدی شده بود به بیمارستان رسانده اما پس از گذشت دقایقی از بیمارستان به ما خبر دادند که علی فوت کرده است.

کارآگاهان اداره دهم در ادامه رسیدگی به پرونده اطلاع پیدا کردند که متهم پس از متواری شدن از تهران، مدتی را در بندرعباس به عنوان جوشکار یکی از اسکله‌های کشتیرانی گذرانده و از آنجا به منطقه اشتهارد کرج آمده است.

با شناسایی محل تردد متهم در منطقه اشتهارد کرج، کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود موفق به شناسایی محل تردد متهم در یک باشگاه بدنسازی شده و این محل را تحت مراقبت‌های نامحسوس قرار داده و سرانجام در ساعت 9 شب روز چهارشنبه 12 بهمن سال جاری دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال دادند.

با انتقال متهم به اداره دهم و انجام تحقیقات، وی در همان تحقیقات مقدماتی به ارتکاب جنایت اعتراف و در خصوص فرار خود از تهران نیز به کارآگاهان گفت: زمانیکه مسعود و حسن، علی را به بیمارستان انتقال دادند، دائما با تلفن همراه حسن تماس می‌گرفتم تا از وضعیت علی اطلاع پیدا کنم و زمانی‌که حسن به من خبر داد که علی فوت کرده است، تصمیم گرفتم تا از تهران فرار کنم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در توضیح این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم در خصوص ارتکاب جنایت، به دستور مقام قضایی دستور بازداشت موقت برای متهم صادر و تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.... / farsnews.com


ویدیو مرتبط :
اختراعات عجیب کلاه قرمزی و پسر عمه زا و پسرخاله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری عامل شلیک مرگبار در فرشته/ پسر جوان قربانی کینه دوستش شد



دستگیری عامل شلیک مرگبار در فرشته/ پسر جوان قربانی کینه دوستش شد

پسر کینه جو که دوست خود را با شلیک گلوله در خیابان فرشته به قتل رسانده و با خودروی 300 میلیونی مقتول از محل گریخته بود از سوی کارآگاهان پلیس دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بامداد چهارم دی امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 ، وقوع یک فقره فوت مشکوک در خیابان فرشته ـ خیابان مریم شرقی به کلانتری101 تجریش اعلام شد .

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد جوانی به نام "دانیال . م" 24ساله به علت اصابت گلوله از ناحیه پشت سر به قتل رسیده است .

با اعلام خبر به پلیس آگاهی و قاضی کشیک ویژه قتل ، بلافاصله تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم پلیس آگاهی به همراه عوامل تشخیص هویت ، پزشکی قانونی در محل ارتکاب جنایت حاضر شدند .

با توجه به شواهد و دلایل به دست آمده در خصوص ارتکاب جنایت ، پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد تشکیل و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .با آغاز تحقیقات از اعضای خانواده مقتول ، کارآگاهان دریافتند که خواهر مقتول حدود ساعت 23 پس از مراجعه به خانه ، با جسد برادرش در داخل اتاق میهمانی مواجه می شود . خواهر مقتول ضمن تماس تلفنی با پدر خود ، موضوع را به اورژانس نیز اطلاع می دهد که با حضور عوامل اورژانس و اعلام خبر مرگ مقتول ، بلافاصله موضوع از طریق مرکز فوریت های پلیسی به کلانتری 101 اعلام می شود .

در ادامه تحقیقات و بر اساس اظهارات اعضای خانواده مقتول ، کارآگاهان دریافتند که قاتل یا قاتلین پس از ارتکاب جنایت اقدام به سرقت دو عدد شمعدانی به ارزش 20 میلیون تومان ، یک تخته فرش ، یک عدد گیتار برقی ، یک عدد لب تاپ و یک دستگاه خودرو BMW متعلق به مقتول به ارزش تقریبی 300 میلیون تومان کرده اند .

در بررسی محل جنایت هیچگونه آثاری که نشان از درگیری میان مقتول با قاتل یا قاتلین وجود داشته باشد ، کشف نشد . به همین خاطر با توجه به دلایل و شواهد به دست آمده ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که قاتل یا قاتلین از افراد آشنا و به احتمال بسیار زیادی از دوستان مقتول هستند که با استفاده از همین آشنایی و بدون هرگونه تخریب در خانه و یا درگیری با مقتول وارد خانه شده و با استفاده از غفلت مقتول وی را در یک لحظه از ناحیه پشت سر و از فاصله نزدیک مورد اصابت گلوله قرار داده اند . همچنین دربازرسی دقیق انجام شده از محل جنایت و با توجه به کشف دیگر اموال باارزش کوچک ، کارآگاهان فرضیه ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت را دور از واقعیت دانسته و با توجه به دلایل و قرائن به دست آمده به تحقیق از دوستان و افراد مرتبط با مقتول پرداختند .

کاراگاهان اداره دهم در ادامه ، با شناسایی تعدادی از دوستان و افراد نزدیک به مقتول در تحقیقات نامحسوس خود دریافتند که یکی از دوستان مقتول به نام "محمد . د" 23 ساله از چندی پیش و به صورت غیرقانونی اقدام به خرید و نگهداری یک قبضه سلاح کمری کرده و در چندین نوبت و برای بزرگ نمایی ، اسلحه را در میان دوستان خود به نمایش گذاشته است .

با شناسایی "محمد . د" و با توجه به ارتکاب جنایت با اسلحه کمری ، بلافاصله کارآگاهان محل سکونت او را مورد شناسایی قرار داده و در ادامه دریافتند که وی همزمان با روز جنایت و پس از مراجعه به خانه ، در کمتر از چند ساعت محل سکونت خود را ترک کرده است .

کارآگاهان اداره دهم با شناسایی مخفیگاه محمد در خیابان دامپزشکی و اطمینان از حضور وی ، با انجام هماهنگی با مقام قضایی ، صبح ششم دی با ورود به مخفیگاه محمد ، او را قبل از هرگونه اقدام برای استفاده از سلاح گرم همراه خود دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش موفق به کشف گیتار برقی متعلق به مقتول و همچنین مبلغ یک میلیون و 570 هزار تومان حاصل از فروش فرش سرقت شده از محل جنایت شدند .

با توجه به دلایل به دست آمده از محل دستگیری ، محمد به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات اولیه خود با اعتراف صریح به ارتکاب جنایت ، محل پارک خودرو متعلق به مقتول را نیز به کارآگاهان نشان داد که خودرو BMW نیز در میدان جمهوری ـ خیابان ارومیه کشف شد . محمد در ادامه اعترافات خود عنوان داشت : با نیت قبلی و به منظور قتل به محل جنایت رفتم و با شلیک گلوله از پشت سر و در حالیکه دانیال بر روی تخت نشسته بود ، وی را به قتل رساندم " و در ادامه مدعی شد که قتل را با انگیزه سرقت انجام نداده و سرقت را تنها برای ایجاد انحراف در مسیر تحقیقات پلیس انجام داده و به همین علت و پس از خروج از محل سرقت نیز دو عدد شمعدانی و همچنین لب تاپ متعلق به دانیال را در بین مسیر و در داخل بزرگراه از ماشین به بیرون انداخته اما با این وجود و در خصوص علت فروش فرش ـ به قیمت یک میلون و 570 هزار تومان ـ و همچنین نگهداری گیتار برقی سکوت کرد .

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

متهم در خصوص نحوه آشنایی خود با مقتول گفت : از طریق یکی از دوستان ، برای اولین بار به خانه دانیال رفته و با او آشنا شدم . بعد از چند نوبت رفت و آمد و آشنایی ، با او به تنهایی ارتباط برقرار کردم و آین آشنایی از حدود هفت یا هشت ماه پیش آغاز شد.

متهم در خصوص شب جنایت نیز گفت : پس از رسیدن به در خانه دانیال ، به همراه وی و برای زدن بنزین با خودرو BMW به پمب بنزین رفته و سپس به خانه وی بازگشتیم . بعد از گرم کردن و خوردن مقداری غذا ، در حالیکه پیش از آن تصمیم به کشتن دانیال گرفته بودم به جلو آئینه رفته و با استفاده از موقعیت ، از پشت سر به دانیال شلیک کرده و او نقش بر زمین شد . پس از کشته شدن دانیال ، کنترل در پارکینگ را از جیبش برداشته و فرش ، دو عدد شمعدانی و همچنین لب تاپ و گیتار برقی متعلق به دانیال را به داخل ماشین برده و با خودرو از محل فرار کردم . پس از پارک ماشین در حوالی میدان جمهوری به خانه رفته و کمی استراحت کردم و حدود ساعت 11 پس از فروش فرش ، به خانه یکی از دوستانم رفتم که در آنجا و توسط مأموران دستگیر شدم .

متهم در خصوص انگیزه خود در خصوص ارتکاب جنایت نیز به کارآگاهان گفت : دانیال به واسطه موقعیت اقتصادی و اختلاف سطح طبقاتی خود و خانواده اش با من ، دائما مرا تحقیر می کرد و به همین علت من نیز تصمیم به قتل او گرفتم . با همین انگیزه و در حدود یک ماه پیش با خرید سلاح ، منتظر زمانی مناسب برای قتل دانیال شدم تا اینکه سرانجام او را به قتل رساندم .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است . ./مهر