اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پسر بچه گرداننده باند سرقت موتوسیكلت



 

  پسر بچه گرداننده باند سرقت موتوسیكلت

 

 

 پسر 11 ساله و دوست 13 ساله اش باند سرقت موتوسیكلت راه انداخته بودند.شاهین 11 ساله كه جثه بسیار ریز و ضعیفی دارد و حاصل ازدواج نافرجام والدین خود و فرزند طلاق است، چندی قبل در جریان آخرین سرقت شان هنگامی كه همراه دوستش اردلان – 13 ساله – موتوسیكلتی را از مقابل مغازه ای در جنوب تهران دزدیدند، به دست صاحب موتوسیكلت به دام افتاد.اما دوستش با موتوسیكلت مسروقه موفق به فرار شد.

 

مأموران كلانتری 172 حضرت عبدالعظیم پس از حضور در محل سرقت، متهم را بازداشت و با راهنمایی های او همدست فراری اش را هم دستگیر كردند. آنها در نخستین بازجویی ها به سرقت پنج موتوسیكلت فقط با هدف تفریح اعتراف كردند.

اما اردلان در تحقیقات بعدی راز سرقت های دیگر «شاهین» را فاش كرد و گفت: من و شاهین دوست و همسایه هستیم. او یك سارق حرفه ای است و تاكنون نیز دست كم 30 موتوسیكلت دزدیده و به یك موتورساز فروخته است.

بابت هر موتوسیكلت نیز 10 هزار تومان گرفته است. چندی قبل هم او مرا تشویق به سرقت موتوسیكلت كرد كه وسوسه شده و قبول كردم تا فقط برای تفریح همراهی اش كنم.

بدین ترتیب در خیابان های جنوب تهران پرسه زده و موتوسیكلت های رهاشده در كنار خیابان را به راحتی سرقت می كردیم.

بدین ترتیب هر دو متهم در حضور قاضی روحانی از شعبه 106 دادگاه اطفال شهرستان ری به سرقت ها اعتراف كردند.

پدر شاهین كه از وضعیت پسرش بشدت ابراز تأسف می كرد درباره زندگی نابسامان شان گفت: پس از تولد «شاهین» مادرش سر ناسازگاری گذاشت و به بهانه دریافت مهریه و نفقه مرا 5 سال به زندان انداخت. این در حالی بود كه همسرم از ابتدای زندگی یك فرد بیمار بود و رفتارهایش نیز تحت كنترلش نبود.

اما من به خاطر رضای خدا و 2 فرزندمان همچنان حاضر به زندگی بودم. اما تحت تأثیر خانواده اش پیوسته اذیتم می كرد و فرزندان مان را نیز كتك می زد.

وقتی شاهین 3 ساله شد و من نیز همچنان در زندان بودم، همسرم دادخواست طلاق داد و دادگاه هم با درخواستش موافقت كرد. بعد هم او همراه دخترم به خانه پدرش رفت و نگهداری از شاهین را مادرم بر عهده گرفت.

وقتی از زندان آزاد شدم، سعی كردم با كار و تلاش فراوان برای فرزندانم رفاه نسبی فراهم كنم. اما شاهین همیشه سراغ مادرش را می گرفت ولی مادرش حاضر به دیدن او نیست.

با وجود این كه شاهین از شاگردان نمونه مدرسه اش است اما به خاطر مشكلات زندگی مان چندین بار سرقت كرده كه بلافاصله با پیگیری هایم و جلب رضایت شاكی ها او را نجات دادم.

اما افسوس كه باز هم مرتكب سرقت شد. در حال حاضر شاهین و دوستش با دستور قضایی روانه كانون اصلاح و تربیت شدند و تحقیقات پلیسی از آنها همچنان ادامه دارد.... / روزنامه ایران


ویدیو مرتبط :
پسر بچه شجاع مانع سرقت مسلحانه شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پسر خردسال عضو باند سرقت پدر و مادرش



فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز گفت: با تلاش ماموران کلانتری 24 تبریز، زن و شوهری که با شگرد سوءاستفاده از یک بچه خردسال اقدام به سرقت خودرو می‌کردند، گرفتار شدند.

  پلیس تمام اعضای خانواده را دستگیر کردبه گزارش  باشگاه خبرنگاران، سرهنگ فرهنگ نوروزی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال پیگیری گزارشی مبنی بر اینکه اخیراً  سرقت خودرو مشترکا توسط یک خانم و آقا صورت می‌گیرد، به منظور رفع نگرانی‌های همشهریان تبریزی موضوع بطور جدی در دستور کار ماموران کلانتری‌ها قرار گرفت.
 
این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران کلانتری 24 سردرود تبریز اطلاع حاصل کردند که یک دستگاه خودروی سرقتی مشکوک واقع در باغ معروف تبریز در حال تردد است که بلافاصله اکیپ گشت کلانتری مذکور به محل موردنظر اعزام و در یک عملیات توانستند خودروی موردنظر را شناسایی کرده و اعضای یک خانواده شامل خانم و آقا و یک پسربچه خردسال را به اتهام سرقت دستگیر کنند.
 
فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز در ادامه بیان داشت: در نتیجه تحقیقات پلیس معلوم شد که این دو نفر خانم و آقا باند سرقت خودرو تشکیل داده و با سوء استفاده از یک پسربچه خردسال و به دنبال رد گم کردن و دستگیر نشدن اقدام به سرقت خودرو و لوازم خودرو می‌کردند که با تلاش پلیس دستگیر و پرونده برای تکمیل و بررسی‌های بیشتر از این سارقان به پلیس آگاهی استان ارجاع داده شد.


  اخبار حوادث  -  باشگاه  خبرنگاران