اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پسری در تعقیب مرگ با سرانجام نبش قبر!



پسری در تعقیب مرگ بود!

باوركردنی نیست كه یك پسر با پای خود به تعقیب مرگ دویده باشد. این ماجرای عجیب به مرگ مرد جوانی برمی‌گردد، كه دو سال پیش همه را شگفت زده كرد. پسر جوان كه همراه مادرش برای زیارت از روستایشان در شوشتر خارج شده بود، هیچ وقت فكر نمی‌كرد سایه مرگ اینگونه همسفرش شده باشد.

به گزارش ایران غلامرضا 16 تیرماه سال 89 همراه مادرش راهی سفر شد و در میانه راه سرنوشتی عجیب راهش را از كاروان جدا كرد. اتوبوس حامل زائرین برای نماز و ناهار در شهر پلدختر توقف كرده بود و مرد جوان هم مانند دیگران از خودرو خارج شده بود اما تعلل غلامرضا بیش از حد بود و وقتی به سوی خودرو آمد، خبری از كاروان و مادرش نبود.

مرد جوان كه به خاطر تنها گذاشتن مادر پیرش بشدت ناراحت شده بود، با تماس تلفنی با راننده اتوبوس خواست تا در شهر بعدی توقف طولانی تری داشته باشند تا وی هم بتواند به گروه ملحق شود. این توقف‌ها با وجود طولانی شدن ثمری نداشت و پسر 24 ساله با گذر از چند شهر هم نتوانست بموقع به اتوبوس كاروان برسد.

آخرین محل قرار غلامرضا با راننده اتوبوس در حرم امام خمینی‌(ره) بود و با وجود توقف طولانی مدت، باز هم از مرد جوان خبری نشد. این تأخیر‌ها باعث شد تا زائرین به راهشان ادامه دهند و بعد از رسیدن به مقصد بود كه دلشوره‌ای عجیب به جان مادر پیر غلامرضا افتاد.

حل معما سه هفته از این ماجرا می‌گذشت كه مردی به شعبه یازدهم دادسرای شهرری رفت و ادعای عجیبی را مطرح كرد.

پیرمرد به بازپرس نوفرستی گفت: از سه هفته پیش پسرم ناپدید شده و هیچ كس از سرنوشت وی خبری ندارد. غلامرضا از كاروان جا مانده بود و برای رسیدن به مادرش چند شهر را پشت سر گذاشته اما درست بعد از آخرین قرار پسرم دیگر به تماس‌های ما جواب نداد و تلفنش خاموش شد. نگرانی عجیبی به دل ما افتاده بود و باعث شد تا از شهر زیارتی و از شهر خودمان به سمت تهران، شهر به شهر جلو برویم و در همه بیمارستان‌ها و پزشكی قانونی به دنبال پسرمان باشیم تا این‌كه در پزشكی قانونی كهریزك با عكس جسد وی روبه رو شدم و فهمیدم حادثه‌ای تلخ وی را در كام گرفته است.

غلامرضا قربانی یك حادثه رانندگی شده بود و با انتقال به بیمارستان هفتم تیر همه توانش را برای مقاومت در برابر شدت جراحات از دست داده بود. مرد 24 ساله با عنوان ناشناس به پزشكی قانونی منتقل و بعد از گذشت 12 روز از حادثه به خاطر عدم ظرفیت سردخانه به صورت گمنام در بهشت زهرا‌(س) دفن شده بود.

پدر غلامرضا بعد از پی بردن به این موضوع، به دادسرا رفت تا درخواست عجیبی را مطرح كند. پیرمرد از بازپرس نوفرستی خواست تا به خاطر رعایت آداب و سنت‌های قبیله شان و همچنین كم كردن از ناراحتی روحی خانواده، دستور نبش قبر و انتقال جسد مرد جوان به روستایش صادر شود. با توجه به مطرح شدن این موضوع از سوی بازپرس نوفرستی نامه‌ای به دفتر یكی از مراجع تقلید فرستاد و خواستار حكم شرعی شد. پاسخ شرعی مرجع عظام كه نبش قبر را با توجه به عدم اجازه پدر غلامرضا برای دفن، مجاز دانسته بود، خیلی زود كارساز شد و با گذشت حدود یك ماه از خاكسپاری، پیكر مرد جوان با هماهنگی لازم و حضور مأموران پلیس از قبر بیرون آورده و به زادگاهش در شوشتر انتقال داده شد.

بعد از این مرحله، عامل این حادثه تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و بعد از گذشت یك سال از ماجرا، با وجود تحقیقات گسترده هیچ نشانی از وی به دست نیامد. با توجه به این‌كه هیچ مشخصات دقیقی از خودرو و راننده متخلف آن در دست نبود، بازپرس نوفرستی دستور پرداخت دیه از صندوق دولت را صادر كرد./ایران

 


ویدیو مرتبط :
انتقال قبر شهیدبهنام محمدی در سال ۸۹ بدون نبش قبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نبش قبر پرده از راز جنایت برداشت



نبش قبر پرده از راز جنایت برداشت

زنی كه متهم است همسر خود را با استفاده از روسری خفه كرده و پس از بریدن رگ دست هایش او را به قتل رسانده از سوی ماموران پلیس آگاهی گرگان دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، كارآگاهان پلیس زمانی توانستند نخستین سرنخ از این جنایت را به دست آورند كه شخصی با تماس به فوریت های پلیسی اعلام كرد كه مردی توسط بستگانش به قتل رسیده و به خاك سپرده شده است. محمدی فیروزجایی، ب

ازپرس شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب گرگان با اعلام این خبر گفت: در پی گزارش های مردمی مبنی بر قتل فردی كه چندی پیش توسط بستگانش به خاك سپرده شده بود، دستور قضایی برای نبش قبر متوفی صادر شد و پس از نبش قبر و انتقال جنازه به پزشكی قانونی علت مرگ مقتول مورد بررسی قرار گرفت. با وجود اینكه هنوز نظریه پزشكی قانونی به مرجع قضایی ارسال نشده است، همسر مقتول به قتل وی اعتراف كرده.

بازپرس شعبه چهارم دادسرای عموی و انقلاب گرگان در ادامه افزود: همسر مقتول در اعترافاتش گفته است كه پس از خفه كردن همسر خود با استفاده از روسری، اقدام به بریدن رگ دست های وی برای تظاهر به خودكشی كرده است.

وی تاكید كرد: این زن هم اكنون با صدور قرار قانونی، بازداشت موقت است و در زندان به سر می برد./خبرگزاری ایسنا