اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پسران مبارک دوباره محاکمه می‌شوند


دادستانی مصر از تصمیم خود برای تجدید نظر در حکم آزادی پسران دیکتاتور مخلوع مصر خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: دادستانی مصر از تصمیم خود برای تجدید نظر در حکم آزادی پسران دیکتاتور مخلوع مصر خبر داد.

به گزارش العهد، دادستانی مصر تجدید نظر حکم صادرشده مبنی بر آزادی پسران حسنی مبارک، دیکتاتور مخلوع این کشور را که در پرونده فساد معروف به کاخ‌های ریاست جمهوری به سه سال زندان محکوم شده بودند، از سر می‌گیرد.

دادگاهی در مصر در اکتبر سال 2015 میلادی حکم آزادی علاء و جمال مبارک را به ‌دلیل اینکه در طول دوره دادرسی مدت سه سال را در زندان سپری کرده‌اند، صادر کرد.

قضیه کاخ‌های ریاست جمهوری مربوط به اختلاس علاء و جمال از بودجه اختصاصی کاخ‌های ریاست جمهوری به‌مبلغ بیش از 125 میلیون پوند (16 میلیون دلار آمریکا) و هزینه کردن این مبلغ برای ساخت ساختمان و خرید اثاثیه اختصاصی برای خودشان است.

دادگاه فرجام‌خواهی(عالی‌ترین دادگاه تجدید نظر) مصر نوزدهم دی ماه گذشته اعتراض حسنی مبارک و فرزندانش به حکم صادره علیه آنها در این پرونده را رد کرد و حکم 3 سال زندان آنها تأیید شد.


ویدیو مرتبط :
در مصر رییس جمهور منتخب مرسی محاکمه و مبارک دیکتاتور آزاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«حسنی مبارک» دوباره محاکمه می شود


دیوانعالی قضایی مصر خواستار محاکمه مجدد حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع این کشور شد.

پایگاه خبری العالم: دیوانعالی قضایی مصر خواستار محاکمه مجدد حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع این کشور شد.

این درخواست درحالی مطرح شده است که دادگاه جنایی مصر حکم تبرئه حسنی مبارک از اتهام قتل تظاهرکنندگان دوران انقلاب را صادر کرده بود، که خانواده های مقتولین به این حکم اعتراض کردند ولی دادگاه اعتراض آنها را رد کرد تا اینکه پرونده مبارک به دیوانعالی قضایی ارجاع شد و دیوانعالی هم درخواست بازنگری در حکم تبرئه و محاکمه مجدد مبارک را مطرح کرد.

دیوانعالی قضایی روز 5 نوامبر 2015 را به عنوان زمان محاکمه مجدد مبارک و صادر کردن حکم نهایی و غیرقابل اعتراض معین کرده است.

البته "علاء" و "جمال" پسران حسنی مبارک "حبیب العادلی" آخرین وزیر کشور رژیم مبارک و 6 معاون العادلی که دادگاه جنایی حکم تبرئه آنها را از اتهام قتل تظاهرکنندگان صادر کرده بود ، مجدداً محاکمه نخواهند شد که این امر به معنای موافقت دیوانعالی قضایی با حکم تبرئه آنان است.

حسنی مبارک 86 ساله هم اکنون در بیمارستانی نظامی در جنوب قاهره پایتخت مصر بستری است.

محاکمه حسنی مبارک روز 3 آگوست 2011 آغاز شد.

ده ها افسر رژیم مبارک که متهم به قتل تظاهرکنندگان شده بودند ، یا تبرئه شدند یا احکام سبک یا  تعلیقی برای آنها صادر شد.

انقلاب مردمی مصر روز 25 ژانویه 2011 آغاز شد که سرانجام منجر به کناره گیری حسنی مبارک از قدرت در روز 11 فوریه همان سال شد.

850 نفر در درگیری های دوران انقلاب مصر به دست عوامل مبارک کشته شدند.

پیش از تبرئه شدن مبارک، دادگاهی در ژوئن 2012 حسنی مبارک و حبیب العادلی را به حبس ابد محکوم و بقیه متهمان را تبرئه کرده بود.