اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پست ظریف در فیس بوک درباره درگذشت ماندلا




اخبار سیاست خارجی - پیام تسلیت روحانی برای درگذشت ماندلا

رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی درگذشت نلسون ماندلا را به رییس جمهور آفریقای جنوبی و ملت بزرگ این کشور تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی خطاب به «جاکوب زوما» رییس جمهور آفریقای جنوبی آمده است: با نهایت تأسف و تأثر از درگذشت عالی جناب نلسون ماندلا رییس جمهور پیشین کشور دوست، آفریقای جنوبی مطلع شدم.نلسون ماندلا به آزادی و برابری انسانها نه تنها در کشورش آفریقای جنوبی بلکه در پهنه جهان، باور شک ناپذیری داشت و در این باور راستین هیچگاه به خود تردید راه نداد.

رییس جمهوری دراین پیام می افزاید: او در این راه پر فراز و نشیب و سراسر رنج، با تحمل آوارگی، دوری از خانه و خانواده و زندانهای طویل المدت ˈراه طولانی آزادیˈ را شکوهمندانه معنا بخشید. او بی تردید شخصیت ممتازی بود که پس از پیروزی و به بار نشستن مبارزات، با پیوند اخلاق و سیاست، شیرینی بخشش در عین فراموش نکردن را حتی به زندانبانان و به بند کشندگان خود چشانید و از خود خاطره کم نظیری برای جهان بشریت به جا گذاشت. شگفتی زندگی او در آن بود که می دانست چگونه زندگی کند.

همچنین در این پیام آمده است: امروز ما نه فقط شاهد نتایج سیاستهای خردمندانه او در یکدلی نژادها و یکرنگی رنگهای مختلف در تلاش برای ساختن آفریقای جنوبی هستیم، بلکه آثار گرانسنگ این زندگی پرامید ونشاط را در کل قاره آفریقا برای کسب آزادی و برابری و زدودن آثار شوم به جا مانده از دوران استعمار و استثمار و دمیدن تدبیر در حیات مردم می توان نظاره کرد.

رییس جمهوری در این پیام، سوگمندانه فقدان این شخصیت بزرگ جهانی را به رییس جمهور آفریقای جنوبی، خانواده نلسون ماندلا و ملت بزرگ آفریقای جنوبی تسلیت گفته و برای آن فقید آرامش ابدی مسالت کرده است.

ماندلا که مدتی بود از عفونت ریه رنج می برد، ساعاتی پیش (پنج شنبه شب ) در سن 95 سالگی و در اثر شدت گرفتن بیماری در بیمارستانی در شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی درگذشت.

«جیکوب زوما» رییس جمهوری آفریقای جنوبی در بیانیه ای تلویزیونی این خبر را اعلام کرد و گفت که ماندلا اکنون ما را ترک کرده است.

زوما گفت: ماندلا در ساعت هشت و 20 دقیقه به وقت محلی در حالی که اعضای خانواده اش در کنارش بودند در آرامش درگذشت. ملت ما بزرگترین فرزند خود را از دست داده است. مردم ما پدر خود را از دست داده اند. تقلای خستگی ناپذیر او برای کسب آزادی احترام جهانیان را برایش به همراه آورد.

 

اخبار,درگذشت نلسون ماندلا

 

ظریف درگذشت نلسون ماندلا را تسلیت گفت

وزیر امور خارجه کشورمان درگذشت نلسون ماندلا را تسلیت گفت و وی را نماد یک انقلابی آزدای خواه که در برابر نژادپرستی و آپارتاید مقاومت کرد دانست.

به گزارش تسنیم، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی در صفحه فیسبوک خود درگذشت نلسون ماندلا را به مردم و دولت آفریقای جنوبی تسلیت گفت.

ظریف نوشت:« نلسون ماندلا نمونه یک انقلابی آزادی خواه بود که نه تنها در برابر ستم، نژادپرستی و آپارتاید مقاومت کرد و بر آن پیروز شد، بلکه بر قدرت، خشم، کینه، خشونت و انتقام جویی نیز پیروز گشت.»

نلسون ماندلا رهبر مبارزه با نژاد پرستی و رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی یکی از محبوب ترین چهره های جهانی به شمار می رود که شب گذشته در سن 95 سالگی درگذشت.

اخبار سیاست خارجی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
گرفتن لایک رایگان و قانونی برای پست فیس بوک صددرصد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر ظریف درباره نلسون ماندلا در فیس‌بوک


وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی در صفحه فیسبوک خود درگذشت نلسون ماندلا را به مردم و دولت آفریقای جنوبی تسلیت گفت.

عصر ایران: محمدجواد ظریف در این پیام از ماندلا به عنوان رهبری بزرگ در مبارزات ضد تبعیض نژادی یاد کرد.

ظریف در صفحه فیسبوک خود نوشت: نلسون ماندلا نمونه یک انقلابی آزادی خواه بود که نه تنها در برابر ستم، نژادپرستی و آپارتاید مقاومت کرد و بر آن پیروز شد، بلکه بر قدرت، خشم، کینه، خشونت و انتقام جویی نیز پیروز گشت.