اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پزشک معالج: حال آیت‌الله طبسی وخیم است



اخبار اجتماعی,خبرهای اجتماعی,طبسی

پزشک معالج آیت‌الله طبسی گفت: اکنون مرگ مغزی برای ایشان اصلا مطرح نیست؛ زیرا در مرگ مغزی تنفس وجود ندارد اما در این مورد تنفس وجود دارد.

به گزارش ایسنا، علیرضا صداقت در جمع خبرنگاران درباره شایعاتی که در مورد فوت آیت‌الله طبسی مطرح شده است، اظهار کرد: شاید این شایعات به دلیل وخامت حال ایشان از سوی اطرافیان منتقل شده است.

وی یادآور شد: به دنبال ایست قلبی- تنفسی که دیروز در منزل آیت‌الله طبسی اتفاق افتاد، بلافاصله به مرکز درمانی امام رضا(ع) و بخش آی سی یو A اورژانس عدالتیان منتقل و خوشبختانه احیای قلبی و عروقی آیت‌الله طبسی با موفقیت انجام شد و ریتم قلبی وی ساعت حدود 3:55 دقیقه بازگشت.

صداقت درباره تشخیص تیم پزشکی عنوان کرد: مشکلی که با آن مواجه شدیم کاهش خون‌رسانی به مغز است؛ این کاهش باعث می‌شود تمام ارگان‌هایی که از مغز فرمان می‌گیرند دچار مشکل شوند و از سوی دیگر به دلیل ایست قلبی، قلب کمتر می‌تواند به خوبی عمل کند. از مهمترین بخش‌هایی که در ادامه دچار مشکل می‌شوند کبد و کلیه است. همچنین با کاهش سطح هوشیاری و افزایش آنزیم‌های کبدی مواجه می‌شویم که متاسفانه در هر حادثه قلبی عروقی این اتفاق رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: هر چه قدر فاصله عمل احیا تا تنفس عادی و زیاد باشد، بازگشت به شرایط عادی با عوارض بیشتری است.

این فوق تخصص بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا(ع) تصریح کرد: خوشبختانه با کمک گروه‌های درمانی شرایط نسبتا پایداری را توانستیم ایجاد کنیم اما به دلیل مکانیزمی که اتفاق افتاد، آسیب کبدی نیز رخ داد که این شرایط همراه با خون‌ریزی معده بود که باعث افت فشار شد و به دنبال آن ایست قلبی اتفاق افتاد.

وی افزود: پس از حدود 35 تا 40 دقیقه مجددا عملکرد قلبی بازگشت. هر بار تعداد احیاء زیاد شود، شرایط نامساعدتری به وجود می‌آید؛ از طرفی ما با کاهش فشار نیز مواجه بودیم، اما با کمک تیم‌های پزشکی و در نتیجه یک عملیات گروهی اواخر شب به پایداری نسبی رسیدیم. این شرایط تا حدود ساعت چهار صبح برقرار بود و خوشبختانه امروز نیز با وجود کاهش فشار این پایداری وجود دارد. عملکرد مغزی ایشان پایین است و این عملکرد مغزی به حالت ابتدایی بازنمی‌گردد؛ چون هیچ نشانه‌ای را نداریم که به حالت اول بازگردد.

وی یادآور شد: من به عنوان یک پزشک بخش مراقبت‌های ویژه هیچ‌وقت از بهبودی بیماری ناامید نشدم، اما حال ایشان وخیم است و احتیاج به دعای همه مردم داریم و قابل پیش‌بینی نیست که چه اتفاقی افتد. شرایط ایشان بسیار حساس است و به اتفاقی در حد یک معجزه نیازمند است.

پزشک معالج آیت‌الله طبسی با اشاره به اینکه کادر فنی و متخصصان معالجه ایشان افراد خبره هستند، گفت: در همه مراکز درمانی نقص‌هایی وجود دارد، اما این مرکز از امکانات خوبی برخوردار است.

مدیرعامل بیمارستان رضوی: وضعیت آیت‌الله طبسی از نظر هوشیاری قابل قضاوت نیست‌
دکتر هاشم‌زاده، مدیرعامل بیمارستان رضوی نیز گفت: وضعیت آیت‌الله طبسی از نظر هوشیاری قابل قضاوت نیست به دلیل اینکه تحت تاثیر دارو هستند.

وی در خصوص آخرین وضعیت آیت‌الله طبسی عنوان کرد: به هیچ عنوان ایشان مشکل قلبی و عروقی ندارند و مشکل اولیه‌ای که به دلیل آن به بیمارستان منتقل شدند، مشکل تنفسی بود که البته در گذشته نیز مشکل تنفسی داشتند، اما این بار مشکل تنفسی شدیدتر از دفعات قبل بوده است. روز گذشته ساعت 15 بعدازظهر آیت الله طبسی دچار مشکل تنفسی می‌شوند که اقدامات اولیه در منزل انجام و توسط اورژانس 115 به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل می‌شوند.

هاشم‌زاده عنوان کرد: به سرعت کارهای پزشکی برای ایشان انجام و به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان انتقال یافتند و ادامه اقدامات پزشکی نیز توسط تیم پزشکی مجرب در حال انجام است. سعی کردیم شرایط ایشان را به شرایط پایدار نزدیک کنیم و در حال حاضر این اتفاق افتاده است، شرایط با ثبات شده اما وضعیت جسمی آیت‌الله طبسی در طی ساعات و روزهای آینده واضح‌تر خواهد بود. بهتر است در حال حاضر در خصوص سطح هوشیاری و وضعیت جسمانی ایشان صحبتی نکنیم.

تیم پزشکی قصد جابجایی آیت‌الله طبسی را ندارد
دکتر قاسم سلطانی، ‌رئیس اتاق عمل بیمارستان امام رضا(ع) مشهد و عضو تیم معالج آیت‌الله واعظ طبسی گفت: در حال حاضر تیم پزشکی به این نتیجه نرسیده است که آیت الله طبسی را جابجا کند.

وی در خصوص آخرین وضعیت آیت الله طبسی در بخش آی سی یو بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اظهار کرد: آیت‌الله طبسی باید از همه جهات به ثبات برسد. برای انجام اقدامات درمانی ایشان پزشکانی از تهران نیز به مشهد آمدند و از تمام امکانات موجود استفاده شده است.

وی افزود: ساعت 15 روز گذشته که آیت‌الله طبسی را به بیمارستان منتقل کردند تحت نظر ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد و وزارت بهداشت بلافاصله تیم پزشکی تشکیل شد، شرایط اولیه بحرانی بود اما در حال حاضر از نظر وضعیت کلی به ثبات نسبی رسیدیم.

سلطانی افزود: تمام امکانات لازم فراهم شده و کم و کسری نداریم، همچنین درمان به خوبی در حال پیشروی است و از شرایط موجود نیز راضی هستیم.

رئیس اتاق عمل بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: در حال حاضر آیت‌الله طبسی تنفس دارند اما در حالت هوشیاری نیستند، زیرا از داروهای بیهوشی استفاده می‌کنیم تا بر روی سیستم قلب و عروق ایشان فشاری وارد نشود. فعلا احتمال عمل جراحی برای ایشان وجود ندارد زیرا یک مشکل تنفسی حاد بوده و سریعا اقدامات پزشکی برای ایشان انجام شده است.

وی در خصوص اینکه مطرح شده بود آیت‌الله طبسی دچار مشکل مغزی بوده است، عنوان کرد: اینکه دقیقا بگوییم مشکل مغزی وجود دارد، امکان ندارد و باید از طریق ام آی آر و سی تی اسکن متوجه شویم.

عضو تیم معالج آیت‌الله واعظ طبسی خاطرنشان کرد: ام آی آر و سی تی اسکن را به ساعات آینده موکول کرده‌ایم زیرا در حال حاضر ایشان هوشیاری کامل ندارند. طبق گزارشاتی که تیم اورژانس داده در مرحله اول یک احیا برای ایشان انجام شده است اما زمانی که به بیمارستان رسیدند فشار و نبض داشتند که مشکلات دیگر نیز رفع شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر آیت‌الله طبسی از ثبات نسبی برخوردارند، در هیچ جای دنیا در خصوص بیمارانی که به کما می‌روند نمی‌توان پیش‌بینی انجام داد. اگر لازم باشد اقدامات بیشتری نیز برای ایشان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت بیمارانی که دچار کما می‌شوند، چندان قابل پیش‌بینی نیست، افزود: افراد باید به اظهار نظراتی که فقط از طریق تیم پزشکی منتشر می‌شود، توجه کنند. در حال حاضر توکلمان به خداست و درمان نیز خوب پیش می‌رود.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
ا shia شیعه آیت الله طبسی عقیقه برای ولادت امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حال آیت‌ الله واعظ طبسی خوب نیست


وزیر بهداشت گفت: تلاش پزشکان برای بهبود وضعیت جسمی آیت‌الله طبسی ادامه دارد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر بهداشت گفت: تلاش پزشکان برای بهبود وضعیت جسمی آیت‌الله طبسی ادامه دارد.

حسن قاضی زاده‌هاشمی دقایقی پیش در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیت الله واعظ طبسی از دو سال گذشته با بیماری صعب العلاجی دست و پنجه نرم می‌کنند، متاسفانه بعد از ظهر امروز در پی خون‌ریزی مغزی و وقفه تنفسی حال ایشان وخیم می‌شود و به بیمارستان امام رضا (ع) انتقال پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه تیم پزشکی تا آخرین لحظه تلاش خود را برای بهبود ایشان خواهد کرد، افزود: از لحاظ علم پزشکی حال عمومی ایشان خوب نیست، اما تیم معالج ایشان تمام تلاش خود را خواهند کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: ایشان یکی از سرمایه‌های انقلاب و بدون شک یکی از دوستان نزدیک مقام معظم رهبری هستند که امیدوارم سلامت کامل خود را به دست آورند.