اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پزشک سازمان ملل به ابولا مبتلا شد



اخبار,اخباراجتماعی, بیماری ابولا


 اخبار اجتماعی - پزشک سازمان ملل به ابولا مبتلا شد

خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه در گزارشی از فری تاون، از ابتلای یک پزشک مبارزه با ابولای سازمان جهانی بهداشت وابسته به سازمان ملل به ویروس مهلک ابولا خبر داد.

این گزارش به نقل از بیانیه امروزسازمان جهانی بهداشت با اعلام این که نتیجه آزمایش یکی از پزشکان مبارزه با ابولای این سازمان در یک مرکز درمانی در فری تاون پایتخت سیرالئون مثبت اعلام شده است، این سازمان مجبور شد حتی این مرکز را بطور موقت تعطیل کند تا مبادا این ویروس بیشتر گسترش یابد.

بر اساس این گزارش، هنوز ملیت این پزشک اعلام نشده است.

بر این اساس، یک پزشک دیگر این سازمان که سنگالی بود در 27 اوت (5 شهریور) به این ویروس مبتلا شده بود که به بلافاصله به هامبورگ آلمان منتقل شد و در حال حاضر در وضعیت پایدار جسمی به سر می برد.

بیماری خطرناک ابولا اکنون برخی از کشورهای آفریقایی را آلوده کرده و همچنان درمان قطعی برای آن وجود ندارد.


 اخبار اجتماعی -  ایرنا


ویدیو مرتبط :
گفتگوی نینا فام پرستار مبتلا به ابولا با پزشک خود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سازمان ملل از مهار ابولا خبر داد



اخبار,اخباراجتماعی, بیماری ابولا


اخبار اجتماعی  - سازمان ملل از مهار ابولا خبر داد

به دلیل پیچیدگی های روش مبارزه با ابولا، این نهاد همچنان به کمک سازمان های بین المللی در این زمینه نیاز دارد.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در کشورهای مبتلا به بیماری ابولا با اشاره به اقدامات موفقیت آمیز در مهار این بیماری در غرب آفریقا گفت، به دلیل پیچیدگی های روش مبارزه با ابولا، این نهاد همچنان به کمک سازمان های بین المللی در این زمینه نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، دیوید نابارو نماینده ویژه بان کی مون در در کشورهای غرب آفریقا روز سه شنبه درپی دیدار اخیر خود از کشور های ابولا زده آفریقایی در یک کنفرانس مطبوعاتی به پیشرفت های چشمگیر تلاش های بین المللی برای مهار و ریشه کن کردن این بیماری اشاره کرد.

وی تاسیس مرکز درمانی «نزر کوره» در کشور گینه بیسائو، کمک های مالی اتحادیه اروپا و برنامه جهانی غذای سازمان ملل را نمونه بارز مشارکت جهانی در مقابله با این بیماری دانست.

وی یاد آور شد، شمار زیادی از پزشکان صلیب سرخ بین المللی و کارکنان و پرستاران کشور های مختلف جهان در این مرکز برای کمک به مردم این منطقه همکاری می کنند.

وی تاکید کرد، زمانی می توان این بیماری را مهار شده دانست که آخرین فرد مبتلا به ابولا در مان قطعی پیدا کند و پس از 42 روز نشانه ای از سرایت این بیماری به اشخاص دیگر مشاهده نشود.


  اخباراجتماعی  - ایرنا