اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پزشک بی تعهد قزوینی اخراج شد


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با ارسال نامه برای معاونان درمان و توسعه مدیریت و منابع این دانشگاه از آنان خواست هرگونه قرارداد دانشگاه با پزشک متخصصی که روز هشتم فروردین 1395 در یکی از مراکز آموزشی - درمانی تابعه دانشگاه از معاینه بیماران اورژانسی و نیازمند، امتناع کرده بود، لغو شود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با ارسال نامه برای معاونان درمان و توسعه مدیریت و منابع این دانشگاه از آنان خواست هرگونه قرارداد دانشگاه با پزشک متخصصی که روز هشتم فروردین 1395 در یکی از مراکز آموزشی - درمانی تابعه دانشگاه از معاینه بیماران اورژانسی و نیازمند، امتناع کرده بود، لغو شود.

منوچهر مهرام در این باره عنوان کرد: پزشک یاد شده، طبق گزارش مدیر کشیک هیأت رییسه دانشگاه و بررسی تکمیلی اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه، این تخلف را انجام داده است.

در نامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تأکید شده است که ضمن اینکه هرگونه قرارداد منعقده دانشگاه با وی لغو شود؛ از این پس هرگونه حضور یا فعالیت نامبرده در همه واحدهای تابعه دانشگاه ممنوع است.


ویدیو مرتبط :
از پزشک خواننده تا پزشک پیتزا فروش در ایران!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده از فیس‌بوک، باعث اخراج یک پزشک آمریکایی شد!


فیس‌بوک جای خوبی برای سرگرمی و استراحت بعد از یک روز خسته‌کننده کاری است، ولی اگر شما پزشک یک بخش اورژانس باشید و دوست داشته باشید در مورد بیمارانی که دیده‌اید، مطالب کوتاهی بنویسید و به اشتراک بگذارید و مثلا در مورد مصدومان یک حادثه ترافیکی یا خرابکاری همکارتان یا در مورد یک بیمار جالب بنویسید، آیا این کار به صلاح است و نقض حریم شخصی محسوب نمی‌شود؟!

بوستون در مقاله ای، خبر جالبی در این مورد منتشر کرده است:

پزشکی که در بیمارستان وسترلی واقع در راد آیلند کار می‌کرد، درگیر همین قضیه شده است. این پزشک که الکساندار تران نام دارد و ۴۸ ساله است، سال پیش با حکم کمیته پزشکی ایالتی اخراج شد، او که دیگر اجازه ندارد در بخش اورژانس کار کند به صورت آنلاین اطلاعاتی در مورد یک بیمار صدمه دیده (دچار تروما) منتشر کرده بود. با اینکه نوشته آنلاین او، حاوی نام بیمار نبود، اما انقدر جزئیات داشت که دیگران بتوانند پی به هویت بیمار برند.

این خبر، باید پزشکان و پرستاران را متوجه این قصیه کند که در هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار دقیق و حساب‌شده اطلاعاتشان را به اشتراک بگذارند.

دکتر کروتی و دکتر آرش مستقیمی به تازگی در نشریه Annals of Internal Medicine مقاله‌ای در همین زمینه منتشر کرده‌اند که پزشکان را به محافظه‌کاری فرامی‌خواند. آنها پیشنهاد می‌کنند که همواره باید از زاویه دید بیماران به چیزهایی که می‌نویسیم، نگاه کنیم، تا احیانا مشکلی پیش نیاید. آنها در این نوشته توصیه کرده‌اند که پزشکان حساب‌های کاربری حرفه‌ای و شخصی جداگانه در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند و به علاوه با بیماران به صورت مستقیم در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار نکنند و تنها با ایمیل و پورتال‌های ایمن با بیماران در تماس باشند.


بر اساس قوانین فدرال محافظت از بیماران که تحت عنوان HIPAA شناخته می‌شود، پزشکان در صورت افشای آنلاین یا آفلاین اطلاعات بیماران با جرایم جنایی و مدنی روبرو خواهند شد.

بیمارستان‌های مختلف قوانین داخلی متفاوتی در این زمینه دارند، در حالی که بعضی از بیمارستان‌های قانون مدونی در این مورد ندارند، بعضی‌ها مثل بیمارستان اطفال بوستون دستورالعمل شش صفحه‌ای متشکل از باید و نیایدهای آنلاین دارد.

منبع : 1Pezeshk.com