اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پزشکیان: شانس عارف و لاریجانی برای ریاست "پنجاه - پنجاه" است/ کسانی حالا از لاریجانی حمایت می‌کنند که اصلا او را قبول ندارند



 اخبار سیاسی ,خبرهای  سیاسی,پزشکیان

بسیاری از این افراد اصلا لاریجانی را قبول ندارند و خدا خدا می كردند حتی برای مجلس هم رای نیاورد اما حالا بنا بر مصالح سیاسی از وی حمایت می‌کنند

عصر ایران - نخستین پرسشی که پس از مشخص شدن ترکیب مجلس دهم، در اذهان مردم و فعالان و محافل سیاسی شکل گرفت این بود که رئیس دهمین پارلمان که خواهد بود؟

هر چند اصول گرایان رادیکال بخت چندانی ندارند تا رقابت را بین برجامیان و نابرجامیان بدانیم اما می توان گفت دو جریان موجود در مجلس آینده یعنی اصلاح طلبان و اصول‌‌گرایان عزم خود را جزم کرده‌اند تا نامزد خود را به کرسی ریاست مجلس بنشانند و از این منظر علی لاریجانی نامزد مطلوب اصول‌گرایان میانه است و عارف نامزد مورد نظر اصلاح‌طلبان   و در این میان هنوز سه نکته مشخص  نیست

اول این که آیا قرار است رقابت به صحن کشیده شود یا در فراکسیون امید تصمیم نهایی را می گیرند. دوم این که منفردها که در ادبیات سیاسی ایران به مستقل ها مشهورند به کدام سو می گروند و پایداری ها که هم با لاریجانی زاویه دارند و هم با عارف در صورت رقابت به کدام سو می گروند؟

 عصر ایران همین موضوع را با مسعود پزشکیان نماینده کنونی تبریز که در مجلس دهم هم حضور دارد در میان گذاشته است.

 این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای إسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران در مورد اینكه ریاست در مجلس دهم به كدامیک از آقایان لاریجانی و عارف می رسد گفت: در حال حاضر شانس لاریجانی و عارف برای ریاست "پنجاه - پنجاه" است.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات خاطر نشان کرد: نمی شود برای معرفی رئیس جدید مجلس به آمار تعداد افراد حاضر در جلسات هر دو فراكسیون اعتماد كرد زیرا بسیاری از افراد در جلسات هر دو فراكسیون حاضر بودند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس نهم درباره اینكه برخی معتقدند لاریجانی با قدرت لابی گری که دارد از شانس بیشتری برای ریاست برخوردار است تصریح کرد:به هر حال لابی گری در این زمینه موثر است و هر كسی بیشتر لابی گری كند نتیجه می گیرد. لابی به ویژه با جریان مستقل نقش مهمی در انتخاب رییس آینده مجلس دارد.

نماینده منتخب مردم تبریز در مجلس دهم در مورد اینكه در حال حاضر منتقدین لاریجانی در مجلس نهم قصدد ارند با حضور وی فراكسیون اصولگرایان را تشكیل دهند و آیا می توان از آنها در مجلس دهم به عنوان حامیان لاریجانی نام برد گفت: اگر آنها در حال حاضر كنار لاریجانی قرار گرفته اند بنا بر مصلحت است. آنها در حال حاضر برای اینكه یك اصولگرا را ریس مجلس كنند از لاریجانی حمایت می‌کنند.

نماینده اصلاح طلب‌ مجلس ادامه داد: بسیاری از این افراد اصلا لاریجانی را قبول ندارند و خدا خدا می كردند حتی برای مجلس هم رای نیاورد اما حالا بنا بر مصالح سیاسی از وی حمایت می‌کنند اما قطعا از لاریجانی جدا می شوند و  فراكسیون جدیدی را بدون لاریجانی تشکیل می‌دهند.

 


ویدیو مرتبط :
دیدگاه دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس درباره ارتباطات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پزشکیان ؛ احتمال ریاست عارف و لاریجانی برای مجلس پنجاه، پنجاه است



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, ریاست مجلس

نماینده اصلاح طلب مجلس با بیان این که احتمال ریاست عارف و لاریجانی برای مجلس به صورت پنجاه، پنجاه است، گفت: البته نظر دولت هم نمی‌تواند به ریاست لاریجانی بد یا منفی باشد.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: آقای لاریجانی در خیلی از بزنگاه‌ها به دولت کمک کرده است. در نتیجه به نظر نمی‌رسد که نظر دولت نسبت به وی سرد باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در مورد این که لایجانی یا عارف می‌توانند ریاست مجلس را به عهده بگیرند گفت: این مساله بستگی دارد به این که کدام یک از این طرفین بتوانند نظرات بیشتری را جذب کنند. البته این گونه نیست که یک طرفه وزنه سنگین و یک طرف سبک باشد. به نظرم حالت پنجاه پنجاه باشد.

وی تصریح کرد: این افراد هر کدام مزایا و معایبی دارند و یکی سوابق اداری و دیگری مدیریت مجلس دارد. در مجلس هم نماینگان از صنوف و اقشار مختلفی هستند و نمی‌توان به طور قاطع اظهار نظر کرد. چراکه عده‌ای به شدت طرفدار یکی از این افراد و عده‌ای هم به شدت دیگیری هستند. بنابراین فکر می‌کنم نظر دادن به صورت قطعی کار سختی باشد.

اخبارسیاسی  -  ایسنا