اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پزشکان 232 دندان پسر 17 ساله را کشیدند!


پزشکان بیمارستان بمبئی ۲۳۲ دندان را که نوعی از تومور در دهان نوجوان ۱۷ ساله بود را به روش سنتی کشیدند.

خبرگزاری فارس: پزشکان بیمارستان بمبئی ۲۳۲ دندان را که نوعی از تومور در دهان نوجوان ۱۷ ساله بود را به روش سنتی کشیدند.

یک جوان ۱۷ ساله هندی به نام «آشیک گاوائی» حدود ۱۸ ماه قبل از درد دندان شکایت داشت؛ نزد دکتر روستایی که در آن ساکن بود رفت اما پزشکان روستایی قادر به پیدا کردن مشکل او نبودند و آشیک را به بیمارستان JJ در بمبئی برای آزمایش‌های گسترده‌تر فرستادند.

پس از معاینه پزشکان بمبئی متوجه ده‌ها دندان کوچک در لثه وی شدند؛ بعد از جراحی دندان‌های بسیار ریزی که شبیه به مروارید بودند را در دهان پسر مشاهده کردند؛ در واقع این دندان‌های کوچک تومورهای خوش خیم به اندازه دانه بودند.

مدیر گروه دندانپزشکی بیمارستان بمبئی پس از عمل جراحی گفت: این نوجوان در واقع از درد ادونتوما یک شکل از بافت تومور دندان که یک بیماری نادر است رنج می‌برد.

پزشکان در این عمل جراحی ۲۳۲ دندان را به روشی سنتی از دهان آشیک خارج کردند.


ویدیو مرتبط :
دکتر هلاکویی - عشق پسر 17 ساله به معلم 29 ساله‌اش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیرجه مرگبار پسر 17 ساله تهرانی به آبگیر



غرق شدن,شنا کردن,اخبار حوادث


جوان 17 ساله‌ای که به همراه دوستانش برای تفریح به ارتفاعات وردیچ رفته بود، هنگام شنا در آبگیر رودخانه غرق شد.

 

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهرام علی‌بکی، افسر آماده منطقه چهار عملیات دراین‌باره گفت: جوان 17 ساله‌ای که در ساعت 17:19عصر روز گذشته به همراه دوستان خود از محله قلعه‌حسن‌خان برای تفریح به منطقه ارتفاعات وردیج آمده پس از شیرجه‌زدن داخل آبگیر و برخورد سرش با سنگ‌های کف رودخانه دچار سرگیجه شده بود كه دوستان این پسر جوان با دیدن این اتفاق به کمک وی شتافتند. اما به دلیل نداشتن مهارت کافی در شنا و احتمال غرق‌شدن نتوانستند وی را از غرق‌شدن نجات دهند.

وی افزود: آتش‌نشانان ایستگاه 44 پس از اطلاع از این حادثه و انجام عملیات جستجو با استفاده از تجهیزات ویژه، جسد بی‌جان جوان را از آب خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند که با معاینه عوامل اورژانس مرگ جوان تایید شد.

 

علی‌بکی خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از جوانان که به قصد تفریح به این منطقه می‌آیند به قصد شنا وارد آب می‌شوند اما به دلیل نداشتن مهارت کافی این حوادث تلخ را بوجود می‌آورند.... / ایسنا