اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پزشك قلابی مردم را نقره‌داغ می‌كرد/دختر جوان هم در دام خواستگار شیاد



پزشك قلابی مردم را نقره‌داغ می‌كرد

 پزشك قلابی كه به بهانه سرمایه‌گذاری در خرید و فروش دلار، صاحب یك رستوران را در تهران فریب داده و 40 میلیون تومان پول وی را دزدیده بود، در لواسانات دستگیر شد.

طبق اظهارات متهم، وی درصدد بوده از افراد دیگری هم كلاهبرداری كند كه موفق نشده است.

اخبار حوادث -  چندی پیش مردی با حضور در شعبه 12 بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران علیه مردی به اتهام سرقت 40 میلیون تومانی شكایت كرد.

شاكی كه صاحب یك رستوران در شمال غرب تهران بود، گفت: مدتی پیش مردی به رستورانم آمد و با معرفی خود به عنوان پزشك و صاحب داروخانه عنوان كرد در زمینه سرمایه‌گذاری در خرید و فروش دلار هم فعالیت دارد.

شاكی افزود: او هر هفته دو بار ـ همراه دختر جوانی كه او را نامزدش معرفی می‌‌كرد ـ به رستورانم می‌آمد و پس از مدتی در پی این آشنایی، اعتمادم به وی جلب شد و خواستم با پرداخت مبلغی به وی از او دلار بخرم. او هم ادعا می‌كرد طی دو ماه سرمایه‌ام سه برابر می‌شود.

شاكی یادآور شد: قرار شد با مرد پزشك نزد دوستانش كه در زمینه خرید و فروش دلار فعالیت دارند، برویم. آن روز در حالی كه 40 میلیون تومان پول همراهم بود، برای خرید دلار با خودرویش به یكی از محله‌های شمال غرب تهران رفتیم.

مرد سرمایه‌گذار در دام دزد جوان

شاكی با اشاره به نحوه دزدیده شدن پول‌هایش گفت: روز حادثه مرد پزشك مرا به چند خیابان در شمال و شمال غرب تهران برد و هر بار ادعا می‌كرد دوستانش محل ملاقات را عوض كرده‌اند. سرانجام پس از چند ساعت مقابل یك كوچه بن‌بست در شمال غرب تهران توقف كرد تا از خودرو پیاده شویم. اما پزشك حیله‌گر، در حالی كه كیف پول در خودرو بود، پیاده نشد و بسرعت از محل دور شد.

در پی این شكایت، پرونده در اختیار كارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

ماموران در مرحله اول با شناسایی هویت دختر جوانی كه همراه متهم به رستوران شاكی می‌آمده، وی را به مركز پلیس آگاهی احضار كردند.

این دختر جوان در بازجویی مقدماتی ادعا كرد، متهم فراری پیش از این نامزدش بوده و وی و خانواده‌اش را فریب داده و با اخذ مبلغی از آنها متواری شده است.

دختر جوان هم در دام خواستگار شیاد

وی به پلیس گفت: متهم فراری پزشك نبوده و صاحب داروخانه هم نیست، بلكه مدتی پیش به عنوان نسخه پیچ در داروخانه‌ای با وی همكار بوده است.

مرد شیاد با ادعای این‌كه خانواده‌اش در خارج از كشور زندگی می‌كنند و قرار است بزودی داروخانه‌ای در یكی از كشورهای اروپایی دایر كند، دختر جوان را فریب داده و مبلغی پول از او گرفته است.

در ادامه تحقیق از وی معلوم شد، دختر جوان وقتی متوجه شده مرد مورد علاقه‌اش به او دروغ گفته، به ارتباطش با وی خاتمه می‌دهد، اما بعد از آن متهم وی و خانواده دختر جوان را به مرگ تهدید می‌كند. در حالی كه این خانواده قصد شكایت از متهم فراری را داشتند، متوجه می‌شوند خواستگار حیله‌گر نشانی خانه آنها را در اختیار طلبكارانش قرار داده و به این ترتیب آنها را دچار دردسر كرده است.

در حالی كه تحقیقات برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت، معلوم شد وی درصدد است به لواسانات برود و به بهانه خرید دلار از مردی كلاهبرداری كند.

بنابراین ماموران چند روز پیش با هماهنگی قضایی عازم محل فوق شدند و با محاصره آنجا، متهم را پیش از اقدام به كلاهبرداری دستگیر كردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی در مواجهه حضوری با شاكی اعتراف كرد كه پول‌هایش را دزدیده است.

اعتراف متهم

متهم به پلیس گفت: به دلیل مشكلات مالی بدهكار بودم، به همین دلیل تصمیم گرفتم با كلاهبرداری از مردم، بدهی‌هایم را بپردازم. ابتدا دختری را كه در داروخانه همكارم بود، فریب دادم و به بهانه‌های مختلف از او پول ‌گرفتم.

متهم اضافه كرد: سپس تصمیم گرفتم صاحبان رستوران‌های شمال غرب تهران را هم فریب داده و پول‌هایشان را بدزدم و البته برای این‌كه كسی به من ظنین نشود، نامزدم را هم با خود به رستوران‌ها می‌بردم تا با بررسی وضع مالی صاحبان رستوران‌ها، آنها را فریب دهم.

متهم یادآور شد: ابتدا از همین شاكی كلاهبرداری كردم و درصدد بودم افراد دیگری را فریب دهم كه متوجه شدم پلیس تعقیبم می‌كند.

وی اضافه كرد: بنابراین به زندگی پنهانی‌ام ادامه دادم و دوباره به تهران بازگشتم و با فریب یك مرد پولدار، در لواسانات با وی قرار ملاقات گذاشتم و می‌خواستم به بهانه فروش دلار، پول‌هایش را بدزدم و پیش از هر اقدامی دستگیر شدم.

بنابراین گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تكمیلی از وی برای مشخص شدن دیگر كلاهبرداری و دزدی‌ها ادامه دارد./جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
پیشخدمت و ریختن سوپ داغ توی صورت دختر جوان مشتری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر دم بخت در دام خواستگار قلابی



 اخبار حوادث - دختر دم بخت در دام خواستگار قلابی

کلاهبردار حرفه‌ای خودش را دانشجو جا می‌زد و با دادن وعده ازدواج به دختران، از آنها کلاهبرداری می‌کرد.

به گزارش همشهری، آخرین قربانی این مرد، دختر جوانی بود که در آرزوی ازدواج با مرد مورد علاقه‌اش، 10میلیون تومان طلایش را از دست داد.

او که برای شکایت از خواستگار قلابی به اداره آگاهی زنجان رفته بود، در تشریح ماجرا گفت: مدتی قبل با جوانی به اسم امین آشنا شدم که مدعی بود دانشجوی یکی از رشته‌های مهندسی است. او می‌گفت که در کنار تحصیل کار می‌کند و درآمد زیادی دارد و می‌خواهد به محض تمام شدن درسش، ازدواج کند.

امین جوان خوب و خوش‌صحبتی بود و رفته‌رفته به او علاقه‌مند شدم. وقتی به من پیشنهاد ازدواج داد، تصور کردم که مرد رویاهایم را پیدا کرده‌ام و برای همین وقتی خواست برای خرید زمین و ساخت خانه آینده‌ام کمکش کنم، همه طلاهایم را به مبلغ 10میلیون تومان فروختم و پولش را به‌حساب او ریختم اما امین پس از گرفتن پول ناپدید شد و دیگر نتوانستم با او تماس بگیرم. وقتی فهمیدم که در دام یک کلاهبردار افتاده‌ام، تصمیم گرفتم از او شکایت کنم.

دختر جوان تنها کسی نبود که در دام مرد کلاهبردار گرفتار شده بود. پس از او چند دختر دیگر هم با مراجعه به پلیس از کلاهبرداری خواستگاری گفتند که خودش را دانشجو معرفی کرده بود. مشخصاتی که همه آنها از مرد کلاهبردار می‌دادند یکی بود و این یعنی همه کلاهبرداری‌ها از سوی یک نفر صورت گرفته است.

مأموران پلیس آگاهی استان زنجان که تحقیقات برای دستگیری کلاهبردار را شروع کرده بودند، با بررسی اظهارات شاکیان و سرنخ‌های به جا مانده از مرد کلاهبردار، توانستند او را شناسایی کنند.

این مرد نه‌تنها دانشجو نبود که جوانی متاهل و بی‌کار بود که با همسرش در یکی از مناطق مرکزی شهر زندگی می‌کرد.

سرپرست پلیس آگاهی استان زنجان با بیان این خبر گفت: با شناسایی محل زندگی متهم، او دستگیر شد و در بازجویی‌ها به کلاهبرداری از دختران دم بخت اعتراف کرد.

وی ادامه داد: تا‌کنون 8دختر دم‌بخت که در دام این مرد گرفتار شده‌اند، با مراجعه به پلیس از او به اتهام فریب و سرقت طلاهایشان شکایت کرده‌اند و این در حالی است که احتمال می‌رود، عده‌ای از شاکیان به‌خاطر ترس از آبرویشان، جرأت شکایت کردن از او را نداشته باشند.

سرهنگ رحمتی تأکید کرد: شاکیان احتمالی با اطمینان از اینکه نام و هویتشان نزد پلیس محفوظ می‌ماند می‌توانند با مراجعه به پلیس آگاهی زنجان متهم را شناسایی کنند.
اخبار حوادث - همشهری