اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پزشك سپاهان: علایم مسمومیت وجود نداشت


پزشك تیم فوتبال سپاهان ادعای پرسپولیسی‌ها را جوسازی روانی به خاطر باخت در اصفهان دانست و گفت: پس از معاینه هیچ علایمی از مسمومیت در میان بازیكنان پرسپولیس ندیدم و این را پزشك تیم پرسپولیس و درمانگاه‌های اصفهان هم می‌توانند تایید كنند.

ایسنا: پزشك تیم فوتبال سپاهان ادعای پرسپولیسی‌ها را جوسازی روانی به خاطر باخت در اصفهان دانست و گفت: پس از معاینه هیچ علایمی از مسمومیت در میان بازیكنان پرسپولیس ندیدم و این را پزشك تیم پرسپولیس و درمانگاه‌های اصفهان هم می‌توانند تایید كنند.

دكتر رشادی در واكنش به ادعای پرسپولیسی‌ها مبنی بر مسموم شدن بازیكنان‌شان پس از بازی تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهاناظهار كرد: بعد از بازی پزشكان پرسپولیس از بنده كمك خواستند كه من به همراه همكارم برای معاینه برخی بازیكنان رفتیم. محمد نوری كه به ظاهرا حال مساعدی نداشت را مورد معاینه قرار دادیم كه هیچ علائمی ناشی از مسمومیت یا بیماری در او نیافتیم. فشار و نبض او نیز مشكلی نداشت؛ شاید مقداری قند خون این بازیكن كم شده بود كه همكارم به من گفت نوری را از مدت‌ها پیش می‌‌شناسد و می‌داند كه سابقه افت قند خون در او وجود دارد.

وی ادعای پرسپولیسی‌ها را جریان‌سازی روانی علیه باخت این تیم به سپاهان عنوان كرد و گفت: ادعای مسموم شدن بازیكنان بیشتر یك جریان روانی بود كه پرسپولیسی‌ها بخاطر شكستی كه در اصفهان داشتند، به راه انداختند. حتی دكتر چشمه‌سری، پزشك تیم پرسپولیس هم كنار من بود و می‌‌تواند مسموم نشدن بازیكنان تیمش را تایید كند.

رشادی در واكنش به اینكه آیا بازیكنان دیگری چون سیدجلال حسینی و محسن بنگر هم مشكل نداشتند، اظهار كرد: آنها هم سالم بودند و هیچ مسمومیتی نداشتند. نمی‌دانم واقعا چرا بحث احتمال آلوده بودن مواد غذایی را پیش كشیدند، در حالی كه هیچ كدام از بازیكنان تیم‌شان مسموم نشده بودند!

پزشك تیم سپاهان در پایان تاكید كرد: هیچ علایم بیماری در بازیكنان وجود نداشت و قطعا درمانگاه‌ها هم این را تصدیق خواهند كرد. البته وقتی انسان نزد پزشك بگوید درد دارم، چیزی برای اثبات خلاف ادعایش وجود ندارد، از طرفی انسان ممكن است دست به هر اقدامی بزند.


ویدیو مرتبط :
کلیپ مسمومیت بازیکنان پرسپولیس در بازی با سپاهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال بازنده شدن سپاهان وجود دارد



 

احتمال بازنده شدن سپاهان وجود دارد

 

تیم فوتبال سپاهان ایران درحالی مقابل السد قطر در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا به برتری رسید که در ترکیب خود از یک بازیکن محروم استفاده کرده است.

پس از حذف عجیب تیم فوتبال امید ایران از گردونه مسابقات فوتبال انتخابی المپیک 2012 لندن به دلیل استفاده از یک بازیکن محروم (کمال کامیابی نیا) سپاهانی‌ها نیز در اقدامی مشابه از بازیکنی استفاده کردند که در مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا دواخطاره شده بود و اجازه حضور در مرحله حذفی این مسابقات را نداشت.

رحمان احمدی دروازه بان فصل جاری تیم فوتبال سپاهان اصفهان در فصل گذشته برای تیم پرسپولیس بازی می کرد. این دروازه بان در فصل 2011 لیگ قهرمانان آسیا که دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی آن چهارشنبه شب به اتمام رسید در بازی رفت مقابل الاتحاد عربستان و هر دو دیدار رفت و برگشت مقابل الوحده امارات برای سرخپوشان به میدان رفت.

این دروازه بان باتجربه براساس آنچه در آرشیو سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درج شده در دیدار رفت مقابل الاتحاد عربستان در دقیقه 47 از داور مالزیایی مسابقه کارت زرد گرفته و در دقیقه 66 دیدار برگشت مقابل الوحده امارات که آخرین بازی پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بود نیز دومین کارت زرد خود را این بار از داور عمانی دریافت کرده است.

با این شرایط رحمان احمدی دواخطاره بوده و اجازه همراهی تیمش را در دیدار مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نداشته است. با توجه به حذف تیم فوتبال پرسپولیس از مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا طبیعتا این بازیکن فرصت حضور در مرحله یک هشتم نهایی را نداشته و با انتقال به تیم سپاهان اصفهان در نخستین دیدار این تیم در مرحله یک چهارم نهایی به میدان رفته است.

حال مشخص نیست سپاهان نقض قانون کرده و مستوجب تنبیه انضباطی است یا اینکه بدون منع قانونی از رحمان احمدی استفاده کرده و برنده دیدار رفت مقابل السد قطر است.

هوشنگ نصیرزاده، کارشناس داوری و مسائل حقوقی فوتبال در این خصوص گفت: اخطارها را در مسابقات به بازیکنان نشان می دهند نه باشگاه‌ها به همین دلیل وقتی یک بازیکن چند اخطار دریافت کرده و باشگاهی را ترک می کند این اخطاره‌ها را همراه خود به باشگاه دیگر نیز می برد. یکی از مواردی که در ای تی سی بازیکنان وجود دارد این است که محرومیت‌ها نیز به تیم انتقال گیرنده بازیکن نیز باید اطلاع داده شود.

وی در این خصوص افزود: شاید سپاهانی‌ها شانس آورده باشند و اخطاره‌های رحمان احمدی محاسبه نشده باشد، در غیر اینصورت او محروم است و باشگاه السد می تواند با شکایت به کنفدراسیون فوتبال آسیا نتیجه بازی را به سود خود تغییر دهد.

باشگاه السد قطر بلافاصله پس از برگزاری دیدار مقابل سپاهان ایران به دلیل استفاده تیم اصفهانی از یک بازیکن محروم به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرده و خواهان تغییر نتیجه این بازی شده است. نکته جالب توجه این است که قطری‌ها از این موضوع اطلاع کامل داشته‌اند و سپاهانی ها از آن بی اطلاع بوده‌اند.

البته مسئولان باشگاه سپاهان مدعی هستند این بازیکن محروم نبوده و حتی ناظر بازی نیز به آنها تاکید کرده می توانند از وجود او استفاده کنند. قطعا در روزهای آینده مشخص خواهد شد، ادعای سپاهانی‌ها درست است یا اینکه بازی برده مقابل السد را بازنده خواهند شد.

صبح امروز در نشستی ویژه با حضور علیرضا رحیمی، مدیرعامل باشگاه سپاهان و مجید بصیرت، سرپرست تیم فوتبال این باشگاه در خصوص موضوع محرومیت رحمان احمدی بحث و گفتگو شد تا تدابیر لازم در این رابطه اندیشیده شود.