اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پری دریایی كوچولوبالاخره روی پای خودایستاد



 

پری دریایی

 

روز گذشته بچه پری دریایی كوچولو كه با سندروم پاهای چسبیده به هم به دنیا آمده بود، پس از انجام عمل جراحی‌های سخت ، شش سالگی خود را در كنار خانواده، دوستان و در حضور رسانه‌های بین‌المللی جشن گرفت.

 

 

 

«میلاگروس كرون»، دختربچه‌ اهل منطقه كوهستانی «آند» در «پرو» است كه در سال ۲۰۰۴ میلادی و با سندروم پاهای به هم چسبیده ـ سندروم پری دریایی ـ به دنیا آمد.این دختر‌بچه تا‌كنون پنج عمل جراحی بسیار سخت را پشت سر گذاشته تا بتواند بر روی دو پایش حركت كند و راه برود.

 

 

دكتر «لوئیس روبیو» ـ رییس گروه پزشكان و جراحان این كودك ـ در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی پرو گفت: در ژوئن سال ۲۰۰۵ میلادی موفق شدیم پس از انجام یك عمل جراحی سخت پاهای این كودك را از محل كشاله ران از هم جدا كنیم.

 

 

پس از آن چهار عمل دیگر هم در فواصل یكسان و مشخص صورت گرفت و هم اكنون این كودك می‌تواند به راحتی روی دوپای خود حركت كند.

 

 

این پزشك خاطر‌نشان كرد: البته باید به این نكته اشاره كنم كه این دختربچه باید چند عمل دیگر را هم تحمل كند، چرا كه هنوز محل ادرار و ارگان‌های جنسی او تكمیل نشده و باید احیا شود.

خبرگزاری ایسنا


ویدیو مرتبط :
دانلود انیمیشن پری دریایی این قسمت زندگی پری دریایی در اتاق با استخر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پای میوه‌ای پری دریایی با روش پیشخدمت مشهور


«پیشخدمت» از دسته فیلم‌های به قول معروف پفک‌خوری؛ است، نه فیلم شاخصی است و نه اعتبار زیادی دارد، اما تا دل‌تان بخواهد سرگرم کننده است. بسته‌های پفک و ذرت را باید از قبل آماده کنید و خودتان را برای یک فیلم سرگرم کننده، کمدی و رمانتیک مهیا سازید.


مجله زندگی ایده آل: «پیشخدمت» از دسته فیلم‌های به قول معروف پفک‌خوری؛ است، نه فیلم شاخصی است و نه اعتبار زیادی دارد، اما تا دل‌تان بخواهد سرگرم کننده است. بسته‌های پفک و ذرت را باید از قبل آماده کنید و خودتان را برای یک فیلم سرگرم کننده، کمدی و رمانتیک مهیا سازید. البته از همین حالا به شما اخطار می‌دهیم، اگر تصمیم به دیدن فیلم گرفته‌اید، مطمئن باشید که حتما در خانه شیرینی داشته باشید، چرا که بازیگر اصلی (کری راسل) با چنان علاقه‌ای پای و شیرینی درست می‌کند که حتی اگر علاقه‌ای هم به شیرینی نداشته باشید، با دیدن این پای و شیرینی دل‌تان یک چای داغ و یک پای میوه‌ای می‌خواهد. البته اگر شکم‌تان اجازه می‌دهد که خودتان این پای را درست کنید، این دستورالعملی است که می‌توانید پله‌پله آن را دنبال کرده و یک پای خانگی لذیذ برای خودتان تهیه کنید. اما اول از همه بهتر است بدانید که نام این پای خوشمزه «پای مارشملوی پری دریایی» است.

پیشخدمت



داستان در مورد دختری به نام جناست که در یک رستوران کار می‌کند و شیرینی می‌پزد. او از زندگی‌اش اصلا راضی نیست و زمانی که متوجه می‌شود باردار است این نارضایتی اوج می‌گیرد. او فرزندش را دوست دارد، اما دیگر نمی‌تواند زندگی مشترکش را ادامه دهد، به همین دلیل تمام توجهش را روی شیرینی‌پزی و آشپزی می‌گذارد. پیشخدمت، فیلمی کاملا زنانه است. به معنای خوب آن البته، که توسط یک زن ساخته شده و حول محور روابط ناموفق زناشویی می‌چرخد. جنا از زندگی خود با ارل خسته شده، رفتار ارل را تحمل می‌کند و اتفاق‌های بزرگ و کوچک سبب می‌شود تا شهامت لازم را برای ترک او به دست آورد. در واقع تولد کودک، زایش دوباره جنا نیز هست. او با به‌دست آوردن حس و قدرت مادری به رؤیای خود نیز كه راه انداختن کسب و کاری بر اساس توانایی کم‌نظیرش در پختن شیرینی است جامه عمل می‌پوشاند. در آخرین پلان‌های فیلم او را می‌بینید که دست در دست دختر کوچکش شاد و سرخوش در جاده‌ای دور می‌شوند.

مواد لازم:

  •  کراکر: 9عدد
  •  پودر نارگیل: یك پیمانه ونیم
  •   کره یا مارگارین: نصف  پیمانه
  •  شیر: یک و نیم فنجان
  •  خامه غلیظ: یک تا یک و نیم پیمانه
  •  شکلات تلخ: یک پیمانه رنده شده



روش تهیه:

1. اول از همه باید فر را تا 375 درجه داغ کنید. پودر نارگیل را با کراکرها در مخلوط‌کن بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. بعد از آن نوبت به کره می‌رسد تا با این مواد مخلوط شود. کف ظرفی که می‌خواهید پای را در آن درست کنید حسابی با کره چرب کرده و مخلوط کراکر و نارگیل را کف ظرف پهن کنید و بگذارید به مدت 10 دقیقه بپزد. بعد از آن نوبت به مارشملوها می‌رسد. آنها را داغ کرده و با شیر مخلوط کنید و کمی روی حرارت قرار دهید تا غلیظ و یک‌دست شود. بعد از اینکه کاملا غلیظ شد آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید برای مدت 30 دقیقه سرد شود. بعد از اینکه سر شد، خامه و شیر و مارشملوها را در یک کاسه بزرگ بریزید و با آخرین شماره همزن برقی حسابی آن را هم بزنید و در همین پروسه شکلات رنده شده را اضافه کنید و زمانی که حسابی هم خورد، به مدت 3 ساعت در فریزر بگذارید تا سرد شود و بعد از آن مایع را كه از قبل در نانی که از کراکر و نارگیل آماده کرده بودید، بریزید. پای مارشملوی پری دریایی شما آماده است و می‌توانید از توت فرنگی، گیلاس یا هر میوه دیگری برای تزئین استفاده کنید.

با موس شکلاتی عاشق شوید

یکی دیگر از خوراکی‌های خوشمزه این فیلم موس شکلاتی است. تهیه کردن موس شکلاتی خیلی راحت  است و به مهارت خاصی نیاز ندارد.



مواد لازم:

  •  بیکینگ پودر: یک قاشق مرباخوری
  •  شیر: یک پیمانه
  •  پودر کاکائو:یک پیمانه
  •  آب: به میزان دلخواه
  •  شکلات تلخ: یک پیمانه
  •  خامه غلیظ: نصف پیمانه

روش تهیه:

اول از همه یک ظرف بزرگ را آماده کنید و شیر، آب و پودرکاکائو را در آن بریزید و حسابی با هم مخلوط کنید. بعد از اینکه حسابی با هم مخلوط شدند، شکلات تلخ را اضافه کنید و این مخلوط را روی گرمای معتدل قرار دهید و اجازه دهید تا شکلات خیلی آرام داخل شیر حل شود. بعد از اینکه حسابی حل شد، آن را از روی گرما بردارید و خامه را به آن اضافه کنید. در این مرحله باز هم باید حسابی آن را هم بزنید و مرحله آخر اضافه کردن بیکینگ پودر است. بعد از اینکه حسابی این مخلوط را هم زدید، چهار ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. بعد از چهار ساعت می‌توانید آن را به همراه چای نوش جان کنید.