اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پریا شهریاری؛ ستاره فوتبال ساحلی بانوان


پریا شهریاری می گوید این یک افتخار است که فوتبال ساحلی ایران حالا ترازی در حد پیروزی برابر تیم های قهرمان دنیا دارد .

خبرآنلاین: پریا شهریاری می گوید این یک افتخار است که فوتبال ساحلی ایران حالا ترازی در حد پیروزی برابر تیم های قهرمان دنیا دارد .

پریا شهریاری رئیس کمیته فوتبال ساحلی ایران از موفقیت جدید این تیم می گوید:« با نتایجی که امشب رقم خورد خوشبختانه صعود تیم ملی ایران به مرحله دوم بازی های جام بین قاره ای مسجل شده است اما هنوز به بازی سوم نگاهی ویژه داریم چون اکتاویو می خواهد تیمش سرگروه باشد و شانس ما برای مرحله بعدی هم افزایش پیدا کند. با نتایج دو پیروزی متوالی مان در وقت های اضافه حالا هم ایتالیا حذف شده و هم حتما یکی از دو تیم روسیه و برزیل از این گروه حذف می شوند. چون الان تیم های برزیل و روسیه 3 امتیازی هستند و ما 4 امتیازی. هر تیمی که از این بین برنده شود ، صعود می کند و تیم دیگر در صورت باخت چون به ما هم باخته ، حذف می شود. »

او در ادامه درباره بازی های خوب تیم ملی گفت:« به رغم همه مشکلات مالی ، تیم ما در دو سال گذشته از حرکت نایستاد. ما 29 اردو داشتیم و با تیم های بزرگی بازی کردیم. موفقیت های خوبی هم بازیکنان و کادرفنی تیم ملی بدست آوردند که این هم جای تشکر از اعضای تیم ملی و هم حمایت فدراسیون را دارد.»

شهریاری با اشاره به شکست دادن دو قهرمان دنیا گفت:« همان طور که می دانید پیش از این سابقه نداشته که تیم های ملی فوتبال یا فوتسال ما بتوانند تیم های قهرمان دنیا را شکست بدهند و این اگر اشتباه نکنم اولین پیروزی رسمی فدراسیون فوتبال در برابر یک تیم قهرمان دنیاست . البته این شروع راه تیم ماست و قصد داریم امیدوارانه پیش برویم و بتوانیم باعث خوشحالی مردم خوب مان باشیم. بردن تیم هایی مثل برزیل یا روسیه در حرف شاید ساده باشد اما بچه های تیم ملی ایران واقعا عالی بودند و می دانم که الان مردم خوب مان هم از آنها رضایت دارند.»

او حرف هایش را اینگونه تمام کرد:«ما در بازی با برزیل آقای اکتاویو را هم به همراه نداشتیم. ایشان بازی قبلی اخراج شده بودند و آقای هاشم پور به عنوان دستیار اکتاویو روی نیمکت نشستند اما تیم در نبود سرمربی اش هم سعی کرد بر اساس برنامه های تاکتیکی کادرفنی پیش برود و حالا همگی خوشحالیم که قهرمان 4 دوره دنیا را توانستیم شکست بدهیم. امیدمان هم این است که پیروزی های مان ادامه داشته باشد.»


ویدیو مرتبط :
شهرداری بندرعباس قهرمان لیگ برتر فوتبال ساحلی بانوان شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد ایرانی در فوتبال ساحلی بانوان تایلند؟!


شهرام دانه کار: مربی خارجی که به ایران برای کار می آید باید از همه نظر توجیه شود

 
 
 

هفته نامه همشهری تماشاگر: شهرام دانه کار، اولین مربی لژیونر فوتبال ساحلی کشورمان که قریب به 2 سال هدایت تیم ملی فوتبال ساحلی تایلند را برعهده داشت در مورد بحث کمیته نظارت بر مربیان خارجی نظرات جالب دارد. برای وی در تایلند چنین موضوعی رخ نداده بود منتها بعد از پشینهادی که تایلندی ها به وی در ارتباط با مربیگری تیم بانوان این کشور دادند با وجود مناسب بودن پیشنهاد، آن را نپذیرفت چرا که با فرهنگ ما مغایرت داشت.

مرد ایرانی در فوتبال ساحلی بانوان تایلند؟!

چه مدتی تیم فوتبال ساحلی تایلند را در اختیار داشتید؟

- من نزدیک به دو سال سرمربی تیم فوتبال ساحلی تایلند را بر عهده داشتم و می توانم بگویم که الفبای فوتبال ساحلی در این کشور را به بازیکنان آن ها آموزش دادم. چند مربی جوان هم در کنارم گذاشتند که بعد از من و با آموزشی که در امر مربیگیری به آن ها دادم هدایت تیم ملی فوتبال ساحلی تایلند را بر عهده گرفتند.

در آن مدت زمان چیزی مانند کمیته نظارت بر مربیان خارجی در تایلند وجود داشت؟

- ببینید آن ها چنین کمیته ای داشتند منتها فقط بر عملکرد فنی نظارت داشت و اصلا وارد مسائل دیگری نمی شدند. برای آن ها کار یک مربی خارجی مانند من از نظر فنی مورد ارزیابی قرار می گرفت و در واقع این من بودم که خودم به مسائل فرهنگی و ساختار تربیتی خودم در آنجا اهمیت می دادم و اتفاقا همین مورد بود که باعث شد یکی از پیشنهادهای آن ها را رد کنم.

چه پیشنهادی؟

- در همان مقطع و بعد از حدود یکسال که با تیم ملی فوتبال ساحلی تایلند کار کردم مسئولین فوتبال ساحلی تایلند که از کار من رضایت داشتند تصمیم گرفتند تیم فوتبال ساحلی بانوان تایلند را تشکیل دهند. به همین دلیل اولین نفر من را برای این مورد کاندیدا کردند. اتفاقا پیشنهاد مالی خوبی را هم ارائه کردند ولی من به لحاظ همان بحث فرهنگی قبول نکردم که باعث تعجب آن ها هم شده بود. من برای آن ها توضیح دادم که شرایط فرهنگی- مذهبی کشورم به گونه ای است که نمی توانم به پیشنهاد آن ها مبنی بر مربیگری تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان تایلند پاسخ مثبت دهم.

راجع به بحث کمیته نظارت بر مربیان خارجی چه نظری دارید؟

- این حق طبیعی مسئولین وزارت ورزش است که مربیان خارجی را در باب مسائل اخلاقی و فرهنگی در کشور ما یک اصل محسوب می شود گزینش کنند. منتها تشکیل این کمیته نیاز به بررسی های بیش از چیزی دارد که ما اکنون مشاهده می کنیم. تشکیل چنین کمیته ای البته اگر معیار فنی هم داشته باشد می تواند کمک زیادی به فوتبال ما کند.

موردی را دیده اید که تشکیل کمیته نظارت بر مربیان خارجی را ضروری به نظر برساند؟

- مربی که برای کار به ایران می آید باید از همه نظر توجیه شود. مربی که می رود و در صفحه اختصاصی خود در یک شبکه اجتماعی عکس هایی مغایر با فرهنگ ما منتشر می کند باید بداند که تا هر زمان که هدایت تیمی با نام جمهوری اسلامی ایران را در هر رشته ای دارد ملزم به رعایت موازین فرهنگی ما در تمام زمینه ها است. گرفتن یک تعهد اخلاقی در کنار موارد فنی که در قراردادهای مربیان اخلاقی لحاظ می شود مورد خاصی نیست و باید صورت بگیرد.