اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرکارترین پیرمرد دنیا +عکس



اخبار گوناگون - پرکارترین پیرمرد دنیا +عکس

"هرمن گلدمن" پیرمرد 101 ساله آلمانی است که برخلاف دیگر سالمندان همچنان پرکار و تلاش است. او که آخر این هفته وارد 101 سالگی می شود از سال 1941 در یک کارگاه تعمیر لوستر کار می کند و قصد بازنشستگی هم ندارد.

سالمندان پس از سن 60 یا 70 سالگی دیگر کار کردن را کنار می گذارند و چند سالی را به استراحت می گذرانند زیرا در این سن و سال دیگر توان کار و شوق و اشتیاق آن به مانند جوانی وجود ندارد.

 

"هرمن گلدمن" پیرمرد 101 ساله آلمانی است که برخلاف دیگر سالمندان همچنان پرکار و تلاش است. او که آخر این هفته وارد 101 سالگی می شود از سال 1941 در یک کارگاه تعمیر لوستر کار می کند و قصد بازنشستگی هم ندارد.

 

اخبار, اخبار گوناگون , پرکارترین پیرمرد دنیا

 

این مرد که حالا 73 ساله است هر روز صبح به کارگاه می آید می گوید:"کار به من دلیلی برای زندگی می دهد و هر روز صبح به امید یک روز کاری خوب از خواب بیدار می شوم." این مرد در هر هفته 4 روز به کارگاه می آید و تمام وقت کار می کند.

 

این مرد پیش از این در ارتش حضور داشته اما از سال 1941 تا به امروز درون مغازه کار می کند و حتی در دوره ای مدیریت آن را به عهده داشته است ولی هم اکنون ترجیح می دهد درون کارگاه به تعمیر بپردازد تا مغزش بیشتر کار کند.

 

این مرد حالا به عنوان یک پیرمرد پرتلاش شناخته می شود و همکارانش از او به عنوان برترین الگوی کاری یاد می کنند و او را کسی می دانند که عاشق شغلش است.
اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
معرفی پرکارترین آهنگسازان جشنواره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوزادی که پیرمرد به دنیا آمد! +عکس



اخبار,اخبار گوناگون,تولد نوزادی با موهای سفید

 

اخبار گوناگون - نوزادی که پیرمرد به دنیا آمد! +عکس

تولد نوزادی با موهای سفید در لبنان، به یک فیلم تخیّلی جامه واقعیت پوشاند.

انتشار عکس های این نوزاد لبنانی که موهایش از جلو سفید شده است، موجی از اظهارنظرها را در پایگاه های اجتماعی سبب شد.

به نوشته برخی منابع لبنانی، این کودک که به سبب داشتن موهای سفید شده، "پیرمرد" خوانده شده، از نظر برخی کاربران، علامت آخر الزمان و نشانه نزدیک شدن روز قیامت تلقی شده است.

برخی نیز اظهار نظر کرده اند که علت بروز چنین عارضه ای، تب کردن نوزاد در دورۀ جنینی در رحم مادر است که به فقدان یکی از حواس پنجگانه یا سفید شدن مقداری از موهای سر منجر می شود.

در این میان، برخی از کاربران، نیز در اظهار نظری نمادین، علت سفید شدن موهای این نوزاد را فجایعی دانستند که مادر او در سوریه دیده است.

صرفنظر از این اظهار نظرها، این نوزاد پیر، نسخۀ تحقق یافتۀ فیلم تخیلی "مورد عجیبِ بنجامین باتن" ساختۀ "دیوید فینچر" بر اساس داستان کوتاهی به همین نام از "اف. اسکات فیتزجرالد" به نظر می رسد.

این فیلم که در سال ۲۰۰۸ بر روی پرده رفت، ماجرای عجیب ِ کودکی را روایت می کند که پیرمرد به دنیا می آید و هر روز که می گذرد جوان تر می شود و روند عمر را برعکس طی می کند، تا این که در انتهای فیلم، هنگام مرگ به یک نوزاد تبدیل می شود.

البته نوزاد لبنانی، تنها از جهت پیرمرد به دنیا آمدن به داستان این فیلم شبیه است و روند زندگی را به طور طبیعی طی می کند!

اخبار گوناگون - العالم