اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرچم گنبد حرم رضوی تعویض شد


همزمان با بامداد روز سوم ماه ربیع‌الاول، پرچم و پوشش مشکی گنبد و ضریح مطهر امام رضا(ع) تعویض شد و به رنگ سبز درآمد.

خبرگزاری فارس: همزمان با بامداد روز سوم ماه ربیع‌الاول، پرچم و پوشش مشکی گنبد و ضریح مطهر امام رضا(ع) تعویض شد و به رنگ سبز درآمد.

همزمان با بامداد روز سوم ماه ربیع‌الاول، پرچم گنبد و پوشش ضریح مطهر امام رضا(ع)، پس از دو ماه عزاداری تعویض شد و به رنگ سبز درآمد.

در این مراسم جمعی از خدام بارگاه منور رضوی حضرت رضا(ع) حضور داشتند.

گفتنی است، پرچم گنبد و پوشش ضریح مطهر امام رضا(ع) در سی‌ام ماه ذی‌الحجه به مناسبت عزاداری ماه‌های محرم و صفر به رنگ مشکی درمی‌آید.


ویدیو مرتبط :
پرچم گنبد حرم رضوی(ع) تعویض شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرچم گنبد حرم امام رضا (ع) تعویض شد


در آستانه میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) پرچم گنبد بارگاه ملکوتی و مطهر رضوی همزمان با پوشش ضریح مطهر بامداد سه شنبه طی مراسمی تعویض شد.

خبرگزاری ایرنا: در آستانه میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) پرچم گنبد بارگاه ملکوتی و مطهر رضوی همزمان با پوشش ضریح مطهر بامداد سه شنبه طی مراسمی تعویض شد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در این باره گفت: آئین ویژه تعویض پرچم گنبد و پوشش ضریح مطهر با نام 'بال ملائک'، طی مراسم معنوی و باشکوهی با حضور زائران گرامی و خدمه و خدمتگزاران بارگاه منور رضوی در صحن آزادی حرم مطهر برگزار شد.

سید خلیل منبتی افزود: در طول دهه کرامت پوشش ضریح مطهر همه روزه به صورت خاص تعویض و هر روز پوشش جدیدی بر روی ضریح مطهر گسترانیده می شود اما پرچم گنبد مطهر فقط یک روز قبل از میلاد امام رضا (ع) تویض می گردد.

وی یادآور شد: پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) همزمان باهم در مناسبت های جشن و عزا تعویض می شود به طوری که در ایام شهادت رنگ پرچم و پوشش ضریح مشکی و در ایام میلاد آنها به رنگ سبز تغییر پیدا می‏ کند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: پرچم گنبد مطهر حضرت رضا (ع) به طور رسمی و طی آیینی ویژه هر سال دو بار در ماه محرم الحرام و سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج (ع) تعویض می شود.