اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرویز مشرف بازداشت شد



پرویز مشرف,اخبار سیاسی

پرویز مشرف، رئیس‌جمهوری سابق پاکستان در خانه‌اش واقع در حومه اسلام‌آباد توسط پلیس این کشور بازداشت شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فیگارو، پرویز مشرف متهم به خیانت به پاکستان امروز (جمعه) توسط پلیس این کشور دستگیر شد.
وی که قدرت را با کودتا در سال 1999 در دست گرفته بود در سال 2008 از سمت خود کناره‌گیری کرده بود. رئیس‌جمهوری سابق پاکستان پس از حدود چهار سال تبعید خود خواسته 24 مارس به کشورش بازگشته بود تا خود را برای انتخابات 11 مه پارلمان آماده کند.
وی که متهم به خیانت است، روز پنج‌شنبه پس از اینکه قضات حکم بازداشتش را صادر کردند از سالن دادگاه عالی اسلام‌آباد خارج شده بود.
علاوه بر اتهام خیانت، پرویز مشرف به حفاظت نکردن کافی از بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر سابق پاکستان، در سخنرانی دسامبر 2007 که منجر به کشته شدن وی شد، متهم است.
وی که همچنین به دست داشتن در مرگ یکی از رهبران جدایی طلبان بلوچستان پاکستان متهم است؛ وی تمامی این اتهامات را رد می‌کند.
یک سخنگوی حزب مسلم لیگ که رئیس جمهوری سابق پاکستان یکی از اعضای آن به‌شمار می‌رود، بیان کرد: بنابر رای دادگاه اسلام‌آباد، پرویز مشرف تا حداقل دو روز در حصر‌خانگی خواهد بود.

منبع:isna.ir

 

 

 


ویدیو مرتبط :
پرویز مشرف در پاکستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرویز مشرف بار دیگر بازداشت شد



پرویز مشرف,رییس جمهوری سابق پاکستان,بازداشت پرویز مشرف

پرویز مشرف بار دیگر بازداشت شد

رسانه‌های پاکستان اعلام کردند که پرویز مشرف بر سر پرونده حمله به مسجد "سرخ" اسلام آباد در سال ۲۰۰۷ بازداشت شد.

به گزارش ایسنا ،در این حمله که به دستور ژنرال پرویز مشرف رییس جمهوری سابق پاکستان صورت گرفته بود، بیش از صد نفر کشته شدند.

مشرف پیش از این بازداشت به اتهامی دیگر در حبس خانگی بود اما با فاصله کمی از بازداشتش، راه آزادی‌اش با قرار وثیقه هموار شده بود.

رییس جمهوری سابق پاکستان می گوید تمام اتهامات مطرح علیه او با انگیزه سیاسی پیگیری می شوند.

رضا بخاری، سخنگوی مشرف گفت:ما مطمئنیم که حقیقت پیروز می شود و تمام این اتهامات دروغین و جعلی علیه رییس جمهوری سابق بی پایه و اساسند.

مشرف به اتهام قتل بی نظیر بوتو نخست‌وزیر سابق پاکستان و یک رهبر بلوچ این کشور محاکماتی در پیش دارد اما در هر دو پرونده با قرار وثیقه آزاد شده است.

یک اتهام دیگر آقای مشرف تلاش برای برکناری قضات ارشد کشور در سال ۲۰۰۷ است. دولت فعلی پاکستان اعلام کرده است آقای مشرف را به اتهام خیانت محاکمه خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از محمد رضوان یکی از افسران ارشد پلیس خبر داده آقای مشرف به دادگاه خواهد رفت.

مشرف از بهار امسال، زمانی که برای شرکت در انتخابات به کشورش بازگشت، به دلیل مجموعه ای از اتهامات مربوط به زمامداری اش در دست ماموران بوده است. /ایسنا