اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پروژه منتقدسازی دلواپسان از صالحی; کیهان همچنان در خط مقدم حمله



 اخباریاسی ,خبرهای  سیاسی, صالحی

  اگرچه منتقدین دولت کنونی تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند تا نتیجه انتخابات ۷ اسفند را مصادره کنند اما واکنش‌های جدید آن‌ها نشان از شکست این سیاست می‌دهد. رسانه‌های منتقد این روزها هر مسئله‌ای را دستاویزی برای حمله به دولت قرار می‌دهند و به نظر می‌آید سعی بر شکست اتحاد حامیان دولت دارند، تلاشی که تاکنون نتیجه‌ای برای آن‌ها در بر نداشته است.

در جدید‌ترین اقدام، رسانه‌های منتقد و نزدیک به جریان‌های سیاسی تندرو، سخنان رئیس‌جمهوری در کنفرانس خبری را بهانه‌ای برای حمله به ایشان و حامیان برجام در دولت قرار دادند. این رسانه‌ها در سناریوی جدید خود مدعی شدند که حسن روحانی، انتقادات علی‌اکبر صالحی، رئیس‌ سازمان انرژی اتمی به اجرای برجام را تاب نیاورده‌است و مدعی شدند که صالحی در تلاش است تا خود را از توافق هسته‌ای تبرئه کند؛ سناریویی که هیچ سندی جهت تایید پیش‌فرض‌هایش وجود ندارد و حتی همین رسانه‌ها هم نتوانستند دلیلی برای اثبات ادعاهای خود ارائه دهند. در ادامه گزارش «همدلی» را دراین‌باره می‌خوانیم.


کیهان همچنان در خط مقدم حمله
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران چند روز پیش و در برنامه «دید در شب»، از تیتری سخن گفت که وی را بر روی ویلچر نشاند. ظریف در این گفت‌و‌گو از حضور شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در یک جلسه مشترک خبر داد و اشاره کرد که در این جلسه نکاتی را درباره مذاکرات هسته‌ای توضیح داده است اما درست روز بعدازآن جلسه، کیهان تیتری را در صفحه اول خود قرار داد که وزیر خارجه ایران را به‌شدت ناراحت کرد تا حدی که وی مجبور شد تا چندین روز بر روی ویلچر بنشیند و مذاکرات هسته‌ای را در حالت ناخوشی جسمی ادامه بدهد. اما این تیتر، اولین و آخرین اقدام کیهان در انتقاد از دولت کنونی و تیم دیپلماسی این دولت نبوده‌است بلکه این پروسه همچنان ادامه دارد.


این روزنامه اما در شماره دیروز خود به کنفرانس خبری رئیس‌جمهوری واکنش نشان داد و تیتر و عکس اول خود را به این موضوع اختصاص داد. کیهان در مطلبی با تیتر « نوبت اعتراض رئیس‌جمهور به دولتمردان منتقد برجام رسید/روحانی:‌ صالحی که وزیر خارجه ‌نیست، درباره برجام از ظریف بپرسید». این روزنامه در ادامه این مطلب نوشت: «منتقدان دولت یازدهم با لحن عتاب‌آلود رئیس آن ناآشنا نیستند.

 

از بی‌شناسنامه و بی‌سواد خواندن آن‌ها تا حواله کردنشان به جهنم. اما به نظر می‌رسد در این دایره تنگ جایی برای نقدهای رقیق دولت‌مردان هم نیست». کیهان با اشاره به سخنان صالحی در گفت‌و‌گو با وب‌سایت «العربی الجدید» که گفته بود «غرب در اجرای تعهدات خود بر اساس برجام، تاخیر دارد و هنوز برخی تحریم‌ها برداشته نشده است»، نوشت: «گویا این سخنان رفیق صالحی به مذاق رئیس کابینه یازدهم خوش نیامده و با واکنش روحانی در نشست خبری دیروز مواجه شد.

 

رئیس‌جمهور روز گذشته در پاسخ به سوالی درباره این سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آقای دکتر صالحی در زمینه مسائل اتمی هر چه بگویند صاحب‌نظر هستند چون ایشان وزیر اقتصاد یا رئیس بانک مرکزی و یا وزیر خارجه نیستند بلکه مسئول انرژی اتمی هستند و نسبت به انرژی اتمی می‌توانید از آقای صالحی سوال کنید». کیهان در ادامه این گزارش، مدعی شد که رئیس‌جمهوری حتی نمی‌تواند انتقادات رئیس سازمان انرژی اتمی را که در جریان مذاکرات کمک شایانی داشته، تحمل کند ولی غیر از سخنان روحانی هیچ سندی مبنی بر انتقاد روحانی از صالحی یا عدم همراهی صالحی با دستگاه دیپلماسی ارائه نداد.


سناریوسازی به سبک «وطن امروز»
روزنامه «وطن امروز» که مدت‌هاست تلاش می‌کند گوی سبقت در حمله به دولت را از کیهان و دیگر رسانه‌های این جریان برباید، دیروز نیز واکنش متفاوتی به سخنان ریاست‌جمهوری داشت و حتی از «اختلافات در دولت درباره اجرای تعهدات غرب» سخن گفت و فراتر از آن، مدعی شد که علی‌اکبر صالحی در تلاش است تا خود را از مشارکت در توافق هسته‌ای تبرئه کند؛ ادعاهایی که هیچ سندی برای آن‌ها ارائه نشده‌است. این روزنامه که در روزهای تبلیغات انتخابات ۷ اسفند، عملا تریبونی در اختیار مدیرمسئول این روزنامه یعنی مهرداد بذرپاش جهت حمله به توافق هسته‌ای بود و در نهایت این تریبیون و حملات نتوانست بذرپاش را به بهارستان برساند همچنان موج حمله را ادامه می‌دهد.

 

در گزارش دیروز این روزنامه با تیتر «اظهارات بی‌سابقه رئیس‌جمهور علیه رئیس سازمان انرژی اتمی اختلافات در دولت درباره اجرای تعهدات غرب در برجام را علنی کرد/ روحانی: از صالحی نپرسید»، آمده‌است: «{نشست خبری رئیس‌جمهوری} که به بهانه برگزاری انتخابات ۷ اسفند برگزار شده‌بود، با یک اتفاق بی‌سابقه روبه‌رو شد و حسن روحانی که تاکنون تیغ تیز انتقادات خود را متوجه منتقدان خود کرده بود، این بار علی‌اکبر صالحی را موردحمله قرار داد». این روزنامه در ادامه این گزارش با اشاره به سخنان روحانی می‌نویسد: «به‌هرحال اما ادبیات عجیب روحانی علیه معاون خود و رئیس سازمان انرژی اتمی در حالی است که علی‌اکبر صالحی در واقع یکی از کسانی است که بیشترین سهم را در به بار آمدن برجام داشته است».

 

وطن امروز در ادامه ضمن اشاره به همکاری‌ و همراهی صالحی در تحقق توافق هسته‌ای می‌نویسد: «اکنون علی‌اکبر صالحی به خاطر اذعان به عدم اجرای برخی تعهدات طرف مقابل، با توبیخ رسمی حسن روحانی مواجه شده است! توبیخی که بیش از هر چیز نشان‌دهنده اختلافات عمیق میان اعضای تیم مذاکره‌کننده بر سر ماهیت برجام و روند اجرای آن است!». این روزنامه در ادامه سناریوی خود جهت انشقاق در صف حامیان توافق هسته‌ای، می‌نویسد «برخی نیز معتقدند صالحی به‌مرور به دنبال برائت خود از حوزه‌هایی از برجام است که او در آن نقش نداشته است. به‌ویژه در حوزه تعهدات طرف مقابل! اما آشکار شدن شکاف در تیم مذاکره‌کننده بر سر آینده برجام و تعهد طرف مقابل به محتوای آن در حالی است که حسن روحانی بر اجرای تعهدات طرف مقابل تاکید کرده است».


«فارس» و ادعای خلع ید روحانی از صالحی
خبرگزاری فارس نیز کنفرانس خبری روحانی را در قالب یک گزارش-گفت‌و‌گو درباره برجام و صالحی بررسی کرد و به‌گونه‌ای مسیر روزنامه‌های اشاره‌شده را در پی گرفت. در این گزارش فارس به نقل از «مهدی محمدی، کار‌شناس مسائل سیاسی» نوشت: «آقای روحانی نه‌فقط از آقای صالحی بلکه از هر کس دیگری که منتقد نحوه پایبندی آمریکا به اجرای برجام باشد، خلع ید خواهد کرد و باید منتظر باشیم ادبیاتی که رئیس‌جمهوری پیش‌ازاین در مورد منتقدان داشت، علیه برخی از اعضای کابینه خود به کار ببرد».


روحانی چه‌ گفته‌بود؟
در تمام گزارش‌های این رسانه‌ها که مدعی «اختلافات بی‌سابقه در دولت درباره اجرای برجام» شدند، تنها سند ارائه‌شده برای این ادعاها، سخنان حسن روحانی در کنفرانس خبری روز یک‌شنبه ۱۶ اسفند، بوده‌است. اما مگر روحانی چه گفته‌بود؟


در این کنفرانس خبری روحانی در پاسخ به سوال یک خبرنگار که با اشاره به سخنان اخیر صالحی درباره اجرای برجام پرسیده‌بود «آیا اظهارات دکتر صالحی باید تصحیح شود یا این تاخیر اتفاق افتاده است»، گفت: «‌آقای دکتر صالحی در زمینه مسائل اتمی هر چه بگویند صاحب‌نظر هستند چون ایشان وزیر اقتصاد یا رئیس بانک مرکزی و یا وزیر خارجه نیستند بلکه مسئول انرژی اتمی هستند و نسبت به انرژی اتمی می‌توانید از آقای صالحی سوال کنید.


رئیس دولت یازدهم در ادامه با تاکید بر اینکه مسیری که طی می‌کنیم از نظر من درست است و ممکن است مشکلات جزئی باشد که باید رفع شود، خاطرنشان کرد: اگر سوالی در مورد برجام باشد می‌توانید از آقای عراقچی بپرسید، اگر در زمینه سیاست خارجی سوالی باشد وزیر خارجه و در حوزه اقتصادی، وزیر اقتصاد پاسخگو هستند هم‌چنین در مسائل هسته‌ای دکتر صالحی پاسخگوی سوالات شما هستند». این‌که چگونه می‌توان از این سخنان روحانی به چنین سناریو و ادعاهایی مبنی بر اختلاف در دولت یا تلاش صالحی به برائت از توافق هسته‌ای رسید، سوالی است که این مدعیان هیچ پاسخی برای آن تاکنون ارائه نکرده‌اند.


 اخبار سیاسی  -  همدلی


ویدیو مرتبط :
باز هم حمله به " دلواپسان" توافق ضعیف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ايران بهترين خط حمله، ژاپن بهترين خط دفاع



 

 

ميران ازمربيگري تيم جودوكناره‌گيري كرد

 

فوتسال جام ملت‌هاي آسيا - ازبكستان

ايران بهترين خط حمله، ژاپن بهترين خط دفاع

تيم ايران با 35 گل زده و ژاپن با 2 گل خورده به ترتيب عنوان بهترين خط حمله و خط دفاع دور مقدماتي فوتسال جام ملت‌هاي آسيا را به خود اختصاص دادند.

دور مقدماتي يازدهمين دوره جام ملت‌هاي آسيا روز گذشته با صعود تيم‌هاي ازبكستان و لبنان از گروه A، ايران و استراليا از گروه B، تايلند و قرقيزستان از گروه C و ژاپن و چين از گروه D به پايان رسيد.

در پايان 3 بازي اين مرحله، تيم ايران با 35 گل زده بهترين خط حمله را به خود اختصاص داد.
محمد طاهري نيز با 11 گل خود را به عنوان بهترين گلزن اين تيم معرفي كرد.
اين تيم ركورد بيشترين گل‌زده در يك بازي را (در مصاف با تاجيكستان) از آن خود دارد.

تيم ژاپن نيز با دريافت تنها 2 گل، عنوان بهترين خط دفاعي دور مقدماتي را به نام خود كرد.
اين در حالي بود كه ازبك‌ها با 4 و تيم ايران نيز با 5 گل خورده، بعد از ژاپن بهترين دفاع را در اختيار دارند.
همان‌طور كه پيش‌بيني مي‌شد ركورددار گل خورده هم يكي از تيم‌هاي هم‌گروه ايران است.
تاجيكستان كه 19 گل از شاگردان حسين شمس دريافت كرد، با 25 گل خورده در اين زمينه ركورددار است...../تحلیل:فارس