اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پروژه عبور از احمدی‌نژاد/مشایی با خانه نشینی یازده روزه احمدی نژاد در ماجرای برکناری وزیر اطلاعات مخالف بوده



انتخابات,خانه نشینی احمدی نژاد

پروژه عبور از احمدی‌نژاد از درون دولت شروع شد/ از مواضع اعضای ۱+۲ بوی وحدت به مشام نمی‌رسد

*فضای سیاسی انتخاباتی ایران با نزدیک تر شدن به انتخابات روز به روز شفاف تر می شود، به اندازه ای شفاف که دیگر حرف های کلی اعضای ائتلاف 1+2 به پایان خود نزدیک می شود و اعضای سه گانه این ائتلاف وارد جزئیاتی می شوند که از این جزئیات بوی وحدتی به مشام نمی رسد. 

علی اکبر ولایتی، در پاسخ به سئوالی درباره مصمم بودنش برای حضور در انتخابات گفته است: باید بگویم تا آخر هستم. وی علت اصرارش برای حضور درانتخابات آتی را وضعیت بد اقتصادی، معیشتی و روابط خارجی دانست و تصریح کرد: معتقدم در بین تمامی کاندیداها هم از تجربه بیشتری برخوردارم و بر این باورم که این کار از عهده بنده بر می آید.

صرفنظر از اما و اگر هایی که درباره ادعای علی اکبر ولایتی درباره تجربه خودش وجود دارد، اینکه آقای ولایتی خود را صاحب صلاحیت برای اداره کشور می داند، احتمالا بدین معناست که دیگر اعضای ائتلاف را نمی داند و این شاید بوی الرحمن ائتلافی باشد که از ابتدا بسته آمد و بسته هم خواهد رفت.

*از سوی دولتی ها، گویا پروژه عبور از احمدی نژاد برای صاف کردن مسیر اسفندیار رحیم مشایی کلید خورده است. چراکه عبدالرضا داوری مدیر مسئول روزنامه شهروند متعلق هلال احمر و نزدیک به مشایی، حسابی از خجالت احمدی نژاد در آمده و گفته است بر خلاف احمدی نژاد که خیلی تنده، مشایی خیلی آرام است. 

داوری حتی برای نشان دادن طبیعت مسالمت جویانه مشایی گفته که وی هم با خانه نشینی یازده روزه احمدی نژاد در ماجرای برکناری وزیر اطلاعات مخالف بوده و هم با پخش فیلم علیه لاریجانی ها در مجلس، کاری که رهبر انقلاب آن را بی تقوایی و بی اخلاقی نامیدند.

به نظر میرسد پروژه عبور از احمدی نژاد در درون دولت، رقم خورده است تا مشایی برجسته شود. چرا که داوری همچنین گفته است که شورای نگهبان یک برگ سند هم علیه مشایی ندارد.

به نظر می رسد دولت اصلاحات و دولت های اصولگرای احمدی نژاد با همه اختلافاتی که در شکل و محتوا که با هم دارند، در یک مساله شبیه هم اند و آن اینکه طرفداران هر دو، سال آخر از رئیس جمهور خود، عبور می کنند.

*کامران دانشجو، وزیر علوم، تحیقات و فناوری، آخرین نفری است که تا کنون تمایل خود برای کاندیداتوری را اعلام کرده است. اما وی کاندیداتوری خود را مشروط کرده است .

وی کاندیداتوری خود را مشروط به حضور هاشمی فسنجانی در انتخابات کرده است. وی در این باره گفته است: کاندیداتوری کاندیدای ریاست جمهوری نیستم چون نمی خواهم خدماتی که داشته ام را با چیز دیگری مخدوش کنم اما اگر هاشمی رفسنجانی کاندیدا شود با توجه به اینکه فکر می کنم کاندیداهای موجود تا آخر در مقابل هاشمی نمی ایستند علیرغم میل باطنی ام در مهلت قانونی به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کنم.

وزیر علوم دولت دهم در این جلسه حتی شعار انتخاباتی خودش را هم اعلام و گفته است: اگر بیایم شعارم این است «هرکس می خواهد به هاشمی نه بگوید به من رای بدهد» و همین برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری کافی است./تابناک

 

 


ویدیو مرتبط :
ماجرای خانه نشینی احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باهنر: خانه نشینی ۱۱روزه احمدی نژاد چاقو زدن به شکم خودش بود/ امیدوارم خدا مشایی و احمدی نژاد را از هم جدا کند



 

 

 

محمود احمدی‌نژاد ,انتخابات مجلس نهم

 

محمدرضا باهنر در نشست هفتگی جبهه حامیان ولایت گفت:

- مجلس نهم یک ویژگی خاص دارد که آن هم، اولین انتخابات بعد از جریان فتنه بودن است
- بعد از انتخابات 88 فتنه‌گران می خواستند کمی آرای خود را با جنگ خیابانی پر کنند
- یک فتنه عظیمی راه انداختند و به نام تقلب می خواستند یک دغدغه ناباوری و بی ایمانی در افکار عمومی ایجاد کنند
- با این کارشان، عدم اعتماد به نظام را کلید زدند و دنبال مردد کردن مردم بودند و هزینه‌های زیادی را به نظام تحمیل کردند
- قبل از انقلاب هم منافقین در زندان‌های طاغوت بودند اما بعد از انقلاب به دنبال سهم خواهی بودند و احساس کردند نظام جمهوری اسلامی سهم اینها را نمی دهد و شروع به دشمنی با نظام کردند
- در انتخابات، فتنه‌گران و انحرافی ها دو هدف را دنبال می کنند: دلسرد کردن مردم و وارد کردن افراد خود در انتخابات
- تحریم‌ها و تحریک‌های دشمن هم برای کاهش حضور مردم در انتخابات است
- همه اصلاح‌طلبان فتنه‌گر نیستند. مثلا اصلاح طلبان مجلس هشتم، نامه های ما علیه سران فتنه را امضا کردند و به همین دلیل از نظر ما افراد مناسبی هستند. یکی از بحث های ما با جبهه پایداری همین است
- احمدی‌نژاد خدمات زیادی به نظام داشته است. برای همین امیدواریم خدا او را نجات دهد و این لاله و لادن را از هم جدا کند
- 11 روز خانه نشینی رئیس‌جمهور هم مانند چاقو زدن به شکم خود احمدی‌نژاد بود
- جبهه انحراف پیچیدگی بیشتری نسبت به جریان فتنه دارد
- به جای اینکه بگوییم من بیشتر انقلابی هستم و شما کمتر، بیاید با هم علیه دشمنان مشترک کار کنیم
- در ایام انتخابات، شادابی و طراوت و امید به آینده باید وجود داشته باشد؛ چرا که انتخابات ضریب امنیت ملی را افزایش می‌دهد.../خبرآنلاین