اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پروژه شكست خورده فرار از احمدی‌نژاد



اخبار,اخبارسیاسی,پروژه شکست خورده احمدی نژاد


اخبار سیاسی - پروژه شكست خورده فرار از احمدی‌نژاد

می‌خواهند مثل یك خاطره كمرنگ‌تر و كمرنگ‌تر شود تا شاید فراموشش كنند. فراموش كنند كه هشت سال پیش از مردی حمایت كردند و او بعد از راحت شدن خیالش از رسیدن ریاست‌جمهوری راهش را از آنها جدا كرد.

فراموش كنند كه هشت سال در برابر قانون‌گریزی‌هایش همراه با سكوت از او حمایت هم كردند. می‌خواهند فراموشی بگیرند از درآمد 850میلیاردی نفت هشت سال اخیر كه معلوم نشد به كجا رفت؟ فراموشی‌گرفتگان این روزها اصولگرایان هستند و سوژه فراموشی‌شان «محمود احمدی‌نژاد».

دعای شب و روز اكثرشان شده بود پایان دوره ریاست‌جمهوری مردی كه برایش سینه چاك می‌كردند و حالا نیز به جنبه جدیدی از فراموشی دچار شده‌اند. اصولگرایانی كه رفتارهای احمدی‌نژاد آنها را به چندین شقه تقسیم كرده بود حالا به انحای مختلف در تلاشند تا مردی را كه در حق‌شان جفا كرد فراموش كنند.

بهترین راه‌حل هم این است كه حواس همگی را به رفتارهای دولت جدید معطوف كنند. تا شاید مردم هم فراموش كنند كه هشت سال ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد برای آنها چه رهاوردهای جبران‌ناپذیری داشته است. مردمی كه جریان اصولگرایی را مستحق تنها چهار میلیون رای دانستند و به اعتدال روی آوردند. اما چه شد كه احمدی‌نژاد كه روزی یادآور شهید رجایی برای اصولگرایان بود به فردی فراموش شده از سوی اصولگرایان تبدیل شد؟

جریانی كه اصولگرایان آن را انحرافی می‌نامیدند بدون شك اصلی‌ترین نقش را در گسستن پیوند اصولگرایان با محمود احمدی‌نژاد داشت. هر چقدر كه دولت نهم مطابق میل و سلیقه اصولگرایان جلو رفته بود حالا دولت دهم از همان روزهای ابتدایی با سلیقه اصولگرایان ناجور بود.

انتخاب اسفندیار رحیم مشایی كه برخی او را لیدر جریان انحرافی می‌نامند به عنوان معاون اول دولت دهم شیرینی پیروزی انتخابات ریاست‌جمهوری را در میان اصولگرایان تبدیل به تاسف كرد. كار به نامه مقام معظم رهبری رسید و در نهایت اسفندیار رحیم‌مشایی از این پست كنار گذاشته شد.

اما این پایان ماجرا نبود. رفتارهای مشایی و اطرافیانش در دولت خاطر اصولگرایان را متكدر كرده بود. هرچند كه تلاش می‌كردند نشان دهند انتقادی به دولت احمدی‌نژاد ندارند اما در گوشه و كنار از اظهارات احمدی‌نژاد و رفتارهایش ابراز ناخشنودی می‌كردند. مواضع گاه و بیگاه محمود احمدی‌نژاد در این مورد كه او اصولگرا نیست و به هیچ حزبی تعلق خاطر ندارد نیز درد دیگری بر دردهای اصولگرایان بود.

بهار سال 90 را شاید باید به نوعی فرا رسیدن تاریخ انقضای روابط اصولگرایان و محمود احمدی‌نژاد دانست. بهاری كه با خانه‌نشینی 11روزه محمود احمدی‌نژاد برای جریان اصولگرایی تبدیل به خزان شد. خانه‌نشینی كه بالاخره با رفت و آمد‌ها و وساطت‌های مكرر پایان یافت اما به نوعی اصولگرایان را وارد مسیر جدی‌تری كرد.

اصولگرایان مجلس هم حالا در مقابل دولتی قرار داشتند كه حمایت‌های شش سال گذشته‌شان جایی برای انتقاد از قانون‌گریزی‌ها نمی‌گذاشت. معتقد بودند كه باید اجازه داد عمر دولت به صورت عادی به پایان برسد. نكته‌یی كه نشان می‌داد احتمال دارد عصبانیت اصولگرایان از احمدی‌نژاد كار را به جاهای باریك‌تر برساند.

انتخابات مجلس نهم فرا رسید و آن دسته از اصولگرایانی كه تا دیروز یار غار احمدی‌نژاد بودند با توجه به خانه‌نشینی 11 روزه وی و تحركات بیش از اندازه جریان انحرافی چاره را در عبور از احمدی‌نژاد دانستند.

جبهه پایداری هرچند كه در ظاهر از منتقدان احمدی‌نژاد بود اما در باطن همان سبك و سیاق گذشته را درباره وی به كار می‌بست و در مجلس برای حمایت از او فرش قرمز پهن می‌كردند. با روی كار آمدن حسن روحانی و مشخص شدن مشكلات به بار آمده از هشت سال گذشته حالا اصولگرایان از هر دو طرف با مشكل مواجه بودند.

احمدی‌نژاد آن فردی كه فكر می‌كردند نبود و آنها با حمایت‌های بی‌چون و چرایشان از او متهم ردیف دوم مشكلات به بار آمده دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد بودند. اما اصولگرایان راه جدیدی را در پیش گرفتند تا با ایرادهای ریز و درشت به دولت یازدهم و اقداماتش فضا را از محمود احمدی‌نژاد برگرداندند. انتقادهایشان را یك روز هم معطل نگه نمی‌دارند تا مبادا كسی یادش بیاید كه مقصر اصلی به بار آمدن این مشكلات چه فرد یا چه افرادی هستند؟ پروژه‌یی كه همگی آن را یك پروژه از پیش شكست خورده می‌دانند.

اصولگرایان با پیش‌بینی انتخابات مجلس دهم و ترس از شكستی كه ممكن است به علت رویگردانی مردم از حمایت‌های آنان از محمود احمدی‌نژاد باشد دست به كار شده‌اند و از هر راهی برای نشان دادن اینكه با احمدی‌نژاد دیگر ارتباطی ندارند و او دیگر از آنها نیست استفاده می‌كنند. حالا آنچه كه تعیین‌كننده است نتیجه انتخابات مجلس دهم است تا مشخص شود آیا مردم اصولگرایان را مقصر می‌دانند یا خیر؟
 اخبار سیاسی -  اعتماد


ویدیو مرتبط :
آیا احمدی نژاد پروژه های دولت های قبل را افتتاح کرد؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افتتاح سه‌باره یک پروژه با حضور احمدی‌نژاد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

افتتاح سه‌باره یک پروژه با حضور احمدی‌نژاد

نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس با بیان اینکه پروژه طرح تولید پی وی سی پتروشیمی اروند، باید چهار سال گذشته افتتاح می‌شد، گفت: در شرایط کنونی حدود ۴۰ درصد از ظرفیت این طرح فعال بوده و افتتاح امروز رئیس جمهور سومین مراسم افتتاحیه است که انجام شد.

خانه ملت: خلیل حیات‌مقدم درباره افتتاح پروژه طرح تولید پی وی سی پتروشیمی اروند که در سفر محمود احمدی نژاد به مناسبت سوم خرداد‌ سالروز آزادسازی خرمشهر صورت گرفت، توضیح داد: این پروژه با تأخیر چهار ساله امروز به افتتاح رسیده است.

 

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی مسئول بهره‌برداری پتروشمی بندرماهشهر شرکتی آلمانی بود، افزود: این پروژه از طرح‌هایی بوده که انحراف از مسیر فراوانی داشته است.

 

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی ۴۰ درصد از ظرفیت طرح تولید پی وی سی پتروشیمی اروند فعال است، ادامه داد: با افتتاح رئیس جمهور، این سومین باری است که این پروژه افتتاح می‌شود و حتی رسانه‌ها و جراید هم در انعکاس مراسم‌های افتتاحیه قبلی حضور داشتند.

 

حیات مقدم یادآور شد:  طرح تولید پی وی سی پتروشیمی اروندهنوز به ظرفیت کامل نرسیده است و اگر به ظرفیت کامل برسد، خوراک تمام پتروشیمی‌های بندر امام خمینی و عسلویه را تأمین می‌کند که چنین طرحی در آسیا بی نظیر است.

 

با راه اندازی کامل پتروشیمی اروند ۳۴۰ هزارتن پی وی سی در گریدهای سوسپانسیون وامولسیون به ظرفیت تولید کشور افزوده شده و پیش بینی می شود ایران با آغاز صادرات این محصول، حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد بازارهای جهانی آن را در اختیار بگیرد.

 

تا پیش از راه اندازی پتروشیمی اروند، ۱۶۰ هزار تن سود کاستیک در پتروشیمی بندرامام تولید می‌شد که ۷۰ هزار تن آن را مجتمعهای پتروشیمی دیگر به عنوان خوراک مصرف می کردند و ۱۱۰ هزار تن باقی مانده پاسخگوی نیاز صنایع پائین دستی نبود.

 

مجتمع پتروشیمی اروند، بزرگ‌ ترین زنجیره تولیدکننده پی وی سی جهان، درمجموع ظرفیت تولید سالانه دو میلیون و ۸۳۴ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی را دارد.

پتروشیمی اروند قادر به تولید ۴۵۰ هزار تن سود کاستیک، ۳۰۰ هزار تن EDC(اتیلن دی کلراید) و ۱۶۵ هزار تن کلر است. افتتاح این مجتمع سود کاستیک که مورد نیاز شدید صنایع‌ داخل کشور است را کاملا تامین و کمبودها برطرف می شود.

با افتتاح این پتروشیمی به صورت مستقیم ۹۰۰ نفر در آن مشغول به کار می شوند./خانه ملت