اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرونده گروگانگیران یک‌میلیون‌یورویی روی میز دادگاه



اخبار حوادث  - برای متهمان درخواست تخفیف مجازات شد
پرونده گروگانگیران یک‌میلیون‌یورویی روی میز دادگاه

پرونده اعضای باند آدم‌ربایی یک‌میلیون‌یورویی که انگشت گروگان خود را قطع کرده بودند برای اعمال تخفیف در مجازات متهمان به دادگاه فرستاده شد.

اعضای این باند در سال 88 پسری جوان را ربودند و او را 38 روز شکنجه کردند. این افراد بعد از محاکمه به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شدند اما اجرای احکام با استناد به ماده 134 قانون مجازات اسلامی خواستار بازنگری در حکم این افراد شد. مردی ثروتمند اواسط مرداد سال 88 به پلیس آگاهی رفت و خبر داد پسرش به‌نام ایرج ربوده شده است. او گفت گروگانگیران در تماس با وی یک‌میلیون‌یورو خواسته و تهدید کرده‌اند اگر این مبلغ را نگیرند پسرش را از بین خواهند برد.

 

در همان حین که کارآگاهان مشغول تحقیق درباره این پرونده بودند و سعی داشتند ردپایی از آدم‌ربایان به دست بیاورند پدر ایرج با متهمان وارد مذاکره شد و با بیان اینکه پرداخت مبلغ موردنظر آنها از عهده‌اش خارج است توانست آنها را قانع کند با دریافت صدهزاریورو فرزندش را آزاد کنند. پدر ایرج طبق خواسته آدم‌ربایان مبلغ موردنظر را در ساکی گذاشت و سوار قطار تهران - مشهد شد. متهمان به او گفته بودند با وی تماس می‌گیرند و به او می‌گویند پول را در قطار به چه کسی تحویل دهد.

 

دقایقی بعد هنگامی که قطار به نزدیکی ایستگاه گرمسار رسیده بود زنگ تلفن همراه پدر ایرج به صدا درآمد و فرد ناشناس از وی خواست ساک حاوی پول را از پنجره بیرون بیندازد. پدر ایرج نیز این کار را انجام داد و سپس به خانه بازگشت و منتظر آزادی پسرش ماند اما آدم‌ربایان به او تلفن زدند و گفتند نتوانسته‌اند ساک پول را پیدا کنند. آنها از مرد میانسال خواستند به خیابان برود و کیسه‌ای مشکی‌رنگ را بردارد.

 

پدر ایرج نیز همین کار را کرد و بعد از گشودن کیسه انگشت قطع‌شده پسرش را دید. یک سی‌دی نیز داخل کیسه بود و در این فیلم نشان داده می‌شد گروگانگیران ایرج را شکنجه می‌دهند. پدر ایرج بار دیگر نزد کارآگاهان رفت و ماجرا را اطلاع داد. ماموران این‌بار تلفن‌های عمومی را زیرنظر گرفتند و سرانجام بعد از گذشت 38 روز از ربوده‌شدن ایرج توانستند یکی از متهمان را که برای مکالمه با پدر گروگان به باجه تلفن عمومی رفته بود دستگیر کنند. پس از آن عملیاتی ضربتی انجام و چهار متهم دیگر دستگیر و پسر جوان آزاد شد.

 

ایرج که به‌دلیل قطع انگشت و شکنجه‌های خشونت‌بار حال مساعدی نداشت به بیمارستان انتقال یافت و متهمان تحت بازجویی قرار گرفتند. سردسته باند توضیح داد پدر ایرج را از 25سال قبل می‌شناخته و می‌دانسته او وضع مالی خوبی دارد. این متهم گفت: «چهارسال قبل به اتهام کلاهبرداری به زندان افتادم و در آنجا با فردی دوست شدم. بعد از آزادی از زندان پیشنهاد آدم‌ربایی را مطرح کردم و او هم قبول کرد با من همکاری کند به این ترتیب نقشه‌ای کشیدیم و روز حادثه همراه سایر همدستانمان سر راه ایرج قرار گرفتم.

 

ما در حالی‌که دستبند و بی‌سیم داشتیم پسر جوان را تحت عنوان مامور امنیتی ربودیم و به گاراژی بردیم که از قبل تهیه کرده بودیم. پس از آن برای رسیدن به پول او را شکنجه کردیم.»این پرونده بعد از صدور کیفرخواست به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده و متهمان در مجموع به بیش از 80سال زندان محکوم شدند که 33 سال از این مدت به متهم ردیف اول مربوط بود.

 

پس از آن دیوانعالی کشور رای صادره را مورد بررسی قرار داد و آن را تایید کرد اما اکنون اجرای احکام با استناد به ماده 134 قانون مجازات اسلامی متذکر شده است متهمان جرایم مختلفی از قبیل آدم‌ربایی، قطع انگشت و... دارند و باید فقط مجازات سنگین‌ترین جرم درمورد آنها اعمال شود به همین دلیل پرونده برای تخفیف در مجازات متهمان بار دیگر به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شده است.
اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
از دروغ پرونده زنجانی تا رانت 650 میلیون یورویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس سازمان بازرسی كل كشور خبر داد: ارسال پرونده تخلف بانكی 100 میلیون یورویی به دادگاه



رییس سازمان بازرسی كل كشور خبر داد:

ارسال پرونده تخلف بانكی 100 میلیون یورویی به دادگاه

رییس سازمان بازرسی كل كشور از ارسال پرونده تخلف بانكی 100 میلیون یورویی به دادگاه خبر داد.

آفتاب: رییس سازمان بازرسی كل كشور از ارسال پرونده تخلف بانكی 100 میلیون یورویی به دادگاه خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع علما و طلاب حوزه علمیه بندرعباس، در پاسخ به سوالی درباره حواشی برخی مسئولان مانند ارتباطشان با جادو و جادوگری تصریح كرد: طرح این موضوعات صرفا وقت ما را تلف می‌كند و به مباحث اصلی نمی‌رسیم. دولت یك‌سری تكالیف قانونی دارد. باید دید آیا تكالیف خود را انجام می‌دهد یا خیر. باید فقر كاهش پیدا كند و تولید و اشتغال افزایش یابد. این موارد سند و قانون دارد و باید سوال شود، نه حواشی مسئولان. مسئولان باید گزارش دقیق و صادقانه بدهند و باید بررسی شود كه آیا گزارش آنان دقیق است یا خیر و اگر گزارش درست و صادقانه نبود، باید به مسئول مربوطه گفت چرا گزارش درست ارائه نمی‌دهی.

 

وی با تاكید بر اینكه مبنای قضاوت درباره مسئولان باید تكالیف باشد نه حواشی و شایعات، ادامه داد: برخی از آقایان در اظهارات خود به مسایل دست چندم می‌پردازند كه من صراحتا به آنان انتقاد كردم و بارها اعلام كردم كه طرح موضوعاتی مانند ارتباط فلان مسئول با جادوگر و امثالهم موضوعی انحرافی است. این موضوعات برای آن مطرح می‌شود كه مسئله اصلی فراموش شود. مسئولان متعهد هستند نسبت به مردم تكالیفی را انجام دهند. باید عملكرد مسئولان بررسی شود كه آیا تكلیف خود را انجام می‌دهند یا خیر.

 

رییس سازمان بازرسی كل كشور همچنین درباره ماجرای تخلف بانكی 100 میلیون یورویی در استان هرمزگان كه موضوع سوال یكی از طلاب بود، اظهار كرد: پرونده به دادگاه ارسال شد. امیدواریم با حساسیت و جدیت به این پرونده رسیدگی شود. كسی كه صد میلیون یورو با زد و بند به دست آورد بلد است با یك وكیل حرفه‌ای خودش را از دست قانون نجات دهد بنابراین از دوستان دستگاه قضایی درخواست داریم این پرونده را با توجه ویژه به سرانجام برسانند.

 

طلبه‌ای درباره نقش برخی از مسئولان اجرایی در پرونده تخلف بانكی اخیر سوال كرد كه پورمحمدی پاسخ داد: تا آنجا كه ما سند داریم اینكه آقایان مستقیما پولی گرفته باشند، چیزی نداریم اما اینكه كمك اداری كرده باشند، بله، سند نامه‌شان وجود دارد اما آنان گفته‌اند كه ما وظایف اداری خود را انجام داده‌ایم.

 

وی ادامه داد: البته حرف‌های جدیدی در جلسات اخیر دادگاه تخلف بانكی مطرح شده مبنی بر اینكه بخشی از كمك‌های رسمی صورت گرفته غیر متعارف انجام شده است كه به عنوان موارد جرم به این اقدامات اعتراض شد. سندهایی به دست آمده كه این حمایت‌ها ساده نبوده و با زد و بند انجام شده است. اگر این موضوع ثابت شود دست برخی از افراد در این پرونده رو می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، رییس سازمان بازرسی كل كشور در پاسخ به سوالی درباره اینكه علت كارشكنی در برخی ادارات با وجود دستگاه‌های نظارتی چیست؟ خاطرنشان كرد: واقع امر این است كه در فرهنگ اداری و دیوان‌سالاری مشكلات زیادی داریم. باید مفاهیم ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد پیوسته در جامعه تكرار شود. ما با یك ضعف عمومی در خدمت‌رسانی روبرو هستیم. اصلی‌ترین علتی كه در ادارات با كارشكنی مواجه هستیم به خاطر ضعف فرهنگی است. شما انتظار دارید دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی كل كشور خوب عمل كند كه انتظار به‌جایی است اما این به فرهنگ‌سازی نیاز دارد. وظیفه ما امر به معروف و نهی از منكر و دعوت به نیكی و درستی است. معتقدم یكی از مهم‌ترین موضوعات دعوت به نیكی و درستی این است كه به كارمند گفته شود پاسخ درست به ارباب رجوع بدهد./آفتاب