اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرونده کودک‌ سوزی به دادگاه لاهه رسید


وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه شکواییه‌ای را در دادگاه جنایی بین‌المللی علیه حمله تروریستی شهرک‌نشینان اسراییلی به روستای دومای کرانه باختری ارایه کرد که طی آن "علی دوابشه" نوزاد 18 ماهه فلسطینی زنده زنده سوزانده شد و جان باخت.

پایگاه خبری العالم: ریاض المالکی" شکواییه علیه رژیم صهیونیستی را به "فاتو بنسودا" دادستان دادگاه جنایی بین المللی تحویل داد.

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که در این شکواییه در باره جزییات حادثه روستای دوما و به طور کلی خشونت‌ها و تهاجم‌های شهرک‌نشینان اسراییلی علیه فلسطینیان توضیح داده است.

وی روز یکشنبه در حالی وارد ژنو شد که "محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه گفته بود که این تشکیلات شکایت رسمی علیه اسراییل در دادگاه جنایی بین‌المللی انجام خواهد داد.

فلسطینیان همچنین گزارشی را در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو درباره این حمله تنظیم کردند.

روزنامه "القدس العربی" نوشت: حمله تروریستی شهرک نشینان صهیونیست به منازل فلسطینیان در روستای دوما به زنده سوزانده شدن و شهادت "علی دوابشه" کودک شیرخوار فلسطینی و همچنین سوختگی شدید مادر، پدر و برادر وی منجر شد.     
وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در ملاقات با بنسودا در مقر دادگاه لاهه، تسریع در زمینه تحقیق درخصوص حمله تروریستی شهرک نشینان تندرو و آتش زدن منزل خانواده فلسطینی و ادامه ارتکاب جنایات جنگی و جنایت ضد بشری علیه مردم فلسطین، بازخواست و پایان دادن به گریختن مرتکبان جنایت از مجازات را خواستار شد.   

منابع امنیتی صهیونیستی گفتند: عاملان این جنایت شهرک نشینانی هستند که هدفشان اجرای تعالیم شریعت یهود است.

رادیو سراسری رژیم صهیونیستی برای فرار از پذیرش مسوولیت جنایت علیه ملت فلسطین به نقل از منابعی که نامی از آنها نبرده است، گزارش داد، این عده وابسته به یک گروه یهودی افراطی شامل دهها شهرک نشین هستند که می کوشد حکومت را سرنگون کرده و نظامی مبتنی بر احکام شریعت یهود را به جای آن در اسراییل ایجاد کند.   

این رادیو خاطرنشان کرد، این گروه برای تحقق اهدافش در صدد استفاده مستمر از خشونت و تروریسم است.

 جنایت آتش زدن کودک شیرخوار فلسطینی صبح جمعه، 9مرداد ماه، در منطقه قدیمی دوما در شهر نابلس در شمال کرانه باختری روی داد. سازمان ملل متحد، و کشورهای مختلف دنیا این اقدام اشغالگران را محکوم کردند.

شهرک نشینان صهیونیست پیش از آتش زدن دو منزل فلسطینی ابتدا مواد آتش زا بر روی آن پاشیدند و قبل از فرار از محل حادثه، به زبان عبری شعارهای نژادپرستانه ای مانند "زنده باد انتقام گیری" سر دادند.


ویدیو مرتبط :
حضور آنجلینا جولی در محاکمه ای در دادگاه لاهه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرونده کودک‌سوزی به دادگاه لاهه می‌رود


وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که در ارتباط با پرونده قتل نوزاد فلسطینی در حمله شهرک‌نشینان صهیونیست، به دادگاه جزایی بین المللی شکایت خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در دفتر نمایندگی فلسطین در سازمان ملل در ژنو گفته که تشکیلات خودگردان هفته جاری با شکایت رسمی از اسرائیل در دادگاه جزایی بین المللی «لاهه»، درخواست محاکمه و مجازات عاملان زنده سوختن نوزاد فلسطینی می کند.

شهرک نشینان صهیونیست جمعه گذشته با پرتاب بمب آتش زا، دو منزل مسکونی فلسطینیان در نزدیکی شهر نابلس را به آتش کشیدند که در پی آن «علی سعد دوابشه» نوزاد 18 ماهه فلسطینی در آتش سوخت و چند نفر از جمله والدین و برادر چهار ساله‌ وی دچار سوختگی شدید شدند.

مردم فلسطین روز گذشته در اعتراض به این اقدام صهیونیست‌ها مقابل مسجد الاقصی تظاهرات کردند و با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

تعدادی از فعالان و خبرنگاران مصری نیز در محکومیت این حادثه، روز گذشته پرچم اسرائیل را در قاهره به آتش کشیدند.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز قرار است امروز برای دیدار و گفت‌و‌گو با نمایندگان اتحادیه عرب و گفت‌و‌گو با آنها در خصوص ارجاع این پرونده به دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه، به مصر سفر کند.

سازمان‌ها و محافل جهانی و بین‌المللی از جمله سازمان ملل و اتحادیه اروپا زنده سوزی این کودک شیرخوار فلسطینی را محکوم کردند.