اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرونده پولشویی پسر اردوغان به جریان افتاد


مقامات دولت ایتالیا پرونده‌ای را علیه پسر رئیس‌جمهور ترکیه آغاز کرده‌اند که احتمالاً ثابت می‌کند که «بلال اردوغان» با پرونده فساد سیاسی مقامات ترکیه مرتبط باشد.

خبرگزاری فارس: مقامات دولت ایتالیا پرونده‌ای را علیه پسر رئیس‌جمهور ترکیه آغاز کرده‌اند که احتمالاً ثابت می‌کند که «بلال اردوغان» با پرونده فساد سیاسی مقامات ترکیه مرتبط باشد.

«بلال اردوغان» پسر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه برای پرونده پولشویی در ایتالیا تحت بازجویی قرار گرفته است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «نیوزیوروپ» گزارش کرد،  پرونده علیه پسر 35 ساله اردوغان بعد از آن به جریان افتاده است که «مراد هاکان اوزان» یکی از مخالفان کلیدی رئیس‌جمهور ترکیه، بلال را متهم کرد که مبالغ زیادی پول به ایتالیا آورده است تا آن را به مجدداً به گردش درآورد.

اوزان در واقع یکی از مخالفان سیاسی اردوغان است که در ایتالیا به سر می‌برد و تحت تعقیب دولت ترکیه است. او طوماری را تهیه کرده است و از پلیس ایتالیا خواسته است که تحقیقاتی در زمینه مبالغ هنگفت پول که بلال به ایتالیا آورده است، صورت دهند.

بلال در دانشگاه «جان هاپکینز» از پاییز گذشته تاکنون در شهر «بلوگنا» ایتالیا تحصیل می‌کند و طبق گزارش «آنسا» خبرگزاری رسمی ایتالیا، بلال رسماً به ایتالیا آمده است تا تحصیلات دکتری خود که در سال 2007 آغاز کرده را از سربگیرد.

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» گزارش کرد که مقامات ایتالیا در حال بررسی ادعای اوزان درباره پولی که به ایتالیا آورده شده است، می‌باشند و احتمال می‌رود که این پرونده به رسوایی گسترده فساد سیاسی در ترکیه مربوط باشد.

در سال 2013، یک رسوایی مالی که مقامات دولتی ترکیه در آن دخیل بودند افشا شد و در سال 2014، یک مکالمات ضبط شده محرمانه در فضای اینترنت پخش شد که منتسب به رئیس‌جمهور ترکیه بود و نشان می‌دهد، اردوغان به فرزند خود گفت حال که تحقیقات در زمینه فساد مالی در ترکیه در حال اجرا است، هرچه سریعتر از بند مبالغ هنگفتی از سرمایه که در خانه‌ آنها مخفی شده خود را رها کند. با اینحال رجب طیب اردوغان از همان ابتدا مدعی شد که این مکالمات تلفنی جعلی است و صحت ندارد. فساد مالی مقامات ترکیه در سال 2013، مربوط به یک قرارداد نفتی غیرقانونی بوده است.


ویدیو مرتبط :
‫زنده سوزاندن مردی با دست های بسته در آتش مهیب/ پرونده جنایی در مشهد به جریان افتاد‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشکیل پرونده پولشویی علیه پسر اردوغان


دادستان شهر بولونیای ایتالیا پرونده‌ای را به اتهام پولشویی و انجام تحقیقات درباره انتقال مقدار بسیار زیاد پول از ترکیه به ایتالیا علیه "بلال اردوغان" باز کرد.

خبرگزاری ایسنا: دادستان شهر بولونیای ایتالیا پرونده‌ای را به اتهام پولشویی و انجام تحقیقات درباره انتقال مقدار بسیار زیاد پول از ترکیه به ایتالیا علیه "بلال اردوغان" باز کرد.

یک روزنامه پر تیتراژ ایتالیایی در گزارشی نوشت که پس از انتقال مقدار بسیار زیاد پول توسط بلال اردوغان، پسر رئیس جمهوری ترکیه، یک شاکی خصوصی از دادستان بولونیا درخواست کرد که علیه وی پرونده پولشویی باز کند.

به نوشته این روزنامه ایتالیایی، این درخواست تشکیل پرونده توسط یک وکیل ایتالیایی به وکالت از یک سرمایه‌گذار به دادستانی شهر بولونیا داده شده است که این سرمایه‌گذار که خواست نامش فاش نشود، یکی از مخالفان حزب عدالت و توسعه بوده و به عنوان پناهجو در یکی از کشورهای اروپایی زندگی می‌کند.

ماسیمیلیانو آنتا، وکیل این سرمایه‌گذار با درخواست تشکیل پرونده علیه پسر اردوغان خواستار انجام تحقیقات درباره پول هنگفت انتقال یافته به ایتالیا شده است.

در ماه اکتبر گذشته شنیده شد که پسر اردوغان به همراه خانواده خود به شهر بولونیا برای زندگی آمده است. پس از نقل مکان جنجال برانگیز وی به ایتالیا اعلام شد که اردوغان پسر برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری به این کشور رفته است.