اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرونده پارازیت‌ها در چه مرحله‌ای است؟



اخبار,اخبار اجتماعی,پارازیت

وی خاطرنشان کرد: ما سیستم متحرکی را طراحی کرده‌ایم که در نقاط مختلف، در حال رصد وضعیت موجود پارازیت‌هاست و گزارش‌های متعددی نیز در این زمینه تهیه و در کمیته مذکور بررسی شده است.

وزیر ارتباطات در تازه‌ترین اظهارنظر خود در خصوص وضعیت پارازیت‌ها اعلام کرد: گزارش بررسی وضعیت پارازیت‌ها همچنان در شورای عالی امنیت ملی در دست بررسی است.

محمود واعظی افزود: اما نتایج بررسی‌هایی که خارج از موضوع گزارش اصلی، توسط وزارت ارتباطات و با همکاری سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در حال انجام است، نشان می‌دهد که وضعیت نسبت به گذشته بسیار بهبود پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش، حدود دو سال پیش با دستور رئیس‌جمهور کمیته‌ای ویژه برای بررسی تشعشعات پارازیت‌ها متشکل از نمایندگان نهادهای مختلفی از جمله وزارت ارتباطات، وزارت دفاع، سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست تشکیل و مقرر شد گزارش مستدلی در خصوص وضعیت پارازیت‌ها تهیه و به رئیس‌جمهور ارائه کند.

 

بر این اساس به دنبال پیگیری‌های مستمر خراسان، اوایل سال گذشته وزیر ارتباطات در پاسخ به خبرنگار ما از ارائه این گزارش به رئیس‌جمهور و در نهایت ارائه آن در اواسط سال گذشته به شورای عالی امنیت ملی خبر داد.

اکنون با وجود گذشت بیش از دو سال از تشکیل کمیته‌ای ویژه برای بررسی تشعشعات پارازیت‌ها و نیز با وجود گذشت یک سال از ارائه این گزارش به شورای عالی امنیت ملی تاکنون هیچ اطلاعاتی در خصوص جزئیات محتوای این گزارش اعلام نشده و همچنان سوالات متعددی در این خصوص مطرح است و با وجود پیگیری‌های متعدد، این مهم که نتایج این گزارش منجر به اتخاذ چه تصمیماتی از سوی نهادهای تصمیم‌گیر خواهد شد، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دکتر واعظی در این باره در گفت‌وگو با خراسان اعلام کرد: در بحث پارازیت‌ها آنچه به ما مربوط می‌شود، بررسی منظم وضعیت پارازیت‌ها به صورت رندوم و حتی نوبتی است که این کار در حال حاضر به صورت مستمر و منظم با هماهنگی سازمان انرژی اتمی و دستگاه‌های دیگر از جمله وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: ما سیستم متحرکی را طراحی کرده‌ایم که در نقاط مختلف، در حال رصد وضعیت موجود پارازیت‌هاست و گزارش‌های متعددی نیز در این زمینه تهیه و در کمیته مذکور بررسی شده است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: بر اساس نتایج آخرین گزارش‌های دریافت شده، شدت پارازیت‌ها نسبت به گذشته بسیار کاهش پیدا کرده و به طور کلی وضعیت در مقایسه با گذشته بهبود زیادی پیدا کرده است.

واعظی در خصوص گزارش اصلی بررسی وضعیت پارازیت‌ها که به شورای عالی امنیت ملی ارائه شده بود نیز گفت: در حال حاضر اطلاع دقیقی از مراحل بررسی این گزارش در شورای عالی امنیت ملی ندارم چون در حیطه وظایف من هم نیست اما تا جایی که مطلع هستم، این گزارش در شورا همچنان در دست بررسی است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اعلام وصول سوال از وزیر بهداشت در مورد پارازیت‌ها و نگرانی‌های موجود در این زمینه در جلسه روز یکشنبه مجلس گفت: جای نگرانی نیست بلکه گزارش‌هایی که تهیه کرده‌ایم حاکی از آن است که وضعیت بحرانی نیست و حتی وضع نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است.


اخبار اجتماعی - روزنامه خراسان


ویدیو مرتبط :
مستند پرونده های کی.اس (پرونده های k.s) (قسمت دوم )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرونده‌های «محمدجواد» و «فاضل» لاریجانی در چه مرحله‌ای است؟



فاضل لاریجانی,محمدجواد لاریجانی,پرونده برادران لاریجانی

پرونده‌های «محمدجواد» و «فاضل» لاریجانی در چه مرحله‌ای است؟

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده محمدجواد لاریجانی گفت که باید ابهامات موجود در این پرونده حل شود.

به گزارش نامه به نقل از ایسنا ، محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این‌که چرا رسیدگی به پرونده محمدجواد لاریجانی طولانی شده است؟ گفت: این پرونده نه موضوع حاد و نه موضوع پیچیده‌ای است. ما داریم بررسی می‌کنیم که زمین‌هایی که در آن زمان داده شده آیا طبق قانون و مقررات واگذار شده یا خیر. اگر این موضوع حل شود، مسائل بعدی حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر بر طبق مقررات زمین‌ها واگذار شده باشد، به یک صورت برخورد می‌شود و اگر برخلاف مقررات انجام شده باشد، به گونه‌ای دیگر با آن برخورد می‌کنیم. در واقع باید این مساله روشن شود.

وی درباره پرونده‌ فاضل لاریجانی نیز گفت: مطالعه در مورد این پرونده هنوز به اتمام نرسیده است و باید تحقیقات در این زمینه تکمیل شود.

خبرنگار دورانی که محسنی اژه‌ای در وزارت اطلاعات حضور داشت را یادآور شد و با اشاره به اظهارات اخیر وزیر اطلاعات درباره نقش برخی افراد در سال 88 نظر وی را جویا شد.

محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: آقای مصلحی مطالبی را گفتند که باید از خودشان توضیحات لازم را بخواهید، اگر بنده در زمانی که در وزارت اطلاعات بوده‌ام، اطلاعاتی را به دست آورده باشم، طبعا آن اطلاعات را بازگو نخواهم کرد؛ بنابراین شما بهتر است جواب این سوال را از آقای مصلحی بپرسید./نامه نیوز