اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرونده متخلفان داروی آوستین در مراجع قضایی



اخبار,اخبار اجتماعی ,وزارت بهداشت

وزیر بهداشت علت اصلی تخلف در داروی آوستین را سودجویی دانست و گفت: پرونده این تخلف دیگر در اختیار وزارت بهداشت نیست و به مرجع قضایی ارجاع شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی با حضور در جمع خبرنگاران در مورد اتفاق هفته گذشته مبنی بر اینکه 15 بیمار در کلینیک چشم‌پزشکی رازی به دلیل تزریق داروی آوستین از یک تا دو چشم نابینا شدند، گفت: به محض اینکه از این موضوع اطلاع پیدا کردیم، همکاران ما موظف شدند که علت را بررسی کرده و قبل از آن نیز به بیماران آسیب‌دیده توجه شود.

وی در همین خصوص ادامه داد: دو تیم از بهترین اساتید، این بیماران را معاینه کردند و در دو مرکز فارابی و لبافی‌نژاد بستری شدند. به مازاد این کار نیز سازمان غذا و دارو، بررسی‌های خود را در این زمینه آغاز کرد و به کمک ماموران امنیتی، افراد مجرم مشخص شدند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه طبق بررسی‌های ما مشخص شد که عامل اصلی این اتفاق سودجویی بوده است، اظهار کرد: متاسفانه در این سودجویی‌ها مردم هستند که بیشترین آسیب را می‌بینند و همچنین اعتماد مردم نسبت به جامعه پزشکی خدشه‌دار می‌شود.

هاشمی در پاسخ به اینکه مجازات این افراد در چه مرحله‌ای است؟ تصریح کرد: از این به بعد این مساله در اختیار وزارت بهداشت نیست و دستگاه قضایی مامور پیگیری این ماجراست. مطمئن هستم که دستگاه قضایی به سرعت بررسی خواهد کرد و احکام خود را صادر خواهد کرد.

وی در مورد برخی گلایه‌های این بیماران مبنی بر دریافت هزینه بستری از آنها گفت: این موضوع باید در بیمارستان‌ها بررسی شود اما دستور داده شده که از بدو این اتفاق، برای درمان این افراد هزینه‌ای دریافت نشود و دو دانشگاه هم مامور انجام کارهای این بیماران هستند، البته دستور دادم که در این زمینه بازرسی و کنترل صورت گرفته و به من گزارش شود، اگر کوتاهی شده باشد، باید منعکس شود.

وزیر بهداشت در مورد تبعات این اتفاق و در پاسخ به اینکه آیا بینایی این افراد بازمی‌گردد؟ تصریح کرد: از آنجایی که عامل اصلی عفونت بوده و عفونت چشم با عفونت سایر اعضای بدن متفاوت است، زیرا چشم بخشی از مغز است، بنابراین نفوذ دارو به آن به سختی صورت می‌گیرد و اگر عامل عفونی یک میکروب مخرب باشد، معمولا بازگشت بینایی به حالت اول خیلی بعید است و ممکن است بینایی فرد به شدت آسیب ببیند.

هاشمی افزود: باید نمونه چشم این افراد بررسی شده تا بتوانیم نظر دهیم، اما امیدواریم بهبودی نصبی برایشان ایجاد شود.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به استان گیلان و در ارزیابی این سفر گفت: سفر گیلان سفر خوبی بود و مهم‌ترین نکته آن این بود که مردم بعد از یک دهه شاهد بهره‌برداری پروژه‌های نیمه تمام بودند اما نکته مهم‌تر، وحدت و همدلی بود که در بین همکاران در گیلان وجود داشت که آن هم به دلیل حضور آیت‌الله قربانی، نماینده مقام معظم رهبری در آنجاست.

وزیر بهداشت در مورد وضعیت مراکز بهداشتی درمانی استان گیلان اظهار کرد: در گیلان نیز مثل سایر استان‌ها و حتی بیشتر از استان‌های دیگر تخت‌ها و مراکز درمانی فرسوده زیادی وجود دارد که یکی از دلایل آن شرایط آب و هوایی آنجاست و نیازمند انجام اصلاحات هم در حوزه بهداشت و هم در حوزه درمان این استان است.

هاشمی افزود: البته بخش خصوصی حضور خوبی دارد. امیدواریم در حوزه گردشگری نیز با توجه به اینکه استان گیلان یکی از استان‌های زیبای کشور است، بتوانیم در آینده شاهد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این استان باشیم.

وی با اشاره به دانشگاه‌های این استان اظهار کرد: قرار شد تعدادی از رشته‌هایی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان وجود ندارد دایر شود و بیمارستان‌های این استان به ویژه در بخش اورژانس با توجه به اینکه در ایام نوروز جمعیت در این استان پرتردد است، بتوانند ارتقا یابند.

وزیر بهداشت در همین خصوص ادامه داد: بعضی از استان‌ها مثل استان‌های شمالی کشور، خراسان‌رضوی، فارس و... که میهمان‌پذیر هستند اما سرانه‌ای برای آنها در برخی از ایام سال که جمعیت زیادی به این استان‌ها می‌رود پیش‌بینی نشده است که امیدواریم در بودجه سال آینده هم مجلس و هم دولت این واقعیت را ببینند.

هاشمی تصریح کرد: رفتن شش میلیون گردشگر به این استان‌ها و استان‌های مجاور هزینه‌های زیادی را در بخش خدمات ایجاد می‌کند بنابراین باید به این هزینه‌ها توجه شود.

اخبار اجتماعی  - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
پرونده فساد در فوتبال نهایی شد - متخلفان عزل می شوند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور وزیر کشور به استاندار تهران برای بررسی حادثه ورامین و معرفی متخلفان به مراجع قضایی/با قانون‌شکنان حتما برخورد می‌شود



 وزیر کشور به استاندار تهران دستور داد ضمن بررسی حادثه عصر دیروز(پنجشنبه) شهرستان ورامین، نسبت به شناسایی و معرفی متخلفان به مراجع قضایی اقدام کند.

 

اخبار,اخبارانتخابات  ,انتخابات مجلس


گفته است: با انتشار اخباری مبنی بر برهم خوردن تجمعی قانونی در ورامین، لازم است در اسرع وقت موضوع را بررسی کرده و در صورت صحت وقوع چنین اتفاقی که نقض حقوق شهروندی و مغایر با فضای آرام همراه با همدلی و همبستگی ملی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و حماسی است، ضمن شناسائی متخلفان، نسبت به معرفی آنها به مراجع قضایی اقدام شود.


 نخستین نشست مشترک اصلاح طلبان دشت ورامین(شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا) عصر پنجشنبه در حالی در قرچک برگزار شد که گروه محدودی در اعتراض به حضور یکی از مدعوین جلسه، مقابل محل برگزاری این نشست تجمع غیرقانونی برگزار کردند.


براساس اعلام قبلی، قرار بود این نشست ساعت 15 روز پنجشنبه در تالار بختیاری شهر قرچک و با حضور حجت الاسلام سیدعبدالواحد موسوی لاری نایب رئیس شورایعالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان برگزار شود.


حدود یکساعت پیش از آغاز نشست، حدود 200 نفر با تجمع در مقابل تالار بختیاری شهر قرچک و سردادن شعارهایی، اعتراض خود را نسبت به حضور موسوی لاری در این شهرستان اعلام کردند.


براساس این گزارش، حجت الاسلام سیدعبدالواحد موسوی لاری پس از گذشت حدود یک ساعت از آغاز نشست وارد شهر قرچک شد و با حضور در محل برگزاری همایش برای حاضران سخنرانی کرد.

 

                                           ..........................................


سخنگوی وزارت کشور:
با قانون‌شکنان حتما برخورد می‌شود
سخنگو و قائم مقام وزارت کشور گفت:‌ با هر کسی که بخواهد خلاف قانون عمل کند حتما برخورد می‌شود.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با  (ایسنا) درباره تجمع روز پنج‌شنبه عده‌ای برای برهم زدن جلسه سخنرانی اصلاح‌طلبان در ورامین اظهار کرد: مهندس مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور این مسأله را پیگیری کرده و گزارش داد که در محل برگزاری این مراسم تجمع انجام شده و این عده مزاحمت‌هایی ایجاد کرده اما این مراسم انجام شده و سخنرانان توانستند سخنرانی خود را انجام دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجوزهای لازم برای این جلسه از قبل تهیه شده بود؟ گفت: برای برگزاری مراسم‌ها استانداری مجوز می‌دهد، نه وزارت کشور و مجوز این مراسم از سوی استانداری صادر شده بود.

امیری در پایان در پاسخ به این پرسش که چه نهادی مسئول برخورد با تجمع کنندگان است؟ گفت:‌ استانداری تهران باید وارد موضوع شود.

به گزارش ایسنا عصر پنجشنبه جلسه سخنرانی اصلاح‌طلبان قرار بود در ورامین برگزارشود اما عده‌ای با تجمع در محل برگزاری این مراسم مزاحمت‌هایی ایجاد کردند. با این وجود این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی لاری برگزار شد.

 

 اخبار سیاسی  -  ایرنا  , ایسنا