اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرونده كودك‌كشی سیرجان وارد مرحله جدید شد



اخبار ,اخبار حوادث ,کودک آزاری

 

اخبار حوادث - پرونده كودك‌كشی سیرجان وارد مرحله جدید شد

مرگ مغزی این كودك توسط پزشكی قانونی تایید شده و پدر و دوست او نیز دستگیر شده‌اند اما ما همچنان برای بررسی‌های بیشتر بر علت‌های جزیی‌تر و مهم‌تر تلاش می‌كنیم.

رسیدگی به پرونده پسر 5/2 ساله سیرجانی با دستگیری پدر او و همین‌طور مردی كه گفته می‌شود مهدی در آخرین لحظات نزد او بوده است وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش اعتماد، نزدیك به یك ماه از مرگ این پسربچه سپری شده است و برای تعیین عامل اصلی كودك‌آزاری‌های منجر به مرگ باید منتظر این مرحله از تحقیقات جنایی بود.

دادستان چه گفت
دادستان سیرجان درباره آخرین خبر از پرونده این كودك آزاری گفت: مرگ مغزی این كودك توسط پزشكی قانونی تایید شده و پدر و دوست او نیز دستگیر شده‌اند اما ما همچنان برای بررسی‌های بیشتر بر علت‌های جزیی‌تر و مهم‌تر تلاش می‌كنیم تا عامل اصلی قربانی شدن كودك بی‌گناه را پیدا كنیم و نگذاریم حقی از او و كودكان دیگر كه ممكن است قربانی چنین فجایعی شوند، پایمال شود.

مهدی 5 /2 ساله چگونه قربانی شد
اوایل خردادماه تیم اورژانس بیمارستان غرضی سیرجان با تحویل كودكی مواجه شد كه نیاز به احیا داشت. اقدامات اولیه پزشكی نشان داد كه كودك دچار مرگ مغزی شده است. بررسی‌های اولیه توسط تیم پزشكی نشان از آن داشت كه 40 جای زخم، آثار سوختگی و كبودی روی بدن این پسر وجود دارد. روی بدن مهدی نشانه?‌هایی از گازگرفتگی از طرف فردی بود و این را می‌رساند كه این كودك قربانی یك كودك‌آزاری شده است. «مهدی» زمانی به بیمارستان منتقل شده كه توسط دوست پدر این بچه نگهداری می‌شده است.

به گفته آشنایان و اهالی محل، پدر مهدی چون اختلافات شدید خانوادگی داشت بنابراین فرزندش را به دوستش سپرده بود تا از او نگهداری كند و چنین بلایی را بر سرش آورده اما شنیده‌های دیگری حاكی از آن بود كه پدر مهدی اعتیاد دارد و در پی وضعیت نامناسب حاصل از اعتیاد چنین اتفاقی روی داده است.

مرگ مغزی و پایان برای مهدی كوچولو
این پرونده در حالی اینك در مرحله تحقیق قرار دارد كه تیم پزشكی معالج كودك مرگ مغزی «مهدی» را تایید كرده‌اند و یكشنبه 11 خرداد دستگاه‌ها از بدن این پسر جدا شد. حیات این كودك وابسته به دارو و تجهیزات بود اگر دستگاه‌های پزشكی از او جدا می‌شد و دارو نمی‌گرفت زنده نمی‌ماند و در نهایت مرگ مغزی «مهدی» تایید شد و دستگاه‌ها را از او جدا كردند و مهدی 5/2 ساله جانش را از دست داد .

اخبار حوادث - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
حماس از مرحله دفاعی وارد مرحله هجومی شده است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرونده مرگ دختر ۱۹ساله وارد مرحله جدید شد



اخبار حوادث - پرونده مرگ دختر ۱۹ساله وارد مرحله جدید شد

با اعلام نظر پزشکی قانونی درباره علت مرگ دختر ۱۹ساله ای که با ضربه تبر ناپدری اش مجروح شده بود، این پرونده جنایی رنگ حادثه گرفت.

به گزارش خراسان، صبح چهارم تیر، ماموران کلانتری خواجه ربیع مشهد، به دنبال اطلاع از مرگ دختر ۱۹ساله ای در منزل مسکونی واقع در منطقه «مهر مادر» به محل کشف جسد عزیمت کردند.

 آنان پس از تایید درستی خبر، ماجرا را به قاضی ویژه قتل عمد اعلام کردند و بدین ترتیب با حضور قاضی موحدی راد و کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی در منزل مسکونی مذکور تحقیقات در این باره آغاز شد.

جسد مربوط به دختر ۱۹ساله ای بود که آثار ضربه تبر روی سرش نمایان بود مادر ۴۸ساله این دختر درباره چگونگی وقوع حادثه گفت: مدتی قبل به عقد موقت مرد معتادی درآمدم اما او مدام برای گرفتن حقوق ماهیانه ام مرا کتک می زد و به زور پول هایم را برای تامین هزینه های اعتیادش از من می گرفت.

این زن با اشاره به مرگ دخترش مدعی شد: شب قبل از این حادثه او با آب جوش صورتم را سوزانده و فرار کرده بود، اما امروز حدود ساعت ۲بامداد بود و من و دخترم خواب بودیم که ناگهان همسرم از روی در حیاط وارد منزل شد. من با سروصدای ایجاد شده از خواب پریدم که او با تهدید به مرگ مرا به داخل اتاق کشاند و ضرباتی را به سروصورتم زد.

 

دخترم که از خواب بیدار شده بود و این وضعیت را می دید برای جلوگیری از کتک کاری، بین من و همسرم قرار گرفت ولی ناگهان شوهرم با تبر ضربه ای به سر او زد و او را هل داد. دخترم با این ضربه نقش بر زمین شد و همسرم نیز با برداشتن مدارک شناسایی و پول هایم فرار کرد.

گزارش خراسان حاکی است: در پی اظهارات این زن، «قاضی موحدی راد» دستور داد تا جسد خون آلود دختر جوان که چند ساعت نیز از مرگ وی می گذشت برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال یابد.

این درحالی بود که کبودی جسد نشان می داد چند ساعت از مرگ دختر جوان می گذرد اما آن ها موضوع را به پلیس گزارش نکرده بودند.

 قاضی ویژه قتل عمد با ظن بر این ماجرا از پزشکان خواست در معاینه جسد همه موارد مشکوک را مورد بررسی قرار دهند. هنوز چند روز از این ماجرا نگذشته بود که نظر پزشکی قانونی، این پرونده جنایی را وارد مرحله جدیدی کرد.

 پزشکان پس از معاینه دقیق جسد این دختر، اعلام کردند ضربه تبر فقط موجب ایجاد جراحت در سر متوفی شده است اما علت دقیق مرگ وی به خاطر برق گرفتگی است.

 بنابراین گزارش، همزمان با اعلام نظر پزشکان، قاضی ویژه قتل عمد دوباره عازم محل درگیری شد اما کسی در آن منزل حضور نداشت بنابراین ماموران انتظامی با دستور قضایی موفق شدند مادر دختر را که به خانه خواهرش رفته بود پیدا کنند.

بررسی ها دوباره در این منزل و تحقیق روی وسایل برقی نشان داد کولری که داخل اتاق قرار داشت اتصالی دارد و برق در بدنه فلزی آن درجریان است.این ماجرا وقتی جدی تر شد که مادر دختر عنوان کرد شوهرم وقتی دخترم را هل داد او روی کولر افتاد.

 بدین ترتیب با مشخص شدن ماجرا، مقام قضایی دستور انتقال کولر به مراکز ذی ربط برای تعیین استاندارد بودن آن را صادر کرد و این پرونده جنایی رنگ حادثه گرفت. 

اخبار حوادث - خراسان