اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرونده قتل عمد ستار بهشتی بسته شد



اخبار,اخبار سیاسی ,پرونده قتل عمد ستار بهشتی

 

اخبار سیاسی - پرونده قتل عمد ستار بهشتی بسته شد

وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی گفت:دادگاه کیفری کارکنان دولت اتهام قتل عمد مامور پلیس فتا را در مرگ ستار بهشتی نپذیرفت و آن را شبه عمد تشخیص داد.

«گیتی پورفاضل»  افزود: دادگاه درباره اختلاف نظر من و بازپرس مبنی بر قتل عمد یا شبه عمد بودن مرگ ستار بهشتی تصمیم گرفته و پرونده را به شعبه اول دادسرای جنایی تهران ارجاع کرده است.

وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی گفت: طبق احضار قبلی دادسرا، امروز به شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی مراجعه کردم که اعلام کردند چون دادگاه قتل عمد را نپذیرفته و پرونده اتهام قتل عمد بسته شده، برای رسیدگی به اتهام شبه عمد باید مجددا طرح دعوا کنیم.

پور فاضل اضافه کرد: طرح دعوای مجدد با اتهام شبه عمد را فعلا قبول نکرده ام و در این باره باید با موکلم مشورت کنم.

وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی گفت: ما مرگ ستار بهشتی را همچنان قتل عمد می دانیم و شبه عمد را قبول نداریم.

وی اظهار داشت: در اتهام شبه عمد از متهم تا زمان برگزاری دادگاه کفالت یا ضمانت می گیرند و بیشترین مجازاتی که در صورت محکومیت متهم در نظر گرفته می شود، پرداخت دیه است.

شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی تهران، مرگ ستار بهشتی را شبه عمد تشخیص داده بود که وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی به این مساله اعتراض کرد و پرونده برای رفع اختلاف به شعبه 1057 دادگاه کیفری کارکنان دولت ارجاع شد که پس از چند مرتبه رفت و آمد پرونده بین دادسرا و دادگاه، دادگاه مرگ ستار بهشتی را شبه عمد تشخیص داد.

قاضی اگر مرگ ستار بهشتی را شبه عمد تشخیص دهد، با همین عنوان در دادگاه کیفری کارکنان دولت رسیدگی می شود؛ اما اگر مرگ ستار بهشتی قتل عمد تشخیص داده شود، رسیدگی آن در صلاحیت دادگاه های کیفری استان خواهد بود.

پیشتر قرار بود شعبه 1057 دادگاه کیفری کارکنان دولت درباره قتل عمد یا شبه عمد بودن مرگ ستار بهشتی تصمیم بگیرد.

اخبار سیاسی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
پایان نامه بررسی فقهی حقوقی ملاک عمد در قتل عمد با تاکید قانون مجازات اسلامی 139

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابعاد پرونده مرگ ستار بهشتی/بررسی مرگ ستار بهشتی در مجلس با حضور مقامات ناجا



بررسی مرگ ستار بهشتی در مجلس با حضور مقامات ناجا/ بروجردی: آثار ضرب و شتم در بدن این فرد دیده نشد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه از برگزاری جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی برای پیگیری موضوع مرگ وبلاگ نویس در زندان با حضور مسئولان نیروی انتظامی خبر داد و گفت: طبق اطلاعات اولیه آثار ضرب و شتم در بدن این فرد دیده نشده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، علاءالدین بروجردی درباره پیگیری مرگ ستار بهشتی وبلاگ نویس در زندان، گفت: پیگیری مرگ این وبلاگ نویس به کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس واگذار شده است که ریاست آن بر عهده محمدرضا محسنی ثانی است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون در طول چند روز گذشته پیگیر این موضوع از پلیس فتا بود، افزود:‌ ساعت ۱۴ امروز ( دوشنبه ۲۲ آبان ماه) جلسه‌ای برای پیگیری این موضوع در محل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور مسئولان ناجا برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه پیگیری این مسئله کار دقیق و حساسی است، تصریح کرد: در بررسی این موضوع باید مسئولان مربوطه حضور داشته باشند که در پایان جلسه، اطلاع رسانی درباره این موضوع انجام می‌شود. 

بروجردی با بیان اینکه باید کار دقیقی درباره مرگ این وبلاگ نویس انجام شود، یادآور شد: طبق اطلاعات اولیه آثار ضرب و شتم در بدن این فرد دیده نشده است. 

وی با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پیگیری موضوع‌ها بسیار دقیق عمل می‌کند، تاکید کرد: در موضوع پیگیری واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان هم برای بررسی موضوع مهدی دواتگری و صفر نعیمی‌رز دو عضو مجرب کمیسیون این ماجرا را پیگیری کردند و پس از ارائه اولیه گزارش به کمیسیون، گزارش نهایی را هفته بعد به هیات رئیسه اعلام می‌کنند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون در رسیدگی به این موضوع، کار دقیق و همه جانبه‌ای را با حضور دستگاه‌های مربوطه انجام می‌دهد. احمد توکلی در جلسه علنی دیروز صبح مجلس شورای اسلامی گفت: وبلاگ‌نویسی به نام ستار بهشتی ظاهرا به اتهام اهانت به مسئولان به دلیل فراخوان دادن در وبلاگ خویش بازداشت شده و در زندان جان باخت و چند روزی است رسانه‌های خارجی و دولت‌های غربی بر سر این مسئله غوغا به پا کرده‌اند.

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: چرا وزارت خارجه و دستگاه قضایی در خصوص این وبلاگ‌نویس توضیح نمی‌دهند، چرا که در زندان مرگی اتفاق افتاده و باید مسئولان پاسخ دهند و پاسخ‌شان نیز باید قانع‌کننده باشد. من به کمیسیون امنیت ملی مجلس توصیه می‌کنم که فعال شود و حقیقت را کشف کند. 

نماینده مجلس: ستار بهشتی در زندان رباط کریم درگذشت / این زندان زیرنظر قوه قضائیه نیست

حجت‌الله سوری در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره بازدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از زندان رباط کریم برای رسیدگی به پرونده مرگ وبلاگ‌نویس، گفت: کمیسیون همواره از زندان‌های تهران و شهرستان‌ها به صورت سر‌زده بازدید کرده اما فعلا بازدید آن از این مرکز قطعی نشده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، وی با بیان اینکه با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی بررسی درباره ابعاد پرونده مرگ ستار بهشتی وبلاگ نویس به کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی محول شده، افزود: این کمیسیون نیز رسیدگی درباره این پرونده را به کمیته امنیت واگذار کرده است و بر این اساس قرار است کمیته امنیت مجلس امروز دوشنبه (۲۲ آبان)  بعد‌‌ از ظهر به صورت اختصاصی در این باره تشکیل جلسه دهد.

سوری، افزود: رئیس سازمان امور زندان‌های کشور، اعلام کرده زندان رباط کریم، جز سازمان زندان‌های قوه قضائیه نیست و دلیل آورده که زندان‌ قوه قضائیه محلی است که زیر نظر رئیس قوه قضائیه اداره شود و افراد با حکم و دستور قاضی در آن زندانی می‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: احتمالا زندان رباط کریم زندان نیروی انتظامی است و حکم بازداشتگاه موقتی را دارد./عصرایران