اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرونده سیاه اسکانیا، سیاه تر می شود؟


ویروس اسکانیا باز هم به جان حوادث جاده‌ای افتاد. از دوشنبه‌ای که گذشت تا بامداد روز چهارشنبه ٢ حادثه جداگانه آتش‌سوزی و واژگونی اتوبوس اسکانیا بار دیگر جان مسافران اتوبوس‌های اسکانیا را به خطر انداخت.

روزنامه شهروند: ویروس اسکانیا باز هم به جان حوادث جاده‌ای افتاد. از دوشنبه‌ای که گذشت تا بامداد روز چهارشنبه ٢ حادثه جداگانه آتش‌سوزی و واژگونی اتوبوس اسکانیا بار دیگر جان مسافران اتوبوس‌های اسکانیا را به خطر انداخت.

با این حال در حادثه اول به علت تخلیه سریع، اتوبوس آتش گرفته و در حادثه دوم امدادرسانی امدادگران هلال‌احمر به مصدومان، باعث شد تا قربانی به پرونده سیاه اسکانیا اضافه نشود.

حادثه اول

اتوبوس اسکانیا در آتش سوخت. عقربه‌ها ساعت ١٨ عصر روز دوشنبه را نشان می‌داد که اتوبوس مسافربری اسکانیا متعلق به تعاونی ایران‌پیمای مشهد عازم جاده‌ خراسان شمالی به مقصد گرگان شد. هنوز کمتر از یک ساعت از حرکت اتوبوس نگذشته بود که آتش گرفتن موتور اتوبوس مسافربری سرنوشت هولناکی را در برابر ٨ مسافرش قرار داد. 

زن و مرد و کودک وحشت‌زده روی صندلی‌هایشان حبس شده بودند و زبانه‌های آتش درحال سرایت به داخل اتوبوس بود. همین موضوع کافی بود تا مسافران در اقدامی به موقع اتوبوس را تخلیه کنند. با اعلام این خبر به سازمان آتش‌نشانی و هلال‌احمر عملیات گسترده‌ای آغاز شد.

علیرضا حسین‌زاده رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی در رابطه با آتش گرفتن اتوبوس اسکانیا گفت: «ساعت  ١٨:٢٠ روز دوشنبه ١٥ تیرماه یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در ١٨ کیلومتری محور جوزک به جنگل گلستان دچار آتش‌سوزی شد. با مخابره این خبر بلافاصله نیروهای پلیس‌راه «چمن بید» و ماموران امدادی به محل حادثه اعزام شدند.  بررسی‌های اولیه نشان می‌داد این اتوبوس که از مبدا مشهدمقدس به سمت گرگان در حرکت بوده به علت نامعلومی از قسمت عقب اتوبوس دچار آتش‌سوزی شده است.

راننده این اتوبوس که به‌موقع متوجه آتش‌سوزی شد بلافاصله از مسافران خواسته بود تا اتوبوس را تخلیه کنند، با این حال هر لحظه آتش گسترده‌تر شده و آنها موفق به خاموش کردن اتوبوس نشده بودند.  نیروهای امدادی با حاضر شدن در محل حادثه بلافاصله عملیات مهار آتش را آغاز کردند.  در حین اطفای حریق مسیر‌های دو طرف این جاده به‌مدت یک ساعت بسته شده بودند.  تا این‌که با تلاش ماموران پلیس‌راه «چمن بید» و پاسگاه انتظامی «قاضی» و همچنین دیگر نیروهای امدادرسان، اتوبوس از جاده خارج و بعد از یک ساعت تلاش، جاده بازگشایی شد. به علت تخلیه به موقع اتوبوس حادثه تلفات و خسارات جانی نداشت اما به علت گستردگی حریق، اتوبوس به صورت كامل در آتش سوخت.»

حادثه دوم

واژگونی اتوبوس اسکانیا در استان یزد ٢٨ مجروح بر جا گذاشت.  ساعت ٢٠: ٠٣   بامداد روز چهارشنبه اتوبوس مسافربری اسکانیا که در جاده کمربندی غربی میبد درحال حرکت بود ناگهان

 با تکان‌های شدید از مسیر اصلی جاده منحرف و مقابل پارک الغدیر واژگون شد.

جواد کمال‌آبادی، رئیس جمعیت هلال‌احمر اردکان در رابطه با عملیات امدادگران هلال‌احمر به مصدومان این تصادف گفت:  «این حادثه در مسیر اردکان به میبد و در ٦٠ کیلومتری شمال شهر یزد رخ داد. با اعزام نیروهای هلال‌احمر به محل حادثه بلافاصله تعدادی از مسافران به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.  علت وقوع حادثه، خواب‌آلودگی، سرعت بالای راننده، انحراف از جاده و سقوط به پل اعلام شد.»

مرتضی مرادی‌پور مدیر مرکز کنترل عملیات سازمان امدادونجات در رابطه با این خبر گفت: « اتوبوس کرمان- تهران با ٢٨سرنشین ساعت ٢٠: ٠٣  روز چهارشنبه واژگون شد. با اعلام این خبر بلافاصله نیروهای امدادی و اورژانس به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد مسافران این اتوبوس در صندلی‌های خود حبس شده‌اند. امدادگران بلافاصله عملیات نجات را آغاز کردند و ٢٨ مسافر درحالی‌که دچار مصدومیت شده بودند از میان آهن‌پاره‌های اتوبوس خارج شدند. ٢٢ مسافر به‌صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند اما به‌دلیل شدت مصدومیت ٦ سرنشین این اتوبوس به مراکز درمانی منتقل شدند.»


ویدیو مرتبط :
کلیپ پرونده سیاه آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخبار لحظه به لحظه پرونده فساد بانكی/دیدار مه‌آفرید با مقام ارشد جریان انحرافی در طبقه هفتم هتل لاله/مرگ جعبه سیاه پرونده فساد مالی در تصادف



برگزاری هشتمین جلسه دادگاه فساد‌ بزرگ مالی؛

دیدار مه‌آفرید با مقام ارشد جریان انحرافی در طبقه هفتم هتل لاله/مرگ جعبه سیاه پرونده فساد مالی در تصادف

مدیرعامل شرکت تراورس از دیدار مه آفرید با یک مقام دولتی در طبقه هفتم هتل لاله خبر داد و گفت: جریان انحرافی حضور قوی در پرونده فساد بزرگ مالی دارد.

 

 , ,اخبار

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : هشتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده بزرگ فساد مالی با حضور قاضی ناصر سراج در شعبه اول دادگاه انقلاب تهران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، در جلسه امروز معاون سابق یکی از وزرا به عنوان متهم حضور دارد. در جلسه هشتم دادگاه بار دیگر به اتهامات مه آفرید خسروی متهم ردیف اول این پرونده رسیدگی نمی شود. در این جلسه، به اتهامات «الف-گ»،«م-الف»،«ع-ر»،«ط-ن»،«ب-ب» و «ع-ر» رسیدگی شود.

 

دیدار مه‌آفرید با مقام ارشد جریان انحرافی در طبقه هفتم هتل لاله

مدیرعامل شرکت تراورس از دیدار مه آفرید با یک مقام دولتی در طبقه هفتم هتل لاله خبر داد و گفت: جریان انحرافی حضور قوی در پرونده فساد بزرگ مالی دارد.

«الف-گ» یکی از متهمان در دفاع از خود با رد کردن اتهاماتش گفت: شرکت تراورس پس از خصوصی سازی در دهم اسفند 88 به مه آفرید واگذار شد. او را از گذشته که کامیون خریداری می کرد می شناختم. او می گفت اصل صداقت است و من از این حرف هایش خوشم آمد.

وی ادامه داد: 90 درصد خطوط ریلی کشور را ما نگهداری می کردیم.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، متهم افزود: شرکت 158 میلیارد تومان فروخته شد که 100 میلیارد نیز بدهی داشت. شرکت در مجموع 258 میلیارد تومان واگذار شد در حالی که نفر دوم پیشنهاد 62 میلیارد تومانی داده بود.

 

«الف-گ»  با اعلام  اینکه  مه آفرید قبل از خرید شرکت با معاون وزیر هماهنگ کرده بود که پانزده پروژه به وی واگذار شود، تاکید کرد: پول خرید شرکت در برابر این پانزده پروژه هیچ بود.

مدیرعامل سابق شرکت تراورس افزود: درطبقه هفتم هتل لاله با یک مقام دولتی و مه آفرید جلسه داشتیم. قرار بود پروژه دو طبقه شدن اتوبان رامسر به نور را به ما واگذار کنند. 20 روز بعد نیز جلسه ای در نهاد ریاست جمهوری داشتیم که ادامه جلسه اول بود. در مورد این پروژه قرار شد 50.5 درصد سهام فولاد را به مه آفرید خسروی واگذار کنند.

 

کیفرخواست مدیرعامل سابق شرکت تراورس/ پرداخت رشوه 700 میلیونی و 600 هزار یورویی

نماینده دادستان تهران گفت: مدیرعامل سابق شرکت تراورس متهم به پرداخت 700 میلیون تومان و 600 هزار یورو رشوه و تحصیل مال نامشروع است.

قاضی ناصر سراج در ابتدای هشتمین جلسه دادگاه رسیدگی به فساد بزرگ مالی که صبح یکشنبه برای رسیدگی به اتهامات چهار متهم و شنیدن اظهارات دو مطلع آغاز شد گفت:خبرنگاران می توانند در دادگاه حاضر شوند و بدون نام بردن از فردی از روند دادگاه گزارش تهیه کنند. تخلف از این کار در حکم افترا است.

 

وی با اعلام اینکه هشتمین جلسه دادگاه فساد بزرگ مالی با حکم ویژه رئیس قوه قضائیه آغاز می شود تاکید کرد: ضمن تشکر از اصحاب رسانه برای پوشش جلسات داده باید بگویم اسامی زیادی در دادگاه مطرح می شود که نشانه اتهام به افراد نیست. همچنین اینکه هفته گذشته اسامی برخی افراد در رسانه ها مطرح شد که موجب رفتن آبروی این افراد شد.

 

در ادامه نماینده دادستان با قرائت کیفر خواست «الف-گ» یکی از متهمان گفت: آقای «گ» متهم به پرداخت رشوه به میزان بیش از 630 هزار یورو و 700 میلیون تومان است. همچنین تحصیل مال نامشروع یکی دیگر از اتهامات متهم است.

وی ادامه داد: متهم 43 ساله مدیر عامل سابق شرکت تراورس است.

 

مرگ جعبه سیاه پرونده فساد مالی در تصادف/ شرکت متعلق به مه آفرید نیست

یکی از متهمان در ادامه دفاع از خود با اشاره به نقش مدیر عامل سابق بانک ملی گفت: من از خاوری سربلندترم چرا که از خودم دفاع می کنم. هیچ کدام از این پروژه ها مناقصه ای نداشت چرا که یک مقام دولتی پشت آنها قرار داشت. من فعالیت جریان انحرافی را در این پروژه قوی می بینم.

"الف - گ"  ادامه داد: در پروژه بندرعباس - شیراز نیز ما فقط با نامه خاوری پیروز مناقصه شدیم. خاوری در نامه گفته بود که این شرکت 800 میلیارد تومان فاینانس دارد ضمن اینکه بزرگترین شرکت ریلی خاورمیانه بودیم که این موضوع در پیروزی ما نقش داشت. 4 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه پول گرفته بودیم.

 

مدیر عامل سابق شرکت تراورس افزود: با یک شرکت سر پروژه 4 درصد قرارداد بستیم. بعد آقای «ر» آمد و  درخواست کرد 2 درصد دیگر برای پرداخت به وزارت راه اضافه کنیم. موضوع را به مه آفرید گفتم که دستور داد دو درصد پرداخت شود. بعد از این موضوع آقای«ر» در یک تصادف جان خود را از دست داد.

 

متهم ادامه داد: به مه آفرید گفته بودند من را بردارد اما او مرا عوض نکرد اما دادستان من را از این سمت برداشت. من در هنگام قرارداد نیم درصد کم کردم که این میزان 6 میلیارد تومان بود. در مرحله بعد یک درصد از قرارداد را به ارزش 12 میلیارد تومان کم کردم . قرارداد سرانجام با 4.5 درصد بسته شد.

وی در مورد رشوه ها نیز گفت: آقای «ر» 700 میلیون تومان به من پول داد که آن را به حساب شرکت واریز کردم. آن روز صدای شکسته شدن گردن شیطان را شنیدم. خدا در این دادگاه کمک من است.

 

متهم ادامه داد: مه آفرید دو یا سه بار با یکی از وزرای سابق دیدار داشت. البته پروژه بندرعباس- شیراز را پاک برنده شدیم و کار را شروع کردیم. ما چهار میلیارد تومان به  شرکت «ه» که آقای «ر» رئیس هیئت مدیره بود پول دادیم.  او پول را تبدیل به یورو کرد و به دیگران داد. من این پول را در رابطه با قرار داد به او دادم.

 

«الف-گ» افزود: چهار ماه و 10 روز است که در انفرادی هستم . سلول حجره طلبگی ما شده است. آقای قاضی درخواست می کنم با تغییر قرار من موافقت کنید دلم برای زن و بچه ام تنگ شده است.

متهم با اعلام اینکه صندوقچه اسرار آقای«ر» بود که در تصادفات مرد تاکید کرد: او یکی از جعبه سیاه های پرونده بود که جان خود را از دست داد.

مدیر عامل سابق شرکت تراورس گفت: آقای "ب-ب" با ما بازی کرد البته من ندیدم که پولی گرفته باشد.

 

قاضی سراج در ادامه از متهم خواست تا مغز متفکر شرکت را که در بازجویی ها گفته را معرفی کند که متهم در پاسخ به قاضی گفت: اجازه بدهید نگویم فقط باید بدانید که شرکت متعلق به مه آفرید نبود.

متهم در پایان دفاعیات خود را با گفتن یک لطیفه به پایان برد./انتخاب