اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرونده سرکرده عرفان حلقه به دادسرا بازگشت /وکیل متهم: حکم اعدام کلا منتفی شده



 شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب اسلامی تهران، پرونده محمدعلی طاهری سرکرده عرفان حلقه را که پیشتر حکم اعدامش از سوی دیوان عالی کشور نقص شده، برای تکمیل تحقیقات به دادسرا بازگرداند.

سید محمود علیزاده‌طباطبایی  گفت که 18 بهمن امسال، پنج سال حبس موکلش پایان یافته اما هنوز شعبه بازپرسی به درخواست وی مبنی بر تبدیل قرار بازداشت و صدور وثیقه پاسخی نداده است.

وکیل مدافع طاهری با بیان اینکه بحث اعدام طاهری با حکمی که شعبه دیوان عالی کشور صادر کرده، به طور کامل منتفی شده است افزود: اتهام طاهری در حال حاضر در حد دخالت در امر پزشکی است که پیشتر در این ارتباط محکوم شده و محکومیت خود را تحمل کرده است.

علیزاده طباطبایی یادآور شد: پرونده طاهری هم اکنون برای تکمیل تحقیقات از شعبه 26 به شعبه دوم بازپرسی ارجاع شده است.

محمد‌علی طاهری سرکرده فرقه انحرافی عرفان کیهانی یا حلقه در ایران است که 14 اردیبهشت ماه سال 90 بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضالّه بودن کتب و آثار، به 5 سال حبس، پرداخت 900میلیون تومان جزای نقدی و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد، دیگر اتهام طاهری بود که دادگاه به تحقیقات صورت گرفته در این بخش اشکال نقص گرفت و پرونده برای تکمیل تحقیقات به دادسرا ارسال شد. در نهایت، دادسرا پس از رفع نواقص، پرونده را مجدداً به دادگاه ارسال کرد و ششم اسفند ماه سال 93 برای رسیدگی به این اتهام تعیین شد اما با درخواست استمهال متهم، دادگاه برگزاری جلسه محاکمه را به تاریخ دیگری موکول کرد تا اینکه دادگاه اوایل اردیبهشت ماه امسال به این بخش از پرونده طاهری رسیدگی و حکم وی را صادر کرد.

حکم صادره با اعتراض وی به شعبه 33 دیوان عالی کشور ارسال شد و در نهایت، دیوان به حکم صادره نقص گرفت.


 اخبار  حوادث -  تسنیم


ویدیو مرتبط :
قطعی شدن حکم متهم اصلی پرونده نگین خودروی آفتاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرکرده «عرفان حلقه» به اعدام محکوم شد


محمد‌علی طاهری سرکرده فرقه انحرافی حلقه یا عرفان کیهانی به‌اتهام افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد به اعدام محکوم شد.

خبرگزاری تسنیم: محمد‌علی طاهری سرکرده فرقه انحرافی حلقه یا عرفان کیهانی به‌اتهام افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد به اعدام محکوم شد.

سید محمود علیزاده‌طباطبایی وکیل مدافع طاهری در پاسخ این سؤال که آیا حکم موکلش از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب ابلاغ شده است یا خیر، اظهار کرد: خبردار شدم که دادگاه حکم به اعدام صادر کرده اما هنوز ابلاغ نکرده است.

وی اضافه کرد: تمام کارهای طاهری با مجوز انجام شده بود و هیچ دلیلی در پرونده وجود نداشت اما خبردار شدم حکم اعدام دادند ولی هنوز ابلاغ نشده است.

محمد‌علی طاهری سرکرده فرقه انحرافی عرفان کیهانی یا حلقه در ایران است که 14 اردیبهشت ماه سال 90 بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضالّه بودن کتب و آثار، به 5 سال حبس، پرداخت 900میلیون تومان جزای نقدی و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد، دیگر اتهام طاهری بود که دادگاه به تحقیقات صورت گرفته در این بخش اشکال نقص گرفت و پرونده برای تکمیل تحقیقات به دادسرا ارسال شد. در نهایت، دادسرا پس از رفع نواقص، پرونده را مجدداً به دادگاه ارسال کرد و ششم اسفند ماه سال 93 برای رسیدگی به این اتهام تعیین شد اما با درخواست استمهال متهم، دادگاه برگزاری جلسه محاکمه را به تاریخ دیگری موکول کرد تا اینکه دادگاه اوایل اردیبهشت ماه امسال به این بخش از پرونده طاهری رسیدگی کرد.

چندی پیش نیز 12 نفر از مسترهای فرقه انحرافی عرفان حلقه، در مجموع به 24 سال زندان و پرداخت 100 میلیون تومان جریمه به‌دلیل تحصیل مال نامشروع محکوم شدند.