اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرونده دلار با 3440 تومان بسته شد


قیمت هر دلار در بازار آزاد سال ۹۴ با حدود ۵ درصد افزایش از ۳۲۹۵ تومان فروردین ماه به ۳۴۴۰ تومان در پایان اسفندماه رسید و تغییرات در سایر ارزهای معتبر نیز پایین بوده است.

خبرگزاری مهر: قیمت هر دلار در بازار آزاد سال ۹۴ با حدود ۵ درصد افزایش از ۳۲۹۵ تومان فروردین ماه به ۳۴۴۰ تومان در پایان اسفندماه رسید و تغییرات در سایر ارزهای معتبر نیز پایین بوده است.

نگاهی به قیمت بازار آزاد انواع ارزهای معتبر در سال ۹۴ نشان می‌دهد که این بازار در یکسال فعالیت خود، تغییرات زیادی را تجربه نکرده است و از این رو می توان گفت سرمایه‌گذاری‌های چندانی از سوی سوداگران و یا دلالان ارزی در سال ۹۴ اتفاق نیفتاده است.

بر پایه این گزارش، طی سال ۹۴ قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد که در نخستین روزهای کاری سال گذشته ۳۲۹۵ تومان قیمت خورده بود، در پایان اسفندماه سال ۹۴ به قیمت ۳۴۴۰ تومان فروخته شد. از این رو در یکسال گذشته هر دلار در بازار آزاد ۱۴۵ تومان افزایش قیمت داشته که نشان‌دهنده رشد قیمتی کمتر از ۵ درصد است.

طی یکی دو سال گذشته با سرازیر شدن نقدینگی سرگردان و سرمایه‌گذاری‌های یکباره‌ای که برای خرید و فروش دلار اتفاق افتاده بود، نرخ ارزهای معتبر از جمله دلار بیش از ۲ برابر افزایش را تجربه کرد؛ در عین حال در سال ۹۴ روند تغییرات قیمت ها نشان داد که سونامی قیمت‌ها در این بخش متوقف شده و دیگر خبری از تغییرات یکباره قیمت‌ها نیست.

بررسی تغییرات قیمت سایر ارزها از جمله یورو نیز نشان می‌دهد که در ابتدا و انتهای سال ۹۴ به میزان ۲۲۷ تومان افزایش قیمت در این بخش به ثبت رسید. همچنین قیمت هر پوند نیز در سال گذشته ۱۳ تومان افزایش قیمت اتفاق افتاد و این میزان در مورد درهم نیز ۴۲ تومان افزایش قیمت بوده است.


ویدیو مرتبط :
نرخ دلار در مرز 3600 تومان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرداخت 110 هزار دلار به وینگادا و دستیارش/ پرونده پرسپولیس در فیفا بسته شد



محمد رویانیان,تسویه حساب نهایی پرسپولیس باوینگادا,پرونده پرسپولیس در فیفا

محمد رویانیان خبر داد:

پرداخت 110 هزار دلار به وینگادا و دستیارش/ پرونده پرسپولیس در فیفا بسته شد

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از پرداخت مابقی مطالبات نلو وینگادا سرمربی پیشین تیم فوتبال این باشگاه و دستیارش و تسویه حساب نهایی با این مربیان پرتغالی خبر داد.

به گزارش  مهر، محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان مطلب فوق اظهار داشت: نلو وینگادا سرمربی پیشین پرسپولیس به فیفا شکایت کرده و مدعی دریافت مطالباتی نزدیک به 450 هزار دلار شده بود. در این راستا بخش حقوقی باشگاه پیگیری‌های لازم را انجام داد و ادعاهایی را مطرح کرد.

 

وی که با سایت باشگاه پرسپولیس گفتگو می‌کرد، افزود: در ادامه مذاکراتی نیز با خود وینگادا انجام و در نهایت مقرر شد 350 هزار دلار به این مربی پرتغالی و دستیارش پرداخت کنیم. در این راستا هفته گذشته اقدام به تهیه 240 هزار دلار کرده و آن را به وینگادا و دستیارش پرداخت کردیم.

 

مدیرعامل باشگاه پرسولیس همچنین خاطرنشان کرد: به هواداران گفته بودیم که نگران این پرونده نباشند. بنده با توجه به شرایط فعلی، با حساسیت و دقت هرچه بیشتر، این پرونده را پیگیری کرده و برای بستن آن، تلاش‌هایی کردم تا مشکلی برای پرسپولیس به وجود نیاید.

وی در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه 110 هزار دلار باقیمانده از مطالبات این مربی پرتغالی امروز دوشنبه با مساعدت و حمایت مالی آقای طباطبایی مدیریت یکی از شرکت‌های حامی پرسپولیس و همین طور پیشکسوت هوادار احمد یوسفی در خارج از کشور به حساب وینگادا واریز شد.

 

رویانیان در پایان گفت: بدین ترتیب مطالبات وینگادا را به طور کامل پرداخت کردیم و تسویه حساب نهایی با ایشان و دستیارش انجام شد./مهر