اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرونده دانشگاه احمدی نژاد روی میز شورای عالی انقلاب فرهنگی



اخبار ,اخبار دانشگاه ,دانشگاه احمدی نژاد

 

اخبار دانشگاه - وزارت علوم وارد عمل شد؛
پرونده دانشگاه احمدی نژاد روی میز شورای عالی انقلاب فرهنگی

پس از مدتها سکوت، بالاخره وزارت علوم وارد عمل شده و پرونده دانشگاه ایرانیان منتسب به محمود احمدی نژاد روی میز شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرار گرفت.

منصور کبگانیان - عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم به پرونده دانشگاه غیردولتی احمدی نژاد، گفت: پرونده دانشگاه ایرانیان در جلسه سه شنبه گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: یک گزارش مکتوب و مفصل که توسط وزارت علوم آماده شد، در شورای عالی انقلاب فرهنگی قرائت و مباحث اولیه مطرح شد و افراد نظرات خود را اعلام کردند اما به دلیل غیبت وزیر علوم در این جلسه، مقرر شد در جلسه دیگری با حضور وزیر علوم مباحث ادامه یابد.

به گفته این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جلسات پیشین هم گزارش دیگری از دانشگاه ایرانیان مطرح شده و کم کم در حال نزدیک شدن به جمع بندی نهایی در این باره هستیم.

کبگانیان ادامه داد: بهتر است دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره مباحثی را با رسانه ها مطرح کند.
اخبار دانشگاه - مهر

 


ویدیو مرتبط :
خدمتی که شورای عالی فرهنگی میتواند به دانشگاه بکند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رد هیئت موسس دانشگاه احمدی‌نژاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی



اخبار,انشگاه بین‌المللی ایرانیان


رد هیئت موسس دانشگاه احمدی‌نژاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی/ مشایی و بقایی رای نیاوردند

لیست اعضای هیئت موسس دانشگاه ایرانیان به دلیل حضور مشایی و بقایی در این هیئت به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی نرسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لیست اعضای هیئت موسس دانشگاه ایرانیان که پیش از این به امضا و تایید کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و محمدحسن طریقت‌منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده، برای تایید نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شده بوده، برای اصلاح بازگردانده شد.

براساس اخبار کسب شده، یکی از دلایل مخالفت شورای عالی انقلاب فرهنگی با لیست اعضای هیئت موسس حضور اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی در این هیئت است.

همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی به مسئولان این دانشگاه اعلام کرده که اعضای هیئت موسس این دانشگاه باید به تایید این شورا برسد.

براساس این گزارش، دانشگاه بین‌المللی ایرانیان برای اولین بار در سال 88 مطرح شد که پایه‌گذار آن اسفندیار رحیم مشایی بود و شورای گسترش وزارت علوم با اعطای مجوز به این دانشگاه موافقت کرد اما در پی آن اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با ایجاد این دانشگاه مخالفت کردند و در ادامه با توجه به موضع‌گیری رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی و دانشگاهی این پروژه به دست فراموشی سپرده شد.

اما در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت دهم با ایجاد این دانشگاه موافقت شد و رئیس‌جمهور نیز شب گذشته در آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم به تشریح راه‌اندازی این دانشگاه پرداخت و حتی با اعلام شماره حسابی از مردم خواست که در جهت کمک مالی به دانشگاه ایرانیان پول واریز کنند و سهام‌دار شوند. /تسنیم