اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرونده جنایت خیابان مدنی به کجا رسید؟


عامل جنایت خیابان مدنی به زودی برای رسیدگی به اتهام یک عابر از سوی او ، پای میز محاکمه قرار می گیرد.

خبرگزاری مهر: عامل جنایت خیابان مدنی به زودی برای رسیدگی به اتهام یک عابر از سوی او ، پای میز محاکمه قرار می گیرد.

پسر جنایتکار عصر روز 24 مهر سال گذشته با اقدام جنون آمیز خود تهران را به هم ریخت.

حسین به سوی عابران حمله ور شد و 12 زن و مرد را با ضربات چاقو مجروح کرد. او سپس با فرار از محل جنایت به قم گریخت و 6 ساعت پس از جنایت ، با مراجعه به ماموران تسلیم شد. در حالیکه تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، یکی از مجروحان که مرد 30 ساله ای بود بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد. حسین در بازجویی های اولیه مدعی شد مدتی است یک صدای ناشناس به او دستور می دهد و روز حادثه آن صدا از او خواسته بود به مردم حمله کند.

با تائید سلامت روحی و روانی متهم، پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام محاربه به شعبه اول دادگاه انقلاب تهران فرستاده شد. 17 بهمن نیز حسین در حضور قاضی صلواتی به دفاع از خود پرداخت.

حسین در جریان دفاع از خود در دادگاه گفت : من در یک پیک موتوری کار می کردم و قبل از این حادثه قرار بود یک وانت بخرم و با آن در شرکتی کار کنم. من برای این کار قصد بدی نداشتم و دنبال پول هم نبودم. فقط جنون به من دست داد . یک ساعت بعد از این ماجرا نیز به قم رفته و در کنار ضریح امام حسین (ع) توبه کردم. 20 روز قبل نیز به آنجا رفته بودم و می دانستم پس از ساخت ضریح آن را به عراق می برند. بعد از توبه خود را به مامورانی که آنجا بودند معرفی کردم. زمان حادثه اثاثیه خود را به خانه پدربزرگم آورده و پیش آنها زندگی می کردم. 6-5 سال بود که مشکل روحی و روانی پیدا کرده بودم .

 ساعت 8 صبح از خانه خارج شده و نان خریدم بعد از خوردن صبحانه از عمویم خواستم مرا تا جایی برساند. پیش از این یک چاقو فروشی را شناسایی کرده بودم . وقتی به آنجا رفتیم مغازه بسته بود به همین خاطر به بازار روز نظام آباد رفتم اما آنجا هم خیلی شلوغ بود. در آنجا از یک مغازه قصابی چاقویی گرفته و با آن به سوی مردم حمله کردم. چند دقیقه بعد نیز از خواب غفلت بیدار شده و تازه متوجه کار خود شدم.


قاضی دادگاه پس از محاکمه حسین او را به اعدام محکوم کرد. با اعتراض متهم به حکم مجازاتش پرونده برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد.پس از ارسال پرونده به دیوان عالی کشور و با توجه به حساسیت پرونده رسیدگی ویژه به آن آغاز شد که قضات دیوان عالی کشور حکم اعدام حسین را تائید کردند.

در ادامه به اتهام قتل مرد عابر از سوی حسین رسیدگی شد و بازپرس پرونده برای او به اتهام قتل عمدی کیفرخواست صادر کرد.

آرش سیفی، دادیار دادسرای جنایی تهران نیز با بررسی قرار مجرمیت آن را تائید و پرونده را با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاد.

حسین به زودی به اتهام قتل عمدی پای میز محاکمه قرار می گیرد تا از این اتهام خود نیز دفاع کند.


ویدیو مرتبط :
اتش سوزی در اتوبان امام علی خیابان مدنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین جزئیات پرونده عامل جنایت در خیابان مدنی (+عکس)



آخرین جزئیات پرونده عامل جنایت در خیابان مدنی (+عکس)

محسن افتخاری درباره آخرین روند رسیدگی به این پرونده اظهار داشت: پرونده عامل جنایت در خیابان مدنی به دادگاه کیفری ارجاع داده شده است.

حوادث - رئیس دادگاه‌های کیفری استان تهران آخرین جزئیات پرونده عامل جنایت در خیابان مدنی را تشریح کرد.
به گزارش فارس، در روزهای ابتدایی مهر ماه سال 91 مأموران مرکز فوریتهای پلیسی 110 تهران بزرگ از وقوع یک حادثه با خبر شدند.
در ابتدا عنوان شد جوانی 20 ساله به کمک یک چاقو قصابی به جان شهروندان افتاده و بیش از 10 نفر از شهروندان را مجروح کرده است.

قتل,جنایت,پلیس 110


اما پس از تکمیل اطلاعات موجود درباره این حادثه مشخص شد این جوان به گفته اهالی و ناظران صحنه حادثه نه تنها 11 نفر را مجروح کرده بلکه یک نفر را هم به قتل رسانده است.
تحقیقات بیشتر در خصوص این پرونده ادامه داشت تا اینکه مشخص شد این حادثه در مدت زمان بسیار کوتاهی و در مسیری به طول کمتر از 500 متر رخ داده است.

پس از وقوع حادثه مأموران پلیس تهران با همکاری مستقیم با بازپرس پرونده اقدام به انجام کارهای پلیسی برای دستگیری متهم فراری کردند.
سرانجام در کمتر از 24 ساعت متهم که به شهر قم گریخته بود به گفته خودش پس از زیارت در شهر قم خود را به مأموران پلیس این شهر معرفی کرد.

محسن افتخاری درباره آخرین روند رسیدگی به این پرونده اظهار داشت: پرونده عامل جنایت در خیابان مدنی به دادگاه کیفری ارجاع داده شده است.
وی افزود: احتمالاً در این هفته پرونده جهت تعیین وقت به شعبه هم عرض می‌رود و پس از آن رسیدگی مجدد آغاز خواهد شد.

این در حالی است که قاضی صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران پس از محاکمه حسین در بهمن ماه سال گذشته به اتهام محاربه برای این فرد حکم اعدام صادر کرد که این حکم از سوی دیوان عالی کشور تأیید شد.
از آنجایی که این پرونده علاوه بر شکایت مدعی العموم یک شاکی خصوصی هم دارد، پرونده جهت رسیدگی به شکایت شاکی خصوصی به دادگاه کیفری ارجاع شده است./مهر