اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرواز چندین پهپاد مشکوک برفراز پاریس


منابع امنیتی از پرواز چندین پهپاد مشکوک برفراز نقاط مختلفی از شهر پاریس از جمله برج ایفل و سفارت آمریکا در ساعات اولیه صبح امروز (سه شنبه) خبر دادند.

ایسنا: دست کم نیمه شب گذشته پنج پهپاد در حال پرواز در آسمان پاریس دیده شدند و پلیس نیز نتوانسته عاملان پرواز این پهپادها را شناسایی کند.

به گفته یک منبع امنیتی، اولین پهپاد در نزدیکی سفارت آمریکا در پایتخت فرانسه دیده شد. پس از آن در ساعات اولیه سه شنبه پهپادهایی برفراز برج ایفل، میدان کونکورد و موزه نظامی "اینولیدز" دیده شدند. تمامی این پروازها بین نیمه شب تا شش صبح رویت شدند.

یکی از منابع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، در این باره گفت: این اقدام ممکن است هماهنگ شده باشد اما تاکنون در این باره نمی‌توان چیزی گفت. ما تلاش زیادی کردیم تا با عوامل این پهپادها تماس برقرار کنیم اما هیچ اپراتوری برای پاسخگویی شناسایی نشد.

در حال حاضر واحدی از متخصصان در اداره پلیس فرانسه در حال بررسی این مساله هستند اما در حال حاضر مقامات هیچ نظری درباره عوامل این پروازها ندارند.

منابع امنیتی در پی تازه‌ترین نمونه از این نوع پروازهای مشکوک پهپادی برفراز پاریس اعلام می‌کنند، تاکنون هرگز این تعداد پهپاد همزمان و در یک شب در آسمان پاریس دیده شده بود.

پیش از این در اوایل سال جاری میلادی یک پهپاد برفراز کاخ الیزه دیده شد و سال گذشته نیز در پی پرواز دست کم یک پهپاد در نقاط مختلف سوالاتی درباره شرایط امنیتی در تجهیزات اتمی فرانسه مطرح شد.

گفته شده برخی پروازهای پیشین پهپادها برای گرفتن تصاویر هوایی بوده است اما نمی‌توان گفت که تصاویر حاصل از این پروازها در آینده بی‌خطر خواهند بود.

به اعتقاد یکی از کارشناسان امنیت هوایی فرانسه هیچ شکی نیست که این پرواز یک خطر امنیتی محسوب می‌شوند.

این کارشناس ادامه می‌دهد: در حال حاضر پهپادها به اندازه کافی برای حمل مواد خطرناک یا بمب پیشرفت نکرده‌اند اما طی سال‌های آتی این پهپادها به این تجهیزات مسلح خواهند شد. در شرایط فعلی تروریست‌ها آموزش لازم برای استفاده از پهپادها را ندارند اما به طور قطع در آینده خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به پرواز پهپادهای پیشین برفراز تجهیزات اتمی فرانسه عنوان می‌کند: اولین مساله‌ای که باید به آن توجه کرد این است که عوامل آن دنبال سرگرمی نبوده بلکه بسیار حرفه‌ای هستند.


ویدیو مرتبط :
پرواز زیبای عقاب برفراز آسمان پاریس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری 3 نفر در‌پی پرواز پهپاد بر فراز پاریس


سه خبرنگار شبکه الجزیره به دلیل به پرواز در آوردن غیرقانونی یک پهپاد در پاریس بازداشت شدند.

خبرگزاری تسنیم: منابع قضایی فرانسه اعلام کردند سه خبرنگار شبکه الجزیره به دلیل به پرواز در آوردن غیرقانونی یک پهپاد در پاریس بازداشت شدند.

پلیس رد این پهپاد را در منطقه ای در غرب پاریس شناسایی کرد.

این دستگیری پس از آن انجام می شود که در چند روز اخیر پرواز پهپادها در شهر پاریس بحث انگیز شده بود.

سه شنبه شب برای دومین بار پهپادهای ناشناس بر فراز برج ایفل و چند جاذبه توریستی دیگر فرانسه به گردش در آمده بود.

در اواسط ژانویه امسال نیز یک فروند پهپاد بر روی ساختمان ریاست جمهوری فرانسه مشاهده شد. پیش از این نیز گزارشهایی مربوط به پرواز این هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز تاسیسات هسته ای این کشور گزارش شده که موجب انتقاد از نقص امنیتی این تاسیسات شد.