اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرواز هواپیماهای ایرانی به بغداد لغو شد


رئیس سازمان حج و زیارت، از لغو پرواز هواپیماهای ایرانی به بغداد از امروز(یكشنبه) خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس سازمان حج و زیارت، از لغو پرواز هواپیماهای ایرانی به بغداد از امروز(یكشنبه) خبر داد.

سعید اوحدی با اشاره به تظاهرات وسیع در بغداد طی روز گذشته(شنبه) و وارد آمدن خسارت به برخی اماكن این شهر افزود: بطور قطع این موضوع پروازهای زائران به بغداد را با چالش مواجه می كند، البته به خانواده ها و بستگان زائران اعلام می كنیم كه درمورد زائران خود نگرانی نداشته باشند و این مسائل فقط در شهر بغداد اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی شركت هواپیمایی تصمیم گرفتیم پروازهای عتباتی كه از امروز(یكشنبه) قرار بود به مقصد فرودگاه بغداد انجام گیرد را به نجف منتقل كنیم تا زائران با مشكل مواجه نشوند، با توجه به اینكه تمامی راه های ورودی بغداد بسته شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین افزود: با توجه به ایام سوگواری شهادت امام موسی كاظم(ع) و ممنوعیت تردد كاروان ها به كاظمین، كاروان های سازمان حج پس از ایام سوگواری برای زیارت به كاظمین اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: بدلیل ازدحام جمعیت عزاداران و مشتاقان زیارت امام كاظم(ع) از شهرهای مختلف عراق در كاظمین و نیز برخی مسائل امنیتی كه در سال های گذشته رخ داده بود و پیشگیری از بروز مشكلات، از امروز تا دو روز بعد از سالروز شهادت امام كاظم(ع) اعزام های كاروان های سازمان حج و زیارت به كاظمین قطع می شود و زائرانی كه در این ایام به سفر عتبات اعزام می شوند، زیارت كاظمین در ایام بعد از سوگواری امام كاظم(ع) در برنامه سفر آنان گنجانده می شود.

اوحدی به مشتاقان زیارت عتبات توصیه كرد، با توجه به اینكه تنها كاروان های تحت نظر سازمان حج و زیارت و دارای مجوز از این سازمان دارای قرارداد تأمین امنیت با دولت عراق و پوشش امنیتی هستند، از سفر به عراق با كاروان های غیرمجاز خودداری كنند.


ویدیو مرتبط :
پرواز جنگنده سوخو در آسمان بغداد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرواز مستقیم وزیر بهداشت به عربستان لغو شد؛ سعودی ها مجوز فرود به هواپیمای هیات ایرانی ندادند! / هاشمی یزودی از دوحه به جده می رود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

قبل از سفر برنامه ریزی شده امروز، وزیر بهداشت در مسیر رفتن به فرودگاه مهرآباد برای آخرین رایزنی‌ها به دفتر معاون اول رئیس جمهور فرا خوانده شد و خبرنگاران هم چنان در پاویون دولت در فرودگاه مهرآباد منتظر آمدن وزیر بهداشت برای عزیمت به عربستان بودند که متاسفانه بعد از انتظاری بیش از 3 ساعت متوجه شدند که سفر وزیر بهداشت کنسل شد.

وزارت بهداشت اعلام کرد: منتظر صدور مجوز فرود هواپیما در فرودگاه جده هستیم.

دکتر اسدی لاری معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور بین الملل با بیان اینکه مجوزهای داخلی پرواز صادر شده است، افزود: با توجه به اینکه پرواز از فراز خاک کویت انجام می شود، دولت کویت نیز همکاری خوبی تا این لحظه داشته است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به انجام شدن این پرواز گفت: هنوز مجوز فرود هواپیما در فرودگاه جده صادر نشده است و مسئولین مربوط در وزارت خارجه و سازمان هواپیمایی و سایر دستگاه ها پیگیر این موضوع هستند.

تکمیلی/

فرودگاه جده برای هواپیمای وزیر بهداشت و هیات همراه مجوز فرود صادر نکرد.

قبل از سفر برنامه ریزی شده امروز، وزیر بهداشت در مسیر رفتن به فرودگاه مهرآباد برای آخرین رایزنی‌ها به دفتر معاون اول رئیس جمهور فرا خوانده شد و خبرنگاران هم چنان در پاویون دولت در فرودگاه مهرآباد منتظر آمدن وزیر بهداشت برای عزیمت به عربستان بودند که متاسفانه بعد از انتظاری بیش از 3 ساعت متوجه شدند که سفر وزیر بهداشت کنسل شد.

براساس این گزارش، وزیر بهداشت از طریق قطر به عربستان سفر خواهد کرد.

قائم‌مقام وزیر بهداشت گفت: به دلیل فراهم‌نشدن مقدمات پرواز مستقیم از ایران به مکه، وزیر بهداشت و هیات ایرانی ابتدا به قطر رفته و از آنجا عازم جده خواهند شد.

اخبار سیاست خارجی - انتخاب