اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرواز این هواپیما بدون سوخت! /عکس


هواپیمای ساخت سوئیس که از انرژی خورشیدی تغذیه می کند امروز جمعه 5 خرداد ماه وارد مادرید شد و روز دوشنبه وارد رباط می شود تا نخستین پرواز بین قاره‌ای خود را بدون استفاده از یک قطره سوخت انجام دهد.

خبرگزاری مهر: هواپیمای ساخت سوئیس که از انرژی خورشیدی تغذیه می کند امروز جمعه 5 خرداد ماه وارد مادرید شد و روز دوشنبه وارد رباط می شود تا نخستین پرواز بین قاره‌ای خود را بدون استفاده از یک قطره سوخت انجام دهد.

 آندری بورشبرگ خلبان این هوایپما پرواز موفقیت آمیزی را صبح دیروز ( 6:30 به وقت گرینویچ) از پیرنه در غرب سوئیس داشت و صبح امروز جمعه 5 خرداد ماه به مادرید رسید تا پس از آن در روز دوشنبه با تعویض خلبان مسیر مادرید- رباط را در پیش بگیرد.



این هواپیما دارای 12 هزار سلول خورشیدی است که روی بالهای 64 متری آن قرار دارد

این هواپیمای خورشیدی امروز جمعه فرود موفقیت آمیزی در مادرید داشت و با تعویض خلبان در مادرید اسپانیا دومین مسیر از سفر 2500 کیلومتری این هواپیما از مادرید به پایتخت مراکش روز دوشنبه آغاز می شود.

این سفر در صورت اتمام موفقیت آمیز طولانی ترین مسافتی است که تاکنون یک هواپیمای بدون سوخت طی کرده است. سال گذشته این هواپیما نخستین پرواز خود را در مسیر پاریس و بروکسل انجام داد.



هواپیمای خورشیدی امروز از سوئیس وارد مادرید شد

این هواپیما با فناوری پیشرفته از یک اتومبیل بیشتر وزن ندارد و 12 هزار سلول خورشیدی آن انرژی چهار موتور الکتریکی آن را تأمین می کند.

این پرواز در حقیقت آزمایشی برای پرواز دور دنیای این هواپیما است که برای سال 2014 برنامه ریزی شده است.



مسیر مادرید- رباط دومین مسیر هوایی از سفر 2500 کیلومتری این هواپیما را تشکیل می‌دهد

این هواپیما در پرواز قبلی خود 26 ساعت و 10 دقیقه و 19 ثانیه پرواز کرده است و با ارتفاع 9235 متر دارای رکورد پرواز در بیشترین ارتفاع است.



این پرواز بدون استفاده از یک قطره سوخت انجام شد    


ویدیو مرتبط :
پرواز هواپیما جت در فرودگاه سم پاشی اراك توسط پرواز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرواز به دور دنیا بدون مصرف یک قطره سوخت! + عکس



اخبار علمی - پرواز به دور دنیا بدون مصرف یک قطره سوخت! + عکس

هواپیمای خورشیدی Impulse 2 آماده پرواز به دور دنیا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،نود سال پیش اولین پرواز به دور دنیا انجام شده است.این پرواز را چهار خلبان در مدت یکصد و هفتاد و پنج روز انجام داده اند.

 

اخبار ,اخبار علمی ,هواپیمای خورشیدی


حالا در سال 2014 هواپیمای خورشیدی Impulse 2 آماده می‌شود تا پرواز به دور دنیا را انجام دهد.این پرواز توسط دو خلبان انجام می‌گیرد.هواپیمای خورشیدی Impulse 2 دارای چهار موتور است که با نیروی الکتریکی کار می کنند

طول بال‌های این هواپیما 240 پا بوده که تقریبا با طول بال‌های هواپیمای غول پیکر 747 برابر است.همچنین 17000 سلول خورشیدی در بال‌های این پرنده که می‌تواند با سرعت 88 مایل بر ساعت پرواز کند تعبیه شده‌اند.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران