اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد، تعطیل!


پروازهای شبانه در فرودگاه مهرآباد به ‌منظور تامین رفاه حال شهروندان منطقه اطراف فرودگاه و همچنین جلوگیری از آلودگی صوتی تعطیل می‌شود.

واحد مرکزی خبر: پروازهای شبانه در فرودگاه مهرآباد به ‌منظور تامین رفاه حال شهروندان منطقه اطراف فرودگاه و همچنین جلوگیری از آلودگی صوتی تعطیل می‌شود.

علی رستمی مدیر فرودگاه مهرآباد گفت: در دو ماه اخیر با هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی پروازهای ساعت 24 شب تا 5 صبح به دیگر ساعات‌ انتقال یافت و در حال حاضر در فرودگاه مهرآباد از ساعت 24 شب تا 5صبح هیچ پرواز خروجی و همچنین از ساعت 00:30 تا 5 صبح هیچ پرواز ورودی انجام نمی‌شود.

وی افزود: فرودگاه در مدت تعطیلی پروازهای شبانه تعطیل نیست و به‌روند فعالیت‌های عملیاتی خود نظیر پروازهایVIP، آمبولانس پروازهای امداد و نجات، پروازهای آتش‌نشانی و حامل مواد دارویی، پروازهای برنامه‌‌ای تاخیری و پروازهایی که به‌طور اضطراری در مهرآباد نشست و برخاست دارد ، خدمات رسانی می‌کند.

وی گفت: با اقدامات صورت گرفته در این خصوص برابر اطلاعیه هوانوردی از 23 آذر، محدودیت پذیرش پروازهای برنامه‌ای از ساعت 24 شب تا 5صبح به‌طور کامل اجرایی می‌شود. رستمی گفت: اجرای طرح تعطیلی شبانه به‌منظور به حداقل رساندن تبعات و مشکلات شبانه پروازها است که این طرح تقریبا در 241 فرودگاه داخلی و 161 فرودگاه بین‌المللی در تمام دنیا اجرا می‌شود و در مهرآباد نیز به‌عنوان اولین فرودگاه کشور در حال اجراست.


ویدیو مرتبط :
تیک آف شبانه هواپیمای Rj85 هواپیمایی قشم از مهرآباد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد تعطیل شد


مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: از ابتدای آذرماه پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد تهران از ساعت 24 تا پنج بامداد انجام نمی‌شود.

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: از ابتدای آذرماه پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد تهران از ساعت 24 تا پنج بامداد انجام نمی‌شود.

شرکت فرودگاه‌های کشور‌ محمدعلی ایلخانی گفت: براساس وعده‌ای که به مردم‌ تهران داده شده بود‌ از ابتدای آذرماه پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد تهران از ساعت 24 تا پنج بامداد انجام نمی‌شود که با این کار‌ ‌مردم منطقه به‌ ویژه منطقه تهرانسر آرامش بیشتری در مدت استراحت شبانه خواهند داشت.

او با اشاره به انجام پروازهای اورژانسی و آمبولانس‌های هوایی در زمان تعطیلی پروازهای شبانه در فرودگاه مهرآباد، گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده با شرکت‌های هواپیمایی، پروازهای شبانه تمامی این شرکت‌ها در دیگر ساعات روز توزیع شده‌‌ است.

مدیرعامل‌ شرکت فرودگاه‌های کشور تأکید کرد؛ تعطیلی پروازهای شبانه مهرآباد به‌ معنای تعطیلی این فرودگاه نیست بلکه این فرودگاه همچون گذشته به‌ صورت 24 ساعته عملیاتی خواهد بود و از این مدت برای بهسازی فرودگاه و انجام خدمات مربوط به ترمینال بهره خواهیم برد.

ایلخانی همچنین با اشاره به توافق‌های به‌دست آمده از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور با نیروهای مسلح در چهار ماه گذشته، از ایجاد راه‌های هوایی جدید به طول 4 هزار کیلومتر در آسمان کشور‌ خبر داد و گفت: افزایش ایمنی در حمل‌ونقل هوایی به‌ویژه در پروازهای عبوری، از جمله اهداف این برنامه است.

ایلخانی همچنین به افزایش 27.5 درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران در هفت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: این موضوع براساس تقاضای شرکت‌های هواپیمایی منطقه‌‌ای، بین‌المللی و همچنین سازمان‌های جهانی صورت گرفته است که از جمله دلایل این افزایش تقاضا می‌توان به وجود امنیت و ایمنی پایدار در فضای ایران اشاره کرد‌

به گفته وی به ‌طور میانگین روزانه 900 پرواز عبوری از فضای کشورمان استفاده می‌کنند.