اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرمکالمه ترین استان های کشور را بشناسید


با وجود آنکه تهران بیشترین مشترک تلفن همراه را دارد اما میانگین قبض هایش آنچنان زیاد نیست و مشترکان استان کهگیلویه و بویراحمد بالاترین میانگین مبلغ قبض را دارند.

 
 
 
 
هفت صبح: با وجود آنکه تهران بیشترین مشترک تلفن همراه را دارد اما میانگین قبض هایش آنچنان زیاد نیست و مشترکان استان کهگیلویه و بویراحمد بالاترین میانگین مبلغ قبض را دارند.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در هر دوره با قبض های بالای 30، 40 هزار تومان روبرو می شوید و با مشاهده قبض های بالای 100 تومانی دوستانتان گمان می کردید که مبلغ قبض تان پایین است سخت در اشتباهید! از همین امروز فکری به حال مکالمه هایتان کنید و سعی کنیدمبلغ قبض هایتان را پایین بیاورید چون میانگین قبض های تلفن همراه کشور 13 هزار تومان است!

 طبق گفته معاون بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران البته متوسط هزینه قبوض مشترکان دائمی تلفن همراه به تفکیک شهرها و استان های مختلف متفاوت است و بسته به جغرافیای هر استان و میزان درآمد ساکنان آن تغییر می کند.


تهرانی ها چقدر سود می رسانند؟


با وجود آنکه تهرانی ها از میانگین کشوری آنچنان زیادتر صحبت نمی کنند اما به دلیل جمعیت بالای خود بیشترین درآمدزایی را برای همراه اول دارند. محمد مهدی عطوفی در گفت و گو با ایسنا از تهران به عنوان درآمدزاترین استان از نظر مکالمه با تلفن همراه نام برد: «اگر به طور کلی در نظر بگیریم در هر دوره ای که قبض ها صادر می شوند حدود 400 تا 500 میلیون تومان به استان تهران مربوط می شود.

 البته باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که حجم مهمی از درآمدزایی استان تهران به دلیل بالا بودن تعداد مشترکان آن است و از نظر میانگین مدت زمان مکالمه و درآمدزایی به طور مثال استانی مانند هرمزگان رتبه بالاتری نسبت به پایتخت دارد.


5 میلیون مشترک تهرانی

طبق آمارهای همراه اول در استان تهران حدود پنج میلیون مشترک وجود دارد و اگر درآمد دقیق 75 میلیون تومانی از قبض های تهران را ملاک محاسباتمان قرار دهیمبه این نتیجه خواهیم رسید که هر قبض تهرانی ها به صورت میانگین در حدود 15 هزار تومان هزینه دارد یا به گفته معاون بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران اگر به طور متوسط میانگین قبض های ماهانه تهرانی ها 15 هزار تومان می شود اما در جایی مانند چابهار تعداد مشترکان حدود 500 هزار نفر است اما از نظر مبلغ قبوض میانگین آنها حدود17 هزار تومان است که این رقم نسبت به تهرانی ها بالاتر است.

3 استان اول

معاون همراه اول در پایان از سه استان کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و بوشهر به عنوان استان هایی که بالاترین میانگین مبلغ قبض را دارند نام برد و میانگین مبلغ قبض های تلفن همراه تهران را حدود 15 هزار تومان و متوسط قبض های کشور را 13 هزار تومانعنوان کرد.

55 میلیونمشترک تلفن همراه


طبق آخرین آمارها تعداد مشترکان همراه اول از 55 میلیون مشترک عبور کرده و این شرکت در لحظه 40 میلیون مشترکفعال دارد. در شش ماهه نخست سال 91 در حدودهشت میلیون مشترک جدید به این اپراتور اضافه شده و از این تعداد 91 و نیم درصد مشترکان دائمی و مابقی مشترکان اعتباری است. در طول سال 90 نیز حدود هفت میلیون مشترک به تعداد مشترکان همراه اول اضافه شده بود. از تعداد 55 میلیون مشترک این اپراتور تعداد 16 میلیون و 400 هزار سیم کارت دائمی و مابقی سیم کارت های اعتباری هستند.

درآمد سالانه 8 هزار میلیارد تومانی


طبق آمارهای منتشر شده شرکت همراه اول یکی از پردرآمدترین شرکت های ایران است و پس از مخابرات به عنوان سودآورترین شرکت انتخاب شده است. چند وقت پیش رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار عنوان کرد هشت هزار میلیارد تومانسالانه عایدات شرکت ارتباطات سیار کشور است و این درآمد از محل فروش کارت شارژ، سیم کارت و دیتا از شبکه ارتباطات سیار عاید این شرکت می شود.

راز یک بازار پررقابت

مروری بر تاریخچه روند رشد و گسترش همراه اول و همچنین سود این شرکت به خوبی راز بازار رقابت سنگین بین اپراتورهای مخابراتی مانند همراه اول، ایرانسل و رایتل را نشان می دهد. شایدب رای شما هم این پرسش ایجاد شده باشدکه منبع تامین هزینه مالی انبوه جوایز، عیدانه ها و ... که به وفور در تبلیغات شرکت هایی چون همراه اول و ایرانسل دیده می شود، از کجا تامین می شود.

سود سرشار روزانه این شرکت ها به راحتی پشتوانه لازم را برای چنین طرح هایی تامین می کند. رقابت های گسترده ای که برای تصاحب اپراتور سوم و همچنین کسب سهم بیشتر از بازار که در چند سال اخیر بسیار خبرساز شده بودنیز از جمله نشانه های دیگر یک بازار پرسود و پرپول است. بازاری که درآمد سالانه هشت هزار میلیارد تومانی همراه اول، بخشی از واقعیت افشا شده آن است.


چکیده

- میانگین قبض های تلفن همراه کشور 13 هزار تومان است!

- حدود 400 تا 500 میلیون تومان صورتحساب داریم که از این میان حدود 100 میلیون تومان به استان تهران مربوط می شود.

- از تعداد 55 میلیون مشترک همراه اول تعداد 16 میلیون و 400 هزار سیم کارت دائمی و مابقی سیم کارت های اعتباری هستند.

- در چابهار تعداد مشترکان حدود 500 هزار نفر است اما از نظر مبلغ قبوض میانگین آنها حدود17 هزار تومان است که این رقم نسبت به تهران بالاتر است.


ویدیو مرتبط :
قطب های علمی کشور را بیشتر بشناسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سه زمین‌لرزه در دو استان کشور



 

 

زمین لرزه

 

 

 

بستك و فارغان استان هرمزگان و اینچه‌برون استان گلستان امروز لرزیدند/ بزرگی این سه زمین‌لرزه،‌كمتر از 4 ریشتر گزارش شده است.

ایلنا: امروز سه زمین لزره استان‌های گلستان و هرمزگان را لرزانده است.

به گزارش شبكه‌های لرزه‌نگاری وابسته به مركز لرزه‌نگاری كشوری موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران، زمین‌لرزه‌ ای به بزرگی 3و 7 دهم ریشتر، ساعت 1 و 32 دقیقه و 33 ثانیه ناحیه اینچه‌برون واقع در استان گلستان را لرزاند.

همچنین دو زمین‌لرزه استان هرمزگان را نیز لرزانده است. این دو زمین‌لرزه یكی به بزرگی 3 و 4 دهم ریشتر بستك را در ساعت 28 دقیقه و 59 ثانیه بامداد لرزانده است و دیگری به بزرگی 3 و 8 دهم ریشتر فارغان را درساعت 5 و 38 دقیقه و دو ثانیه، به لرزه در‌آورده است.