اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرفروش ترین گوشی جهان +عکس


نوکیا ۱۱۰۰ یک گوشی ابتدایی بود که اواخر سال ۲۰۰۳ عرضه شد. این گوشی دوربین جلو و یا صفحه منحنی نداشت. فنلاندی ها این گوشی را برای بازار رو یه رشد چین و دیگر مناطق طراحی کردند.

زوم تک - فائزه مهدیان: وقتی از شما این سوال پرسیده می شود که پرفروش ترین گوشی در جهان کدام است؟ شاید به ذهنتان بیاید آیفون! اگرچه آیفون با فروش بالای خود مثلا فروش ۷۱.۵ میلیونی آیفون ۶ در سه ماه اول عرضه آن پرچمدار است، ولی این قهرمان خوش شانس کسی نیست جز نوکیا ۱۱۰۰.

پرفروش ترین گوشی جهان +عکس

نوکیا ۱۱۰۰ یک گوشی ابتدایی بود که اواخر سال ۲۰۰۳ عرضه شد. این گوشی دوربین جلو و یا صفحه منحنی نداشت. فنلاندی ها این گوشی را برای بازار رو یه رشد چین و دیگر مناطق طراحی کردند.

چگونه برای نوکیا این اتفاق افتاد؟ خب، در ۵ سال اول حدود ۲۵۰ میلیون گوشی نوکیا ۱۱۰۰ به فروش رسید که با این آمار فروش نوکیا نه تنها به عنوان پرفروش ترین گوشی بلکه به عنوان پرفروش ترین دستگاه الکترونیکی قرار گرفت.

چه چیزی باعث شد تا کشورهای در حال توسعه این قدر به نوکیا ۱۱۰۰ علاقه نشان دهند؟ به طور خلاصه چند چیز باعث این موضوع شد. اولا این گوشی کاملا مقرون به صرفه بود با قیمت حدود ۱۰۰ دلار و خیلی هم گوشی ساده و راحتی بود حتی با استاندارد های ۲۰۰۳. داشتن چراغ قوه، زنگ تماس های مونوفونیک، کاور قابل تعویض، کلید ضد گرد و غبار و نرم، زمان کار ۴۰۰ ساعته در فاصله بین شارژ کردن، و شاید یکی از مهمترین آن ها بازی snake و space impact بود. شاید این گیم ها در مقایسه با امکانات امروزی خیلی ابتدایی باشد ولی د رآن زمان ۲۵۰ میلیون  نفر را خوشحال می کرد.

اگرچه فروش این گوشی سال هاست که  متوقف شده ولی در یک مقاله جالب از امکان راه اندازی دوباره این گوشی با سیستم مجهز به اندروید خبر داده بود. در ماه مارس سال جاری یک گوشی نوکیا ۱۱۰۰ با با فرکانس ۱.۳GHz چهار هسته ای MediaTek پردازنده MT-6582 در داخل پایگاه داده آزمون GeekBench را نشان داده شد. اگر نوکیا ۱۱۰۰ به جمع گوشی های هوشمند اندرویدی بپیوندد ما مطمئنیم که هزارن نفر در سراسر جهان خوشحال می شوند.


ویدیو مرتبط :
10 مدل گوشی پرفروش تاریخ در جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با "پرفروش ترین گوشی جهان" آشنا شوید + عکس



با "پرفروش ترین گوشی جهان" آشنا شوید + عکس

فروش کل گوشی نوکیا 1100, دویست و پنجاه میلیون عدد است و همین امر این گوشی را به محبوب ترین گوشی دنیا بدل ساخته است.

آیا می دانستید که پرفروش ترین گوشی دنیا یک iPhone یا حتی یک Galaxy نیست. فروش کل این گوشی 250 میلیون عدد است و این رکورد متعلق به Nokia 1100 است و همین امر این گوشی را به محبوب ترین گوشی دنیا بدل ساخته است.
بهترین دلیل فروش بیش از اندازه این گوشی, قیمت مناسب آن بوده است.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,پرفروش ترین گوشی دنیا

 

جالب است بدانید که تصویر آن منوکروم بوده است و تنها توانایی خواندن 4 خط را در یک تصویر داشتید و رزولوشن آن نیز 96*65 است. نه دوربینی داشته است و نه مرورگر اینترنتی. تنها یک گوشی برای تماس صوتی و متنی بوده است. بازی نصب شده بر روی آن نیز Snake معروف بود که کماکان طرفدارهای خود را دارد.
مقام دوم پرفروش ترین ها به iPhone5s تعلق دارد و تعداد فروش آن تا به حال 100 میلیون بوده است و این رقم رو به افزایش است.مقام سوم این عرصه نیز به سامسونگ Galaxy S III تعلق دارد که در 2013, تعداد 50 میلیون از آن فروش رفت.

اخبار تکنولوژی - باشگاه خبرنگاران