اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرفروش ترین آلبوم های موسیقی در سال 91


در آخرین روزهای امسال هم حال بازار نشر بهتر از سال گذشته نیست و تعدادی از ناشران همچنان آلبوم هایی در دست دارند که توانایی مالی برای انتشار آنها ندارند. اما در همین آشفته بازار نشر، تعدادی از ناشران پرفروش ترین آثار خود را در سال 91 معرفی کردند.

تماشا: در آخرین روزهای امسال هم حال بازار نشر بهتر از سال گذشته نیست و تعدادی از ناشران همچنان آلبوم هایی در دست دارند که توانایی مالی برای انتشار آنها ندارند. اما در همین آشفته بازار نشر، تعدادی از ناشران پرفروش ترین آثار خود را در سال 91 معرفی کردند.

می توانید در ادامه نگاهی به فهرست پرفروش های هر کدام از شرکت های مهم و معتبر محصولات موسیقایی بیندازید:

«آوای باربد» و سنتی هایش

مدیر انتشارات «آوای باربد» که امسال حدود 60 آلبوم موسیقی منتشر کرده است، پیش از اعلام پرفروش هایش می گوید: «به طور قطع سال 92، سال ریزش ناشران موسیقی خواهد بود.»

«شهرام ناظری» و «محسن یگانه» در صدر پرفروش ها

او ادامه می دهد: «تعدادی از ناشران قصد واگذاری آثار خود به ما را دارند چرا که توانایی مالی برای انتشار اثر برای بعضی از ناشران وجود ندارد.» حمید اسفندیاری اعتقاد دارد: «من در حال حاضر مجوز 40 آلبوم موسیقی را اخذ کرده ام که در انتشارشان مانده ام. دلیلش هم این است که هزینه ها بسیار بالاست.» این ناشر پرفروش ترین آلبوم های موسیقی اش در سال 91 را نیز اینچنین اعلام کرد:

- کنسرت مشترک شهرام ناظری و لوریس چکناواریان

- «سیمرغ» اثر همایون شجریان و حمید متبسم

- «حریق خزان» با صدای علیرضا قربانی

- «سایه تنهایی» با صدای شاهد طباطبایی

- «طلوع بی غروب» شامل تکنوازی پیانو

- «آفتاب می شود» اثر ارسلان کامکار

- «گفت و گوی چنگ و نی» اثر فردین لاهورپور و تاراجاف

- «در حلقه سودای تو» شامل تکنوازی دف

- «سبوی تشنه» با صدای سالار عقیلی

- «رهاب» اثر مسعود شعاری

- «سر سماء» با صدای وحید تاج

- آلبوم موسیقی «امیر کبیر» که سال گذشته انتشار پیدا کرد، امسال هم همچنان در میان پرفروش های «آوای باربد» قرار دارد.

- در «بتهوون» چه خبر است؟

مدیر مرکز موسیقی «بتهوون» هم با اعتقاد بر اینکه با مشکلات فعلی، کار ناشران با آبکش آب جابجا کردن است، پرفروش های سالش را اینگونه معرفی کرد:


- «چهل حکایت از گلستان سعدی» با آهنگسازی کارن همایون فر و دکلمه های زنده یاد خسرو شکیبایی

- «صدای طهرون 2» با صدای مرتضی احمدی

- اینجا شهر کتاب است!

فروشگاه شهر کتاب مرکزی نیز پرفروش هایش در ماه های اخیر را اینچنین اعلام کرده است:

- ژانر موسیقی فیلم: «از انعکاس شهرهای دور» اثر پیمان یزدانیان / «هرمس»

- ژانر سنتی: «حریق خزان» با صدای علیرضا قربانی / «آوای باربد»

- ژانر پاپ: «رخصت» با صدای ناصر عبداللهی / «آوای مهر معین»

- «پرچم سفید» با صدای محسن چاوشی / «ایران گام»

- صدای شاعر: «40 حکایت از گلستان سعدی» کارن همایون فر، خسرو شکیبایی / «بتهوون»

- ژانر کلاسیک: «ره آ» اثر گروه «رونین» / «هرمس»

- ژانر کلاسیک: «ره آ» اثر گروه «رونین» / «هرمس»

«شهرام ناظری» و «محسن یگانه» در صدر پرفروش ها

میدان انقلاب هم به عنوان بزرگترین میدان فرهنگی شهر سهم زیادی در فروش آلبوم های موسیقی دارد. تعدادی از فروشندگان آلبوم های موسیقی معتقد هستندکه انتشار اثر تصویری محمدرضا شجریان در روزهای اخیر که با قیمت 15 هزار تومان عرضه می شود. فروش خوبی داشته است.

همچنین، «حباب» محسن یگانه، «خاطرات مبهم» رضا یزدانی، «عاشقانه ها»ی احسان خواجه امیری و «جاده رویاها»ی سیروان خسروی از جمله آثاری هستندکه به گفته فروشندگان، همچنان فروش بالایی در مراکز فروش و سوپرمارکت ها دارند.


ویدیو مرتبط :
‫10 تا از پرفروش ترین آلبوم های موسیقی جهان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آلبوم بهرام رادان؛ پرفروش ترین آلبوم سال 91


در حال حاضر پرفروش ترین آلبوم سال 91 «روی دیگر» بهرام رادان بوده است و در کمتر از سه هفته این آلبوم فروشی داشته که سابقه نداشته است.

هفت صبح: بهرام رادان به تازگی آلبومی با نام «روی دیگر» روانه بازار موسیقی کرده است. این چهره از جمله بازیگرانی بوده که دلیل اصلی ورودش به موسیقی را نه علاقه به خوانندگی که به عنوان پله ای برای رسیدن به رویای استیج می داند.

رادان خود را آوازه خوان نمی داند و تصمیم هم ندارد از بازیگری خداحافظی کند. جالب اینکه هنوز یک ماه از انتشار آلبوم اول رادان نگذشته، او از تصمیمش برای شروع تولید آلبوم دوم خبر داد. آلبومی در همکاری با رضا یزدانی و محسن چاوشی.



علی اسدزاده مدیرعامل شرکت تصویرگستر پاسارگاد که این روزها با انتشار آلبوم بهرام رادان موفقیتی را در کارنامه خود رقم زده، در مورد این آلبوم می گوید: «من نمی توانم درباره اینکه هنرمندان سینمایی چه تاثیری در دنیای موسیقی دارند نظری بدهم اما این را می دانم که در حال حاضر پرفروش ترین آلبوم سال 91 «روی دیگر» بهرام رادان بوده است و در کمتر از سه هفته این آلبوم فروشی داشته که سابقه نداشته است. با این میزان فروش در طول سه هفته، این طور که پیش می رود «روی دیگر» تا مدت ها رکورد آلبوم پرفروش بازار را برای خود نگه خواهد داشت.»

محمدرضا هدایتی؛ آلبوم «ماه می خندد« اواخر سال گذشته با صدای این هنرمند منتشر شد. این بازیگر تصمیم دارد با همبازی اش، برزو ارجمند کنسرتی را برگزار کند اما فعلا که خبری نیست. اگرچه پخش کننده های این آلبوم آن را پرفروش پیش بینی می کردند اما حاصل موسیقایی این بازیگر چندان سروصدایی راه نینداخت.