اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرفروش‌ترین خودروهای جهانی



اخبار,اخبار اقتصادی,خودروهای لوکس

آئودی شاهد بهترین فروش ژوییه در آمریکا بود و میزان فروش این برند با 21 درصد افزایش، به بیش از 17 هزار و 500 دستگاه رسید. فروش لینکلن 21 درصد افزایش داشت و این برند 785 شاسی بلند لینکلن ناویگیتور که هر یک بیش از 62 هزار دلار قیمت دارند، فروخت.

خودروهای لوکسی مانند آئودی و ولوو به همراه شاسی بلندها کمک کردند صنعت خودروی آمریکا در ژوییه به بهترین فروش سالانه از زمان پیش از رکود دست پیدا کند.

به گزارش ایسنا، طبق آمار شرکت اوتودیتا، میزان فروش خودرو در ژوییه پنج درصد رشد کرد و به بیش از 1.5 میلیون دستگاه رسید.

سوبارو با رشد 10.5 درصدی فروش نسبت به ژوییه سال گذشته، بزرگترین رشد فروش را داشت و جنرال موتورز، فیات کرایسلر و هیوندای همگی شاهد رشد شش درصدی میزان فروش بودند در حالیکه فروش هوندا و نیسان هشت درصد رشد کرد. فروش فورد در آمریکا پنج درصد و فولکس واگن دو درصد افزایش یافت اما فروش تویوتا ثابت ماند.

تقاضای بالا برای خودروهای بزرگ و گران قیمت، برخلاف پیش بینی‌های دوران رکود بود که آمریکایی‌ها نمایش ثروتشان را متوقف خواهند کرد. فروش خودروهای لوکس در شش ماه اول امسال 10 درصد و خودروهای بازار انبوه تنها سه درصد افزایش یافت.

افزایش فروش مدلهای شاسی بلند تا اندازه ای به دلیل قیمتهای نسبتا پایین بنزین است که در ژوییه به حدود 2.70 دلار در هر گالن رسید. فروش شاسی بلند جدید روگ نیسان 51 درصد و بوییک انکور جنرال موتورز 68 درصد در ژوییه افزایش یافت.

همچنین تخفیفهای تابستانی برای فروش زودتر مدلهای 2015 هم به جلب خریداران کمک کرد. با اینهمه فروش سدانهای اندازه متوسط کند بود زیرا آمریکاییها شاسی بلندهای کوچک را به این مدل خودروها ترجیح می‌دهند از این رو خودروسازان با وامهای بدون بهره سعی کردند خریداران را به خرید تویوتا کمری، فورد فوژن، نیسان آلتیما و سدانهای دیگر جلب کنند که این اقدام تاثیرگذار بود و به رشد 27 درصدی فروش آلتیما در ژوییه کمک کرد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی خرید خودروی تروکار، برندهای لوکس 11.5 درصد از خودروهایی که از ابتدای سال تاکنون خریداری شده اند را تشکیل داده اند در حالیکه سهم آنها در سه سال قبل 10.2 درصد بود.

آئودی شاهد بهترین فروش ژوییه در آمریکا بود و میزان فروش این برند با 21 درصد افزایش، به بیش از 17 هزار و 500 دستگاه رسید. فروش لینکلن 21 درصد افزایش داشت و این برند 785 شاسی بلند لینکلن ناویگیتور که هر یک بیش از 62 هزار دلار قیمت دارند، فروخت. فروش هر یک از برندهای آکورا و اینفینیتی 20 درصد و فروش ولوو 15 درصد افزایش داشت.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، از سال 2013 فروش برندهای لوکس سریعتر از برندهای بازار انبوه رشد داشته اما این روند به دلایل متعددی شتاب گرفته است.

خودروسازان لوکس مدلهای بیشتری را با قیمتهای کمتر اضافه می‌کنند که خریداران جدید را جلب می‌کنند. قیمت پایه سدان سی ال ای مرسدس که در سال 2013 معرفی شد، 31 هزار و 500 دلار است و قیمت پایه شاسی بلند کوچک ان ایکس لکسوس 34 هزار و 480 دلار است که مناسب خریداران جوانتر محسوب می‌شود.

صعود بازار سهام محرک فروش محصولات لوکس شده و در عین حال نرخهای بهره پایین به خریداران لوکس کمک کرده است هزینه کرایه یا پرداخت وام ماهانه خود را کمتر کنند.

فروش خودروسازان در ماه گذشته فراتر از برآورد تحلیلگران بود و جزییات آن بر اساس خودروسازان به این ترتیب اعلام شد:

فروش جنرال موتورز با شش درصد افزایش، 272 هزار و 512 دستگاه بود. فروش بوئیک 18 درصد افزایش داشت اما کادیلاک کاهش داشت. فروش جی ام سی و شورولت به لطف تقاضا برای پیکاپها افزایش یافت. فروش پیکاپ شورولت سیلورادو در ژوییه 34 درصد رشد کرد.

فروش فورد با پنج درصد افزایش به 222 هزار و 731 دستگاه رسید. میزان فروش پیکاپ اف سریز که به دلیل کمبود موجودی کاهش یافته بود، با تولید مدل جدید پنج درصد افزایش پیدا کرد اما فروش خودروهای فورد چهار درصد کمتر بود.

فروش تویوتا کمتر از یک درصد افزایش یافت و به 217 هزار و 181 دستگاه رسید. فروش پیکاپ کوچک تاکوما 29 درصد افزایش یافت در حالیکه فروش شاسی بلندهای لکسوس به کمک فروش شاسی بلند کوچک ان ایکس، 28 درصد رشد اما فروش خودروهای سواری این برند کاهش یافت. فروش مدل هیبریدی پریوس 13 درصد کاهش پیدا کرد.

فروش فیات کرایسلر با شش درصد افزایش، به 178 هزار و 27 دستگاه رسید. فروش جیپ 23 درصد و رام یک درصد افزایش یافت اما فروش داج و فیات کمتر بود.

فروش هوندا هشت درصد رشد کرد و به 146 هزار و 324 هزار دستگاه رسید. فروشی شاسی بلندها و پیکاپهای هوندا 13 درصد افزایش یافت و بیشترین فروش مربوط به شاسی بلند سی آر وی و مینی ون اودیسه بود. فروش خودروهای سواری هوندا سه درصد رشد داشت.

فروش نیسان با هشت درصد افزایش به 130 هزار و 872 دستگاه رسید. این خودروساز اعلام کرد فروش پیکاپها و شاسی بلندها رکورد جدیدی در ژوییه داشت اما قیمتهای پایین بنزین به فروش مدل برقی نیسان لیف ضربه زد و منجر به کاهش 61 درصدی آن شد.

فروش هیوندای با شش درصد رشد به 71 هزار و 13 دستگاه رسید و فروش شاسی بلند سانتافه 35 درصد افزایش داشت.

فروش سوبارو با 10.5 درصد رشد، به 50 هزار و 517 دستگاه رسید. فروش شاسی بلند کوچک ایکس وی کراس ترک 30 درصد صعود کرد اما فروش شاسی بلند اوت بک 8 درصد در مقایسه با ژوییه سال گذشته کاهش داشت.

فروش فولکس واگن با 2.4 درصد رشد، به 31 هزار و 300 دستگاه رسید. سدانهای جدید گلف و جتا در مقایسه با ژوییه سال گذشته بیش از دو برابر فروش داشتند.


 اخبار اقتصادی  -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
پرفروش ترین خودروهای لوکس دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگاهی به قیمت کارخانه و بازار خودروهای پرفروش+قیمتها



نگاهی به قیمت کارخانه و بازار خودروهای پرفروش

مقایسه قیمت مصوب کارخانه ای خودرو و نرخ فروش آن در بازار نشان از اختلاف چند میلیونی دارد که سود آن تنها به جیب دلالان و واسطه ها می رود.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مقایسه قیمت کارخانه ای و بازار آزاد خودروها نشان از اختلاف قیمت های میلیونی و حتی چند ده میلیونی  دارد به طوریکه در این بین از محصولات ایران خودرو، پژو 206 تیپ دو با قیمت کارخانه 16 میلیون و 187 هزار تومان با اختلاف قیمت حدود شش میلیون تومانی در بازار آزاد به قیمت 22 میلیون تومان بفروش می رسد.

همچنین پژو 206 تیپ پنج قیمت کارخانه18 میلیون و 215 هزار تومان با اختلاف قیمت  بیش از هفت میلیون تومانی با قیمت 25 میلیون و 500 هزار تومان در بازار آزاد به فروش می رسد و در حالی که قیمت کارخانه ای پژو 206 تیپ شش بر20 میلیون و 812 هزار تومان است با اختلاف قیمت بالغ بر 13 میلیون تومانی در بازار آزاد به قیمت 34 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

بر اساس این گزارش قیمت کارخانه ای پژو 206 صندوقدار V20 حدود 14 میلیون و 600 هزار تومان است که در بازار آزاد 21 میلیون تومان داد و ستد می شود و پژو 207 دنده اتوماتیک نیز که قیمت کارخانه ای آن حدود 22 میلیون و 800 هزار تومان می باشد با بیش از 13 میلیون تومان اختلاف در بازار نیز به قیمت 36 میلیون تومان عرضه می شود.

و اما تندر 90 مدل E2، با قیمت کارخانه ای 17 میلیون و 540 هزار تومان ،طی روزهای اخیر با سقوط بیش از یک ملیون تومانی قیمت در بازار همراه بوده به طوریکه  مدل پارس خودرویی آن  ، 22 میلیون و500هزار تومان و مدل ایران خودرو 21 میلیون و 800 هزار تومان در بازار عرضه می شود.

البته تندر 90 مدل E1 که در بازار کمیاب شده با قیمت حدود 20 میلیون تومان به فروش می رسد.

سمند ال ایکس دیگر محصول ایران خودرو نیز با حدود 800 هزار تومان شاهد کمترین اختلاف قیمت محصولات کارخانه ای که حدود 17 میلیون و 200 هزار تومان و بازار آزاد 18 میلیون تومانی است و پژو 405 نیز با دو و نیم میلیون تومان اختلاف قیمت 17 و نیم میلیون تومان ،پژو پارس با سه میلیون تومان اختلاف قیمت نسبت به قیمت کارخانه 23 میلیون و 500 هزار تومان در بازار آزاد خرید و فروش می شود.

سوزوكی گراند ویتارا نیز در حالی در تیپ 8 آن به قیمتی حدود 80 میلیون تومان عرضه می‌شود كه قیمت كارخانه‌ای آن حول و حوش 58 میلیون تومان است.

بر اساس این گزارش ، این اختلاف قیمت ها درمحصولات دیگر شرکت های خودروسازی نیز مشاهده می شود به طوریکه قیمت کارخانه ای تیبا 12 میلیون و800 هزار تومان است در حالیکه این خودرو در بازار آزاد به قیمت 14 میلیون و 800   هزار تومان در بازار عرضه می شود.

سایپا111 SX نیز که به بهانه نصب ایربگ با افزایش قیمت نیم میلیون تومانی با قیمت کارخانه ای حدود 10 میلیون و 700هزار تومانی در بازار بالغ بر 12 میلیون و 200 هزار تومان عرضه می شود.

سایپا 131 SX نیز با اختلاف قیمت یک میلیون تومانی در بازار 11میلیون و 400 هزار تومان خرید و فروش می شود.

سایپا132 SX دیگر محصول خانواده سایپا که قیمت کارخانه ای آن 10 میلیون و 41 هزار تومان است که با اختلاف بیش از دو میلیون تومانی 12 میلیون و 300 هزار تومان بفروش می رسد.

خودروی 80 میلیونی پارس خودرو تیانا نیز با اختلاف قیمت حدود 10 میلیون تومانی 90 میلیون تومان در بازار آزاد داد و ستد می شود و این در حالیست که ماکسیما دنده اتوماتیک دیگر محصول این گروه خودرو سازی که قیمت کارخانه ای آن 58 میلیون و 890 هزار تومان می باشد با 13 میلیون تومان تفاوت قیمت 72 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

مگان اتوماتیک 2000 سی سی پارس خودرو با قیمت کارخانه ای 37 میلیون و 200هزار تومان در بازار به قیمت 52 میلیون تومان عرضه می شود.

نگاهی به محصولات کیا نیز نشان می دهد خودروی اسپورتیج با قیمت نمایندگی حدود 74 میلیون و 400 هزار تومانی با بیش از 28 میلیون تومان اختلاف قیمت در بازار آزاد 103 میلیون تومان خرید و فروش می شود و موهاوی خودروی دیگر این شرکت نیز که قیمت نمایندگی آن حدود 98 میلیون و 400 هزار تومان است با حدود 13 و نیم میلیون تومان اختلاف قیمت در بازار آزاد 112 میلیون تومان داد و ستد می شود.

از خانواده مزدا نیز خودروی مزدا دو که در نمایندگی ها با قیمت 36 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می شود در بازار آزاد به قیمت 41 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود و مزدا سه نیز با تفاوت قیمت 21 میلیون تومانی 75 میلیون تومان بفروش می رسد.

در محصولات خانواده هیوندایی نیز مدل 120 این خودرو با حدود شش میلیون تومان گران تر از قیمت نمایندگی به قیمت 46 میلیون تومان و مدل 130 هیوندایی با حدود هفت میلیون تومان تفاوت قیمت در بازار آزاد 57 میلیون تومان بفروش می رسد.

اما تیانا فول آپشن نیز با حدود سه میلیون تومان افزایش به قیمت حول و حوش 93 میلیون تومان عرضه می‌شود، در حالیكه قیمت كارخانه‌ای آن حدود 80 میلیون تومان است.

باید توجه شود كه قیمت‌های یاد شده نسبی بوده و با توجه به عدم پایبندی نمایندگی‌های فروش خودروسازان به نرخ های مصوب و البته تعدد مدل در برخی خودروها، قیمت‌های پیشنهادی فروشندگان مختلف دارای درصدی تفاوت و نوسان است./باشگاه خبرنگاران

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران