اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرطرفدارترین کشورهای توریستی در 2016


یکی از بزرگ‌ترین انجمن‌های سفر در انگلستان (ABTA) مقصدهای پربازدید در سال 2016 را پیش‌بینی‌ کرده که نام ایران نیز در این میان به چشم می‌خورد.

روزنامه دنیای اقتصاد: یکی از بزرگ‌ترین انجمن‌های سفر در انگلستان (ABTA) مقصدهای پربازدید در سال 2016 را پیش‌بینی‌ کرده که نام ایران نیز در این میان به چشم می‌خورد.

در این گزارش پیش‌بینی شده که گردشگران در سال 2016، کشورهایی که از لحاظ امنیت مورد قبول اکثر کشورها هستند را در اولویت سفرهای خود قرار خواهند داد.

اهمیت دادن به سفرهای ماجراجویانه، سفر به مناطق مدیترانه غربی همچون اسپانیا و رزرو اماکن اقامتی ارزان مثل هتل‌آپارتمان‌ها نیز از جمله مواردی است که در این گزارش درباره گردشگران سال 2016 پیش‌بینی شده است و گفته شده که جزو اولویت‌های آنها خواهند بود.

ابوظبی، کانادا، چین، فرانسه، هاوایی، ایسلند، ایران، ایتالیا، پرو، لهستان، استرالیا و سریلانکا نام کشورهایی است که ABTA در لیست نقاط پربازدید پیش‌بینی شده در سال 2016 قرار داده است.


ویدیو مرتبط :
‫10 تا از امن ترین کشورهای دنیا (2016)‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فهرست شادترین کشورهای جهان در سال 2016



 اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی ,شادترین کشورهای جهان

در انجام این مطالعه از شاخص های مختلفی چون سرانه تولید ناخالص داخلی، میزان حمایت های اجتماعی، اعتماد عمومی، شاخص های بهداشتی و طول عمر، آزادی زندگی و انتخاب، سخاوت و دیگر شاخص ها استفاده شده است.

ایران در جدول رده بندی شاد ترین مردم جهان از میان 157 کشور جهان در جایگاه 105 قرار گرفت.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز در تازه ترین رده بندی کشورهای جهان از نظر شاخص شادی کشور های اسکاندیناوی 5 رده نخست خود را از آن خود کردند و مردم سوریه و بروندی به ترتیب با جایگاه 156 و 157 در انتهای این رده بندی قرار گرفتند.

این رده بندی به طور مشترک از سوی موسسه مطالعاتی "SDSN" (راه حل های پایدارشبکه توسعه) – وابسته به سازمان ملل - و "موسسه زمین" در دانشگاه کلمبیا آمریکا انجام شده و گزارش سالانه 2016 آن روز چهارشنبه در شهر رم ایتالیا منتشر شد.

کشور سوییس در سال 2015 درجایگاه نخست این رده بندی قرار داشت و دانمارک در رده دوم بود اما امسال در تازه ترین گزارش این دو موسسه مطالعاتی دانمارک و سوییس جابجا شده اند.

10 کشور نخست این رده بندی به ترتیب عبارتند از : دانمارک، سوییس،ایسلند، نروژ، فنلاند،کانادا، هلند، نیوزیلند، استرالیا و سوئد.

10 کشور انتهای این لیست نیز عبارتند از : ماداگاسکار، تانزانیا، لیبریا،گینه، رواندا،بنین، افغانستان ، توگو ، سوریه و بروندی.

ایالات متحده آمریکا در این رده بندی در جایگاه سیزدهم ، بریتانیا در رده بیست و سوم،فرانسه سی و دوم ، ایتالیا در رده پنجاهم ، چین در رده هشتاد و سوم و هند در جایگاه صدو هجدهم قرار گرفته اند.

در انجام این مطالعه از شاخص های مختلفی چون سرانه تولید ناخالص داخلی، میزان حمایت های اجتماعی، اعتماد عمومی، سیستم های سیاسی، وجود فساد ، آموزش، شاخص های بهداشتی و طول عمر، آزادی زندگی و انتخاب، سخاوت و دیگر شاخص ها استفاده شده است.

ایران در رده بندی امسال در جایگاه صدو پنجم قرار گرفته است و در گزارش سال جاری نسبت به گزارش پارسال 5 رتبه بهبود پیدا کرده است.

نکته قابل توجه در این رده بندی این است که جایگاه کشورها در زمینه شاخص شادی مردم لزوما ارتباطی به ثروتمند بودن آنها ندارد.

در این زمینه پروفسور "جفری ساکس" رییس موسسه SDSN  به رویترز گفته است: " این گزارش حاوی پیامی قوی برای کشور من آمریکا است . چرا که نشان می دهد شاخص شادی لزوما ارتباطی به ثروتمند بودن ندارد. کشور من با وجودی که در 50 سال گذشته ثروتمند تر شده است اما شادتر نشده است.

پروفسور ساکس رییس موسسه SDSN (وابسته به سازمان ملل) و مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل در اهداف توسعه هزاره سازمان ملل است.

 
بیست کشور نخست جهان در سال 2016  از نظر شاخص شادی

 اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی ,شادترین کشورهای جهان


بیست کشور انتهایی جهان از نظر شاخص شادی

 اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی ,شادترین کشورهای جهان

 

 اخبار اجتماعی  - عصر  ایران