اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرش ناگهانی ، از بلیت فروشی تا مدیرعاملی یکی از بزرگ ترین ایرلاین های کشور!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

یک اتفاق عجیب دیگر در صنعت هواپیمایی:

پرش ناگهانی ، از بلیت فروشی تا مدیرعاملی یکی از بزرگ ترین ایرلاین های کشور!

این دو وزیر مرتبط هم به جای رسیدگی به این مسأله، به مکه رفته اند تا در اجلاس بحران سوریه شرکت کنند و این در حالی است که بحران در صنعت هواپیمایی خودمان است و آقایان به جای حل مشکلات مردم سوریه در مکه،بهتر است از نیمه راه سفر حج دولتی اش بازگردند و جلوی این تراژدی مدیریتی را بگیرند تا تراژدی های انسانی بعدی شکل نگیرد. عصرایران - در حالی که وضعیت خاص صنعت هواپیمایی کشور  - که با تحریم های اخیر ، حادتر هم شده است - می طلبد که از مدیران مجرب و دارای ارتباطات بین المللی مناسب در اینحوزه استفاده شود ، اتفاق عجیبی در این عرصه رخ داده و یکی از مجرب ترین و موفق ترین مدیران ایرلاین در ایران ، در اقدامی ناگهانی برکنار شده است!

به گزارش عصرایران ، این اقدام در هواپیمایی آسمان رخ داده و طی آن ، علی عابدزاده که از شناخته شده ترین نیروهای خطوط هوایی ایران است و از جمله موفق ترین مدیران در ارتباطات بین المللی ، ایمنی پرواز و  تأمین قطعات به شمار می رود ، بدون هیچ توضیح خاصی کنار گذاشته شد.

شاید در وهله نخست چنین به نظر برسد که ای بسا با توجه به شرایط کاملاً خاص کنونی در صنعت هواپیمایی ، مدیری کارکشته تر را به جای این مدیر مجرب گمارده اند اما شگفتی هنگامی کامل می شود که دولتی ها ، فردی را به جای عابدزاده گمارده اند که کوچکترین سابقه ای در مدیریت صنعت هوایی کشور ندارد و تنها رابطه اش با شرکت هواپیمایی آسمان این بوده که قبلاً بلیت های این شرکت را در آژانس مسافرتی اش می فروخته است.

مدیر جدید ، جوانی حدود 33 ساله است که پیش از این ، مدیریت یک آژانس مسافرتی را به مدت محدودی عهده دار بوده است. جالب اینجاست که این آژانس هم محصول آفرینش و مدیریت او نبوده بلکه وابسته به یکی از نهادهای عمومی بوده است و او ، آنجا هم مدیر منصوب دولتی بوده است.سخن بر سر این نیست که چرا عابدزاده برکنار شده است - که البته در جای خود این پرسش نیز به طور جدی مطرح است و باید به افکار عمومی توضیح دهند - بلکه اصل مطلب این است که چرا یک فرد بی تجربه را به رأس یکی از بزرگ ترین ایرلاین های کشور گمارده اند؟!

واقعاً در کجای دنیا ، فردی که هیچ سابقه ای در صنعت هوایی ندارد را به عنوان مدیر یک ایرلاین منصوب می کنند و جان و مال مسافران بی گناه را به دستش می سپارند؟!انگار دولتی ها ، بعد از 7 سال حکمرانی هنوز متوجه نشده اند که صنعت هواپیمایی ، یک رشته کاملاً تخصصی و فنی است و هزاران فوت و فن دارد که بسیاری از آنها ، صرفاً در گذر زمان به دست می آیند؟

در این گیر و دار هم وزیران راه و رفاه (هواپیمایی آسمان متعلق به سازمان بازنشستگی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است) به جای رسیدگی به این قبیل مسائل که مستقیماً با جان مردم سر و کار دارد ، با رئیس جمهور همسفر شده و به مکه رفته اند تا در اجلاس بحران سوریه شرکت کنند و این در حالی است که بحران در همین صنعت هواپیمایی خودمان است و آقایان به جای این که در صدد حل مشکلات مردم سوریه در مکه باشند، بهتر است از نیمه راه سفر حج دولتی اش بازگردند و جلوی این تراژدی مدیریتی را بگیرند تا تراژدی های انسانی بعدی شکل نگیرد./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
نمایش رنجر کار بزرگ کشور در سمنان.پرش 4 متری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از بلیت فروشی تا مدیر عاملی ایرلاین


طبق حکم شفاهی سازمان بازنشستگی، مدیر عامل شرکت خدمات مسافرت هوائی پرشین‌گلف به زودی جایگزین عابد‌زاده در این ایرلاین می‌شود اما هنوز حکم کتبی ارسال نشده است.

خبرگزاری فارس: یک مقام مسئول هواپیمایی آسمان گفت: طبق حکم شفاهی سازمان بازنشستگی، مدیر عامل شرکت خدمات مسافرت هوائی پرشین‌گلف به زودی جایگزین عابد‌زاده در این ایرلاین می‌شود اما هنوز حکم کتبی ارسال نشده است.
 
یک مقام مسئول در شرکت هواپیمایی آسمان اظهار داشت: کامبیز بابایی قبل از این مدیر آژانس هواپیمایی پرشین‌گلف از زیر مجموعه‌های سازمان بازنشستگی کشوری بوده است.

عصر ایران:         

در حالی که وضعیت خاص صنعت هواپیمایی کشور  - که با تحریم های اخیر ، حادتر هم شده است - می طلبد که از مدیران مجرب و دارای ارتباطات بین المللی مناسب در اینحوزه استفاده شود ، اتفاق عجیبی در این عرصه رخ داده و یکی از مجرب ترین و موفق ترین مدیران ایرلاین در ایران ، در اقدامی ناگهانی برکنار شده است!

این اقدام در هواپیمایی آسمان رخ داده و طی آن ، علی عابدزاده که از شناخته شده ترین نیروهای خطوط هوایی ایران است و از جمله موفق ترین مدیران در ارتباطات بین المللی ، ایمنی پرواز و  تأمین قطعات به شمار می رود ، بدون هیچ توضیح خاصی کنار گذاشته شد.

شاید در وهله نخست چنین به نظر برسد که ای بسا با توجه به شرایط کاملاً خاص کنونی در صنعت هواپیمایی ، مدیری کارکشته تر را به جای این مدیر مجرب گمارده اند اما شگفتی هنگامی کامل می شود که دولتی ها ، فردی را به جای عابدزاده گمارده اند که کوچکترین سابقه ای در مدیریت صنعت هوایی کشور ندارد و تنها رابطه اش با شرکت هواپیمایی آسمان این بوده که قبلاً بلیت های این شرکت را در آژانس مسافرتی اش می فروخته است.

مدیر جدید ، جوانی حدود 33 ساله است که پیش از این ، مدیریت یک آژانس مسافرتی را به مدت محدودی عهده دار بوده است. جالب اینجاست که این آژانس هم محصول آفرینش و مدیریت او نبوده بلکه وابسته به یکی از نهادهای عمومی بوده است و او ، آنجا هم مدیر منصوب دولتی بوده است.

سخن بر سر این نیست که چرا عابدزاده برکنار شده است - که البته در جای خود این پرسش نیز به طور جدی مطرح است و باید به افکار عمومی توضیح دهند - بلکه اصل مطلب این است که چرا یک فرد بی تجربه را به رأس یکی از بزرگ ترین ایرلاین های کشور گمارده اند؟!

واقعاً در کجای دنیا ، فردی که هیچ سابقه ای در صنعت هوایی ندارد را به عنوان مدیر یک ایرلاین منصوب می کنند و جان و مال مسافران بی گناه را به دستش می سپارند؟!

انگار دولتی ها ، بعد از 7 سال حکمرانی هنوز متوجه نشده اند که صنعت هواپیمایی ، یک رشته کاملاً تخصصی و فنی است و هزاران فوت و فن دارد که بسیاری از آنها ، صرفاً در گذر زمان به دست می آیند؟

در این گیر و دار هم وزیران راه و رفاه (هواپیمایی آسمان متعلق به سازمان بازنشستگی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است) به جای رسیدگی به این قبیل مسائل که مستقیماً با جان مردم سر و کار دارد ، با رئیس جمهور همسفر شده و به مکه رفته اند تا در اجلاس بحران سوریه شرکت کنند.

 این در حالی است که بحران در همین صنعت هواپیمایی خودمان است و آقایان به جای این که در صدد حل مشکلات مردم سوریه در مکه باشند، بهتر است از نیمه راه سفر حج دولتی اش بازگردند و جلوی این تراژدی مدیریتی را بگیرند تا تراژدی های انسانی بعدی شکل نگیرد.