اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرسپولیس به قهرمانی امیدوارتر شد


تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین بازی سال خود با پیروزی مقابل صبای قم به کورس قهرمانی برگشت.

ورزش 3: آخرین دیدار هفته بیست و هفتم لیگ برتر از ساعت 16 بین دو تیم پرسپولیس و صبای قم و در حضور 27 هزار تماشاگر( طبق اعلام بلندگوی ورزشگاه) برگزار شد که بازی با نتیجه 3 بر یک به سود سرخپوشان به پایان رسید.

بازی را صبا هجومی آغاز کرد و در دقیقه 10 فرید کریمی مهاجم صبا با نیلسون دروازه بان پرسپولیس تک به تک شد اما نیلسون ضربه این بازیکن را مهار کرد.

پرسپولیس بعد از این صحنه توانست به گل برسد. ضربه پیام صادقیان از داخل محوطه جریمه در دهانه دروازه به محمد عباس‌زاده رسید تا او با یک ضربه آرام پا گل اول پرسپولیس را بزند.

در دقیقه 19 رضا عنایتی داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه او را نیلسون بازهم به خوبی مهار کرد.

در دقیقه 24 مسابقه سانتر بازیکنان صبا در محوطه جریمه روی سر رضا عنایتی فرود آمد که ضربه این بازیکن را نیلسون با دو ضره مهار کرد و توپ را از روی خط دروازه سرخپوشان برگشت داد.

در دقیقه 34 پرسپولیس بازهم گلزنی کرد و کرنر ارسالی خلعتبری را علیرضا نورمحمدی مدافع سرخپوشان با یک ضربه سر تبدیل به گل دوم پرسپولیس کرد. نورمحمدی در این بازی، بازوبند کاپیتانی را در غیاب سیدجلال حسینی محروم بسته است

در دقیقه 40 مسابقه داور خطای مهرداد پولادی روی هادی شکوری؛ بازیکن صبا را پنالتی تشخیص داد و رضا عنایتی پشت این ضربه ایستاد و نیلسون بازهم عنایتی را ناکام گذاشت و پنالتی مهاجم صبا را مهار کرد. نیلسون در نیمه اول مثل یک ستاره درخشید و بازیکنان صبا را در گلزنی ناکام گذاشت.

پرسپولیس نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و حملات گسترده‌ای روی دروازه صبا انجام داد اما بازی مثل نیمه اول پرتحرک و زیبا نبود.

در دقیقه 67 رضا عنایتی مدافع پرسپولیس را به خوبی جا گذاشت اما ضربه او را نیلسون باردیگر مهار کرد.

در دقیقه 74 محمد عباس‌زاده در محوطه جریمه صبا صاحب توپ شد اما ضربه او از کنار دروازه به اوت رفت.

در دقیقه 82 ضربه سر مهاجم تیم صبا را حسین ماهینی به کرنر فرستاد.

در دقیقه 88 پیام صادقیان پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و با یک ضربه فنی گل سوم پرسپولیس را به ثمر رساند.

در دقیقه 90+3 نیز عنایتی تک گل صبا را وارد دروازه پرسپولیس کرد تا این بازی با نتیجه سه بر یک به سود شاگردان علی دایی به پایان برسد.

علیرضا فغانی داور مسابقه به علیرضا نورمحمدی، مهرداد پولادی، قاسم دهنوی، حمید علی عسگر و محمد نوری( بازیکن ذخیره) از پرسپولیس و محمد امین آرام طبع از صبا کارت زرد نشان داد.

سرخپوشان با این برد 48 امتیازی شدند و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به نفت به رده سوم صعود کردند.

در حال حاضر در جدو لیگ؛ فولاد با 51 امتیاز، استقلال با 50 امتیاز در رده اول و دوم قرار دارند.

این آخرین بازی لیگ در سال 92 بود و سه هفته پایانی لیگ برتر در فروردین 93 برگزار می‌شود. پرسپولیس سال 92 را با پیروزی تمام کرد تا همچنان به کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر امیدوار بماند.

صبای قم هم با 28 امتیاز در رده یازدهم باقی ماند.

*ترکیب پرسپولیس:

نیلسون، رضا نورمحمدی، محسن بنگر، حسین ماهینی، مهرداد پولادی، قاسم دهنوی، رضا حقیقی، محمدرضا خلعتبری(میلاد کمندانی)، پیام صادقیان، محمد عباس‌زاده( از دقیقه 84 محمد نوری) و حمید علی‌ عسگر( از دقیقه 86 فرزاد حاتمی)

سرمربی: علی دایی

*ترکیب تیم صبای قم:

مهرداد طهماسبی، روزبه چشمی، ابوالفضل ابراهیمی، مهدی محمدی، محمدامین آرام‌طبع، فرید بهزادی‌کریمی( از دقیقه 87 سلیمان فلاح)، هادی شکوری( از دقیقه 57 سعید لطفی)، مسعود حق‌جو، حسین بادامکی( از دقیقه 75 کیوان امرایی)، رضا عنایتی و محمد مومنی

سرمربی: صمد مرفاوی


ویدیو مرتبط :
لحظه بالا بردن جام قهرمانی لیگ برتر توسط امید عالیشاه و جشن قهرمانی بازیکنان پرسپولیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرسپولیس برای قهرمانی درآسیابسته شده



 

 پرسپولیس برای قهرمانی درآسیابسته شده

 

با خلیلی صحبتی برای تمدید قرارداد نشده است

خوردبین: پرسپولیس برای قهرمانی در آسیا بسته شده است

سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با جذب بازیكنان كلیدی و تاثیرگذار پرسپولیس برای قهرمانی در آسیا بسته شده است.

محمود خوردبین در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی اظهار داشت: سال خوبی را گذراندیم. در فصل گذشته علیرغم اینكه با تلاش زیاد در لیگ برتر به مقام چهارم رسیدیم اما در جام حذفی قهرمان شدیم.

وی افزود: در سال جاری نیز با جذب بازیكنان خوب و تاثیرگذار فقط برای قهرمانی آسیا تیم را بسته‌ایم. بازیكنانی به ما اضافه شده‌اند كه نقاط ضعف ما را جبران كنند. مثل برخی تیم‌‌ها بازیكنانی را نگرفتیم كه بدون هدف باشد. سعی كردیم نقاط ضعف را و خلاءها را پوشش دهیم. با این بازیكنان و كادر فنی سال دیگر سال موفقی برای ما خواهد بود.

وی در خصوص آخرین وضعیت محسن خلیلی و میثاق معمارزاده گفت: معمارزاده رقم پیشنهادی خود را به باشگاه داده است و باید پس از بررسی آن به او جواب بدهیم اما هنوز با خلیلی هیچ حرفی برای تمدید قرارداد نزدیم.

خوردبین افزود: من نمی‌توانم بگویم كه آیا پیشنهاد معمارزاده زیاد بوده یا كم. او 500 میلیون تومان در جلسه‌ای با كاشانی از باشگاه خواسته است كه در حال بررسی این موضوع هستیم.

سرپرست پرسپولیس در جواب سؤالی كه چرا بازیكنان مازاد در تمرینات پرسپولیس حضور پیدا كردند گفت: یك سری مازادی‌ها را همراه خودمان به اردوی اردبیل بردیم تا به آنها فرصتی دیگر دهیم كه خودشان را نشان دهند. سپس تصمیم نهایی را خواهیم گرفت.

خوردبین در خصوص جذب بازیكنان جدید گفت:‌ با توافقی كه انجام شده هر بازیكنی كه با پرسپولیس عقد قرارداد كند در اردبیل به تیم اضافه می‌شوند.

وی در خصوص سقف قراردادها برای بازیكنان گفت: پرسپولیس در فصل جدید بازیكنانی را جذب می‌كند كه پشنهادهای 700میلیونی می‌دادند و همین موضوع باعث شد كه از خیر آنها بگذریم، پس معلوم است سقف قراردادها رعایت نمی‌شود. دیگر در مورد مسائل دیگر من حرفی نمی‌زنم چون همه چیز مشخص است.