اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرسپولیسی‌ها چند درصد پول گرفته‌اند؟


بازیکنان پرسپولیس نزدیک به 42 درصد قراردادشان را در این فصل دریافت کرده‌اند.

ایسنا: بازیکنان پرسپولیس نزدیک به 42 درصد قراردادشان را در این فصل دریافت کرده‌اند.

پس از استعفای رویانیان حرف و حدیث‌های زیادی درباره رقم بدهی‌های پرسپولیس به وجود آمد. مدیرعامل قبلی باشگاه صحبت از بدهی 5 میلیارد تومانی می‌کند اما پروین، مدیرعامل جدید باشگاه می‌گوید این رقم به 60 میلیارد می‌رسد!

پس از گذشت یکی، دو هفته از حضور پروین در راس باشگاه پرسپولیس و سردرگمی درباره میزان بدهی وزارت ورزش چند حسابرس را به این باشگاه فرستاد تا چند و چون وضعیت مالی سرخ‌ها مشخص شود. در بررسی اولیه‌ای که این حسابرس‌ها انجام داده‌اند، مشخص شده که پرسپولیس در این فصل با رقم 21 میلیارد تومان بسته شده است. یعنی رقم قرارداد بازیکنان، کادرفنی و پزشکی، سرپرست و تدارکات پرسپولیس روی هم رفته به 21 میلیارد تومان می‌رسد. ضمن اینکه تاکنون 9 میلیارد بابت حق و حقوق بازیکنان و مربیان به آنها پرداخت شده و کل تیم در مجموع 12 میلیارد طلب دارد. این یعنی پرسپولیسی‌ها حدود 42 درصد از مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.


ویدیو مرتبط :
کلیپ پرسپولیسی راجب ارزش مالی استقلال و پرسپولیس (اگر پرسپولیسی هستی دنبال کن) و

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صندوق بین‌المللی پول: رشد اقتصادی ایران 1.6 ، تورم 8 درصد



 

تورم

 

 

صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که رشد اقتصادی ایران پس از قرقیزستان کمترین در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی است.

به گزارش ایسنا، صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود با عنوان "دورنمای اقتصادی منطقه‌ای، خاورمیانه و آسیای مرکزی"، رشد تولید ناخالص داخلی واقعی ایران در سال گذشته را 1.1 درصد برآورد و پیش‌بینی کرد که این شاخص در سال جاری به 1.6 درصد خواهد رسید.

به اعتقاد صندوق بین‌المللی پول در سال آینده آهنگ رشد اقتصادی ایران دوباره تند شده و به سه درصد خواهد رسید.

گزارش صندوق بین‌المللی پول حکایت از آن دارد که در سال جاری ایران از نظر رشد اقتصادی پس از جمهوری قرقیزستان بدترین وضعیت را در منطقه خواهد داشت.

در میان 30 کشور مستقر در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی، رشد اقتصادی قطر بالاترین بوده و به 16 درصد خواهد رسید. این در حالی است که قرقیزستان رشد اقتصادی منفی 3.3 درصدی را به ثبت خواهد رساند که کمترین میزان در منطقه است.

صندوق بین‌المللی پول همچنین به بررسی تولید ناخالص داخلی اسمی کشورهای منطقه نیز پرداخته و عنوان کرده است که ایران در سال جاری شاهد تولید ناخالص داخلی اسمی برابر با 337 میلیارد و 900 میلیون دلار خواهد بود که پس از عربستان بالاترین میزان در منطقه است. در همین حال تولید ناخالص داخلی اسمی ایران در سال آینده نیز 342 میلیارد و 300 میلیون دلار اعلام شده است.

بنا بر این گزارش، تولید ناخالص داخلی عربستان در سال جاری معادل 434 میلیارد و 400 میلیون دلار خواهد بود.

کمترین میزان تولید ناخالص داخلی اسمی منطقه نیز متعلق به کشور جیبوتی با تنها یک میلیارد و 100 میلیون دلار است.

در همین حال صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که رشد نقدینگی ایران در سال جاری معادل 9 درصد خواهد بود که در مقایسه با سال گذشته (21.7 درصد) کاهش زیادی نشان می‌دهد. این در حالی است که رشد نقدینگی ایران در سال آینده 16.8 درصد پیش‌بینی شده است.

این گزارش در همین حال اشاره‌ای به نرخ تورم در کشور دارد و می‌گوید که نرخ تورم ایران در سال جاری از 13.5 درصد در سال گذشته به هشت درصد کاهش خواهد یافت و این در حالی است که این شاخص در سال آینده دوباره افزایش داشته و به 10 درصد خواهد رسید.

از این نظر نیز ایران در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. بیشترین میزان تورم در میان کشورهای منطقه نیز به پاکستان با تورم 13.8 درصدی اختصاص دارد.

30 کشور عضو دپارتمان خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول از دو بخش کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا به اضافه افغانستان و پاکستان که به MENAP معروفند و نیز کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز که به CCA معروفند، تشکیل شده است و شامل کشورهای الجزایر، بحرین، ایران، عراق، کویت، لیبی، عمان، قطر، عربستان، سودان، امارات، یمن، افغانستان، جیبوتی، مصر، اردن، لبنان، موریتانی، مراکش، پاکستان، سوریه، تونس، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان هستند..../تحلیل:عصرایران