اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرسه‌ مخوف شیاطین با ارابه‌ های رنگارنگ


اعضای باند وحشت پس از سوارکردن پسربچه‌ها و زنان جوان به‌خودروی خود، با تهدید چاقو آنها را می‌ربودند و علاوه بر سرقت اموالشان، مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند.

همشهری آنلاین: اعضای باند وحشت پس از سوارکردن پسربچه‌ها و زنان جوان به‌خودروی خود، با تهدید چاقو آنها را می‌ربودند و علاوه بر سرقت اموالشان، مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند.

اعضای این باند حتی كتانی‌های طعمه‌هایشان را هم سرقت می‌كردند.متهمان كه 4مرد جوان هستند فعالیت‌های مجرمانه‌شان را از چند‌ماه پیش شروع كردند. نخستین شاكی آنها نوجوان 16ساله‌ای بود كه در دام سیاه این باند گرفتار شده بود. این پسر نوجوان وقتی همراه پدرش برای شكایت از باند وحشت به كلانتری 168تهران رفت، ماجرا را چنین شرح داد: حدود ساعت 8شب اول مهرماه در میدان نماز شهرری به‌عنوان مسافر سوار یك پراید سفید رنگ شدم.

به غیر از من و راننده، 2جوان دیگر هم داخل ماشین بودند كه تصور كردم مثل من مسافرند. در بین راه اما یكی از آنها با چاقو و دیگری با گاز اشك‌آور شروع به تهدید من كردند و به زور همه پول‌ها و اموالم را دزدیدند. آنها سپس مرا به بیابان‌های اطراف بزرگراه امام علی بردند و پس از آزار و اذیت، همانجا رهایم كردند و متواری شدند.

سرقت‌های سریالی


با شكایت نخستین شاكی، تیمی از كارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران برای شناسایی و دستگیری این باند وارد عمل شدند. هنوز مدت زیادی از نخستین شكایت نگذشته بود كه این بار زن جوانی با مراجعه به پلیس شكایت مشابهی مطرح كرد.

او گفت: حدود ساعت 6بعدازظهر مقابل ایستگاه آتش‌نشانی كهریزك منتظر تاكسی بودم كه یك پراید مشكی مقابلم توقف كرد. من هم مسیرم را گفتم و سوار شدم. به غیر از راننده 2نفر دیگر هم داخل ماشین بودند.

در بین راه راننده قمه بلندی را به طرفم گرفت و با تهدید خواست كه سر و صدا نكنم. وحشت كرده بودم و همان لحظه 2نفر دیگر هم كه داخل ماشین بودند به تهدید من پرداختند و سرم را به زیر صندلی بردند. با التماس از آنها خواستم كه پول‌هایم را برای خودشان بردارند و مرا رها كنند اما گوششان به این حرف‌ها بدهكار نبود.

 آنها در خیابان‌های مختلف می‌چرخیدند تا اینكه هوا كاملا تاریك شد. سرنشینان پراید مشكی بعد از سرقت همه پول‌ها و لوازم همراهم مرا به بیابان‌های كهریزك بردند و به زور مورد آزار و اذیت قرار دادند. سپس همانجا رهایم كردند و رفتند. در تاریكی شب وحشتزده خودم را به جاده رساندم و هر طوری بود با كمك خودروهای عبوری توانستم به خانه بروم و ماجرا را به خانواده‌ام اطلاع بدهم.

گروگانگیری برای اخاذی


درحالی‌كه بررسی‌ها نشان می‌داد هر دو شاكی از سوی یك باند ربوده شده‌اند، سومین شاكی نیز درحالی‌كه مورد ضرب و شتم شدید دزدان قرار گرفته بود، نزد مأموران رفت و از اعضای باند وحشت شكایت كرد. او كه زن جوانی است، گفت: به قصد رفتن به ایستگاه متروی جوانمرد سوار یك پراید مشكی شدم كه علاوه بر راننده 2مرد جوان نیز سرنشین آن بودند. ماشین شروع به حركت كرد اما وقتی به ایستگاه رسیدیم، راننده با سرعت از مقابل آن گذشت.

وقتی اعتراض كردم 2سرنشین دیگر خودرو با چاقو شروع به تهدید من كردند و پس از سرقت گوشی تلفن همراه، پول، طلاجات و تبلت همراهم، به سمت كهریزك رفتند. آنها همزمان در داخل ماشین شروع به مصرف شیشه كردند و پس از آن شماره تلفن مادرم را گرفتند و به او زنگ زدند. آنها مادرم را تهدید كردند كه اگر یك میلیون تومان به حسابشان واریز نكند، مرا خواهند كشت.

دقایقی بعد در خرابه‌ای در كنار بزرگراه توقف كردند و راننده به زور مرا به داخل خرابه برد كه مورد آزار و اذیت قرار دهد اما به محض اینكه چاقویش را روی زمین گذاشت توانستم از دستش فرار كنم. با همه توانی كه داشتم می‌دویدم و وقتی به بزرگراه رسیدم، آنها كه ترسیده بودند سوار ماشینشان شدند و فرار كردند. با این حال توانستم شماره پلاك ماشین آنها را به‌خاطر بسپارم.

سرقت كتانی‌ها

هر چند دختر جوان توانسته بود سرنخی از دزدان در اختیار پلیس قرار دهد اما خیلی زود مشخص شد كه خودروی پراید مشكی مسروقه است. در حقیقت اعضای باند وحشت ابتدا دست به سرقت خودروهای پراید می‌زدند و با استفاده از آنها در نقش مسافركش ظاهر می‌شدند و پس از سوار كردن طعمه‌هایشان، نقشه‌های سیاهشان را عملی می‌كردند. درحالی‌كه هنوز ردی از متهمان به‌دست نیامده بود، این بار پسر نوجوانی به اداره آگاهی رفت تا از اعضای این باند شكایت كند.

او گفت: پس از تعطیلی مدرسه در میدان عبدالعظیم سوار یك پراید نوك مدادی شدم. زمانی كه قصد پیاده شدن داشتم هر دو در ماشین بسته بود و راننده وقتی از قفل بودن درها مطمئن شد قمه‌ای را به طرف من گرفت و گفت: گوشی تلفن همراهت را بده، اما من گوشی نداشتم. او هم كتانی‌هایم را گرفت و پس از سرقت تمامی پول‌هایم، مرا از ماشین پیاده و فرار كرد.

مجرم سابقه‌دار


هر روز بر تعداد شاكیان باند وحشت افزوده می‌شد و این در حالی بود كه تحقیقات برای دستگیری متهمان به جایی نرسیده بود تا اینكه نخستین سرنخ‌ها در اختیار پلیس قرار گرفت. یكی از شاكیان، جوانی بود كه دزدان پس از سرقت اموال او كتانی‌هایش را هم دزدیده بودند. این فرد مدعی بود كه راننده زخمی بالای ابرویش داشت و به‌نظر می‌رسید كه سردسته باند باشد. دیگر شاكیان نیز مدعی بودند كه این مرد روی دست راست و انگشتان دست چپش خالكوبی داشت.

با این سرنخ‌ها مأموران به بررسی بانك اطلاعاتی پلیس پرداختند و در نهایت متوجه شدند كه یكی از تبهكاران سابقه‌دار چنین مشخصاتی دارد. این مرد جوان مسعود نام داشت و یك دزد سابقه‌دار در زمینه سرقت خودرو بود. مأموران وقتی عكس او را در مقابل شاكیان قرار دادند همه آنها تأیید كردند كه مسعود راننده خودروی وحشت است. دستور بازداشت این مرد صادر شد و مأموران با شناسایی مخفیگاه او و زیرنظر گرفتن این محل 3همدست وی به نام‌های اكبر، عباس و محمدتقی را كه همگی تبعه افغانستان هستند، شناسایی كردند.

با محاصره مخفیگاه متهمان، در یك عملیات ضربتی 3نفر از آنها دستگیر شدند اما سردسته باند درحالی‌كه قصد داشت با یك خودروی مسروقه به بیابان‌های اطراف امین‌آباد فرار كند، هدف اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و پایش مجروح شد و به دام افتاد. با انتقال متهمان به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران، آنها به ده‌ها زورگیری با خودروهای پراید مسروقه و همچنین آزار و اذیت برخی طعمه‌هایشان ازجمله زنان جوان و پسربچه‌های كم سن و سال اعتراف كردند.

در این بین، مسعود، سردسته باند گفت كه با توجه به مهارتی كه در سرقت خودرو داشت، اقدام به دزدیدن پرایدهای پارك شده در خیابان‌ها كرده و سپس با استفاده از خودروی مسروقه نقشه‌هایشان را عملی می‌كردند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینكه پرونده در دادگاه عمومی و انقلاب ناحیه20 تهران درحال رسیدگی است، گفت: شاكیان احتمالی كه به‌ این شیوه و شگرد مورد تهدید، سرقت و احتمالا آزار و اذیت قرار گرفته‌اند می‌توانند با اطمینان از اینكه نام و مشخصات آنها نزد پلیس و دستگاه قضایی محفوظ خواهد ماند با مراجعه به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران از اعضای باند شكایت كنند.


ویدیو مرتبط :
ارابه خدایان(ارابه خورشیدی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتاق‌های رنگارنگ برای کودکان






اتاق کودک

 

 

اولین کاری باید انجام دهید این است که رنگ سفید و رنگ‌های خسته کننده و خنثی را از روی دیوارها پاک کنید و رنگ‌های شاد و زیبا را برای اتاق کودکتان در نظر بگیرید.

 

 

آرامش رنگ آبی:

 

 

اتاق کودک

 

نقاشی دوزیستان و نیزارها و ابرها روی دیوار سراسر اتاق را از قاب‌های مختلف و هنری بی‌نیاز می‌کند. فرزند شما با داشتن این اتاق تمایلی به بیرون رفتن از خانه پیدا نخواهد کرد!

 

 

تمام رنگ‌های رنگین کمان:


 

اتاق کودک

 



رنگ سبز زنده و با طراوت سرتاسر دیوارهای اتاق را پوشانده است و این اتاق را مناسب یک دختر دبستانی ساخته است. در پائین تخت زیبا و منحصر بفرد یک کشوی متحرک قرار گرفته که دسترسی به آن را برای دختر کوچولو راحت می سازد و سایبان زیبا و رنگارنگ بالای تخت که بارش ربان‌های پارچه‌ای می باشد به زیبایی فضا کمک کرده است.

 

 

فضای رقابت:


 

اتاق کودک

 



فضای کمدی لبخند را به ارمغان می‌آورد. تقریبا تمام رنگ‌های رنگین‌کمان در این تخت خواب بکار برده شده است که در کنار رنگ فیروزه‌ای دیوار خودنمایی می‌کنند رنگ‌های موجود در روتختی و بالشتک‌ها در قاب‌های بالای تخت هم تکرار شده‌اند.

 

 

قرمز، سفید و لاجوردی:

 

 

اتاق کودک

 

 

خطوط راه را ه تقریبا در تمام اتاق به کار برده شده است: دیوارها،‌ بالش، روتختی، پنجره و حتی تخت دیواری. رنگ‌های بکار برده شده در این اتاق انتخاب بسیار ماهرانه‌ای بوده است که هر پسر بچه‌ای را به خود جذب خواهد کرد.

 

 

آبی و نارنجی:


 

اتاق کودک

 


پوشش این دیوار با رنگ آبی دریانوردی می باشد. این رنگ در کنار رنگ نارنجی با طرح‌های راه‌راه آبی در روی تخت اتاق را اسپرت می سازد که براای هر پسر نوجوانی عالی و جذاب می‌باشد.

 

 

اتاق دزدان دریایی برای دو نفر:


 

اتاق کودک

 



جزئیات دریانوردی این اتاق را منحصر به فرد و زیبا ساخته است و برای پسربچه‌ها می‌تواند جذاب باشد و وجود دو تخت خواب به شکل قایق اتاق را بسیار جذاب ساخته است.

 

 

رنگ‌های شاد و دخترانه:


 

اتاق کودک

 


رنگ‌های زرد، قرمز و صورتی این اتاق را تشکیل می‌دهند. اتاق زرد رنگ با طرح گلدار و یک تخت بزرگ شاهانه برای هر دختر نوجوانی جذاب و مطلوب می‌باشد.

 

 

دیوارها با نوارهای پهن:


 

اتاق کودک

 



طرح غالب در این اتاق طرح راه راه و رنگ غالب رنگ‌های گرمی چون زرد، قرمز و نارنجی می‌باشد. این رنگ‌های شاد وفریبنده و این تخت و دکوراسیون شاهانه مورد پسند هر دختر خانم کوچکی می باشد.

 

 

اتاق ورزشکاران:


 

اتاق کودک

 



این اتاق با دیوارهای آبی و سبز رنگ و وسایل ورزشی برای یک پسر نوجوان مناسب است دراین فضا به طرزی زیبا و هوشمندانه از بیشتر رنگها در قسمت‌های مختلف اتاق استفاده شده است.

 


زندگی در جنگل:

 

 

اتاق کودک

 


این اتاق جالب که الهام گرفته از زندگی در فضای باز می باشد، که برای دو کودک مناسب است. تخت و وسایل از منابع طبیعی تهیه شده و دیوارهای سبز رنگ جنگل و فضای باز را تداعی می‌کند. در این اتاق باید مواظب حضور خرس‌ها هم بود!!