اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرستار جوان در مرگ مشکوک دختر بچه بی‌گناه شناخته شد



اخبار ,اخبار حوادث ,پرستار کودک

 

 اخبار حوادث - پرستار جوان در مرگ مشکوک دختر بچه بی‌گناه شناخته شد

مقام‌های قضایی انگلستان پس از گذشت دو ساعت از مرگ مشکوک دختربچه سه ساله و بازجویی‌های تخصصی، پرستار کودک را تبرئه کردند.

 «سوفی ردهد» پرستار کودک و دانشجوی دانشکده پرستاری شهر «یورک» واقع در انگلستان که در سال 2012 میلادی به اتهام سهل‌انگاری در نگهداری از «لیدیا بیشاپ» سه ساله به پای میز محاکمه رفته بود، این بار با شهادت دو تن از ساکنان منطقه بی‌گناه شناخته شد.

 

طبق گزارش پلیس، «لیدیا» هنگامی که با سرسره پارک مشغول بازی بود ناگهان از طنابی که مجاور آن قرار داشت حلق آویز شد؛ به‌رغم تلاش‌های تیم‌پزشکی و پرستار، کودک در بیمارستان در گذشت.


پس از این حادثه هولناک، «سوفی» پرستار جوان به‌دلیل بی‌توجهی بارها تحت بازجویی‌های مأموران پلیس قرار گرفت اما هر بار به‌دلیل فقدان اسناد و مدارک موجود، روند پرونده با تأخیر و ابهام به زمان دیگری موکول شد. سرانجام با تأیید اسناد و شواهد جدید، قاضی دادگاه پرستار جوان را بی‌گناه اعلام کرد و این پرونده جنجالی پس از دو سال خاتمه یافت.

اخبار حوادث - شبکه ایران

 


ویدیو مرتبط :
مرگ مشکوک پرستار نوه ملکه انگلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهاباد: تجمع و آتش زدن هتل در اعتراض به مرگ مشکوک دختر جوان / دستگیری یک متهم/ 25 نفر زخمی شدند (+عکس)



فرماندار مهاباد: متهم دستگیر شده و با فرد یا افراد خاطی در حادثه اخیر هتل تارای این شهرستان به شدت برخورد می شود.

اعتراض شهروندان مهابادی به مرگ مشکوک یک دختر جوان در هتل تارا این شهر با تجمع ها و آتش زدن هتل همراه شد.

 خبرگزاری ایرنا نوشت: شماری از شهروندان مهابادی عصر دیروز (پنجشنبه) در پی مرگ مشکوک یک دختر جوان در یکی از هتل های این شهرستان دست به تجمع زده و خواستار رسیدگی مسوولان به این حادثه شدند.

برخی از این تجمع کنندگان در یک اقدام احساسی پس از تجمع در برابر این هتل، خساراتی به ساختمان و تجهیزات آن وارد کردند.


معترضان در این تجمع خواستار مجازات سریع عامل مرگ این دختر جوان شدند که روز یکشنبه بر اثر یک حادثه مشکوک از یکی از طبقات این هتل خود را به پایین پرت کرده و کشته شده بود.

 

تجمع و آتش زدن هتل تارای مهاباد در اعتراض به مرگ مشکوک یک دختر - روز پنجشنبه 17 اردیبهشت 94 - منبع عکس، شبکه های اجتماعی است. هیچ منبع مستقلی صحت این عکس را تایید نکرده است.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 
این در حالی است که مسوولان شهرستان مهاباد قبلا نیز اعلام کرده بودند که فرد خاطی احتمالی دستگیر شده و در صورت اثبات جرم به شدت مجازات می شود.


مسوولان قضایی مهاباد نیز بر رسیدگی سریع به این پرونده قول مساعد داده اند.

اخبار و اطلاعات ضد و نقیضی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ایجاد شده در حالی است که هنوز تحقیقات پلیس به نتیجه نرسیده و علت این حادثه به طور رسمی اعلام نشده است .

فرماندار مهاباد: متهم دستگیر شده/ با خاطیان برخورد می شود
 فرماندار مهاباد گفت: با فرد یا افراد خاطی در حادثه اخیر هتل تارای این شهرستان به شدت برخورد می شود.
 
 جعفر کتانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم به عنوان فرماندار به من اعتماد دارند و تلاش خواهم کرد در همین راستا با فرد یا افراد متهم در این مورد به شدت برخورد شود.
وی اظهار کرد: این جریان باید کاملا منطقی و به صورت معقولانه حل و فصل شود و در همین رابطه از معتمدان شهر و روحانیان کمک گرفته می شود.

وی افزود: شهرستان مهاباد یک شهر و منطقه توریستی و گردشگری است و این امر باید در فضای آرام و توام با امنیت حل شود و با چنین جریاناتی برخورد شود.

جزییات مرگ دختر مهابادی از زبان یک منبع آگاه
یک منبع آگاه در آذربایجان غربی جزییات و علت مرگ دختر 26 ساله مهابادی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از این منبع آگاه، حادثه مرگ این دختر با حضور یکی از مسافران هتل که مشاور بخش خصوصی در راستای زمینه سازی ارتقای درجه هتل بوده و در این هتل اقامت داشته، مرتبط است.

وی اظهار کرد: این دختر به دفعات به اتاق این فرد که به عنوان متهم نیز دستگیر شده، رفت و آمد داشته که مدیر هتل متوجه تکرار حضور می شود.


وی افزود: مدیر هتل ضمن در جریان گذاشتن خانواده دختر، اقدام به زدن در اتاق مذکور می کند که دختر برای اینکه رابطه اش مشخص نشود با همکارش تماس می گیرد تا از طریق بالکن به یک اتاق دیگر برود.

این منبع آگاه ادامه داد: عجله در رفتن از طریق بالکن به یک اتاق دیگر باعث سقوط دختر شده و در نتیجه کشته می شود.
وی گفت: هیچ نوع تعرضی نیز در این رابطه در میان نبوده است.
یک نفر متهم نیز در این رابطه دستگیر شده و بنا به گفته مسوولان دادگاه مهاباد پرونده خارج از نوبت در دست رسیدگی و بررسی است.

 

تجمع و آتش زدن هتل تارای مهاباد در اعتراض به مرگ مشکوک یک دختر - روز پنجشنبه 17 اردیبهشت 94 - منبع عکس، شبکه های اجتماعی است. هیچ منبع مستقلی صحت این عکس را تایید نکرده است.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

کتانی با قدردانی از نیروی انتظامی در برخورد مناسب با معترضان اضافه کرد: دستگاه قضایی نیز به طور جدی پی گیر این مساله هستند.
فرماندار مهاباد گفت: ما به مردم قول می دهیم که در کمال آرامش و مبتنی بر حق و حقیقت به این مساله رسیدگی شود.

وی همچنین یادآوری کرد: متهم دستگیر شده تا روشن شدن موضوع به هیچ وجه آزاد نمی شود.

واکنش استانداری
 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی، ابعاد و جزئیات مربوط به واقعه هتل تارای مهاباد را تشریح كرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رادفر در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان كه صبح امروز در محل استانداری ترتیب یافت، ابعاد و جزئیات مربوط به واقعه هتل تارای مهاباد را تشریح نمود.

وی در این ارتباط اظهار كرد: در روز یكشنبه 13 اردیبهشت ماه در هتل تارای مهاباد، یك خانم بعلت سقوط از طبقات هتل به پایین متاسفانه جان خود را از دست داد كه در این ارتباط رسانه های معاند و ضد انقلاب سعی دارند با فضاسازی و ارائه اخبار كذب، چهره مهاباد را مخدوش و زمینه آشوب را در این شهرستان فراهم كنند.

رادفر ضمن تسلیت به خانواده متوفی افزود: متهم احتمالی این حادثه، دستگیر شده و قوه قضاییه با دقت و قاطعیت در حال بررسی موضوع تا حصول نتیجه است.

وی ادامه داد: به دنبال حادثه مذكور، برخی سایت های عمدتا بیگانه و ضد انقلاب، شروع به فضاسازی كردند كه یك نفر از نیروهای امنیتی باعث شده كه این خانم در حین فرار سقوط كند.

معاون استاندار تاكید كرد: شخصی كه متهم احتمالی است، فردی است مربوط به بخش خصوصی و هیچ ارتباطی با نهادهای دولتی و امنیتی ندارد؛ این شخص بعنوان مشاور در هتل مستقر شده بود كه در خصوص ارتقای درجه هتل به مسئولان هتل كمك كند.

رادفر همچنین به تجمع برخی از جوانان مهابادی در روز گذشته(پنج شنبه) در جلوی هتل تارا اشاره كرد و افزود: به دنبال فضاسازی رسانه های معاند، متاسفانه عده ای از جوانان مهابادی تحریك شده و دیروز جلوی هتل تارا تجمع و اقدام به آتش زدن هتل نمودند.

وی اضافه كرد: با توجه به فضای بوجود آمده و اینكه احساسات مردم و جوانان در این موضوع جریحه دار شده ما این را طبیعی می دانیم و ممكن است چنین اتفاقی در هر هتلی بیفتد اما لازمه اش این نیست كه از این احساسات سوء استفاده شود.

معاون استاندار افزود: در تجمع روز گذشته، نیروهای انتظامی ما با خویشتن داری تمام و با هدف مدیریت موضوع، اقدام نمودند اما متاسفانه عده ای از این جوانان، از خویشتن داری پلیس سوء استفاده كرده و به هتل خساراتی را وارد كردند؛ برخی از این تجمع كنندگان مسئول هتل را مقصر حادثه می دانند كه این موضوع نیز در حال بررسی است.

رادفر در ادامه با بیان اینكه تجمع روز گذشته متاسفانه آن جایگاهی را كه مهاباد در چند سال اخیر در حوزه سرمایه گذاری، سرمایه پذیری و گردشگری بدست آورده بود، زیر سوال برد، افزود: در همین نوروز 94، نزدیك به 100 هزار گردشگر به مهاباد سفر كردند؛ این فرصت و ظرفیتی است كه به سادگی بدست نیامده و حاصل فضای امن و آرامشی است كه مردم فهیم، نخبگان مهاباد و مسئولان در این شهرستان بوجود آورده اند.

وی ادامه داد: در چند روز آینده نیز یك همایش سرمایه گذاری در مهاباد برگزار خواهد شد كه میهمانان آن قرار بود در همین هتل تارا مستقر شوند؛ با این اوضاع آیا سرمایه گذاران رغبتی برای حضور و فعالیت در مهاباد خواهند داشت؟ لذا از مردم فرهنگی و فهیم مهاباد، والدین آن جوانان و متنفذین می خواهیم كه این جوانان را توجیه كنند تا در مسیر اهداف معاندین نظام و عناصر ضد انقلاب كومله و دموكرات قرار نگیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خاطرنشان كرد: عناصر ضد انقلاب در تلاش هستند كه اوضاع مهاباد را در این موضوع، به گونه دیگری نشان دهند و با انتشار اخبار كذب تیراندازی و كشته شدن افراد، می خواهند فضا را مخدوش كنند.

رادفر همچنین گفت: اكثر تجمع كنندگان روز گذشته در جلوی هتل تارا، جوانان بین 15 تا 22 سال بودند كه تجربه كافی ندارند و بصورت احساسی با موضوع برخورد كردند؛ از والدین عزیز این جوانان می خواهیم كه با این جوانان صحبت و آنها را توجیه كنند كه با این اقداماتشان، فرصت های سرمایه گذاری و توسعه مهاباد را زیر سوال نبرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همچنین در رابطه با انتشار اخبار كذب در برخی رسانه ها مبنی بر تیراندازی نیروهای پلیس به تجمع كنندگان در روز گذشته نیز گفت: هیچ تیراندازی توسط نیروهای انتظامی ما در تجمع روز گذشته ی مهاباد صورت نگرفته و مامورین انتظامی، فقط با روش های ضد اغتشاش و با خویشتن داری كامل، سعی در متفرق نمودن تجمع كنندگان داشتند.

رادفر تاكید كرد:البته باید اذعان كنیم كه این خویشتن داری همیشگی نخواهد بود و اگر ملاحظه شود كه این احساسات و هیجان جوانان را به مسیر و كانال های مورد نظر معاندین و عناصر ضد انقلاب می ‌كشانند با قاطعیت تمام با موضوع برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: ما بصورت جدی پیگیر موضوع هستیم و مراحل لازم را طی می كنیم و مطمئنا با خاطیان این قضیه با قاطعیت برخورد خواهد شد.

معاون استاندار همچنین در رابطه با مجروحین تجمع روز گذشته مهاباد گفت: با توجه به وقوع آتش سوزی در هتل، عده ای جلوی ماشین های آتش نشانی را برای ورود به محوطه گرفته بوند و درگیری بین طرفین در محل بوجود آمد كه در این درگیری، 25 نفر مجروح شدند كه 7 نفر آنها از ماموران نیروی انتظامی هستند.

رادفر اضافه كرد: مجروحین بلافاصله جهت مداوا به مراكز درمانی اعزام شدند كه به غیر از 2 نفر آنها،‌بقیه بصورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.

وی گفت: این دو مجروح نیز یكی در مهاباد مورد عمل جراحی قرار گرفت و در حال حاضر حال وی مساعد است و دیگری نیز كه به علت برخورد یك شیء به چشمش دچار جراحت شده بود جهت انجام مداوا به تبریز اعزام شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در ادامه این نشست در رابطه با علت وقوع این حادثه نیز گفت: آنچه كه سایت های معاند نظام و ضد انقلاب بعنوان علت وقوع حادثه مذكور در فضای رسانه ای و مجازی انتشار دادند، واقعیت ندارد و هیچگونه تعرضی نسبت به آن مرحومه با توجه به گزارش پزشكی قانونی، صورت نگرفته است.

رادفر همچنین در رابطه با فراخوان عناصر ضد انقلاب برای برگزاری تجمع های مختلف در مهاباد نیز گفت: هم تجمع روز گذشته و هم فراخوان هایی كه ضد انقلاب برای برگزاری تجمع های دیگر در مهاباد مطرح می‌كند، همه اش با هدف ایجاد آشوب و آلوده نمودن فضاست و به هیچ وجه دلشان به حال مهاباد و مهابادی نمی سوزد.

وی اضافه كرد: از مردم فهیم مهاباد مخصوصا جوانان می خواهیم كه به این فراخوان ها توجه نكنند؛ چون هدف این فراخوان ها كه عمدتا توسط ضد انقلاب هدایت می شود، ایجاد آشوب و از بین بردن فرصت های توسعه مهاباد است كه با زحمت و تلاش چندین ساله مردم مهاباد بدست آمده است.

معاون استاندار تاكید كرد: اقدامات پیشگیرانه در استان برای مدیریت موضوع انجام گرفته است.

رادفر همچنین با بیان اینكه خود مردم مهاباد از موضوع آتش زدن هتل نارحت اند نیز گفت: آنچه كه با توجه به رصد فضای مجازی محلی در مهاباد بدست آمد این نكته بود كه خود مردم مهاباد از موضوع آتش زدن تنها هتل 4 ستاره ی شهرستان، ناراحت اند؛ چرا كه این حادثه بسیاری از فرصت های سرمایه گذاری در مهاباد را از بین می برد.

وی خاطرنشان كرد: مطمئنم در روزهای آتی،مردم و نخبگان مهاباد این فضای از دست رفته را بازیابی خواهند كرد؛ ما نیز به مسئولان شهرستان مهاباد برای بازیابی و تلطیف فضا كمك خواهیم كرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در ارتباط با پخش برخی تصاویر تجمع روز گذشته در شبكه های اجتماعی نیز افزود: بسیاری از تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، اصلا مربوط به تجمع روز گذشته در مهاباد نیست و بیشتر این تصاویر جعلی و با هدف فضاسازی و مخدوش نمودن چهره مهاباد است.

وی در ادامه ضمن تسلیت به خانواده مرحومه از آنان بابت همكاری خوب و نزدیكشان در پیگیری قانونی حادثه مذكور، تشكر نمود.
اخبار اجتماعی  - ایرنا،ایسنا،عصرایران