اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرستار بیمارستان خمینی شهر را عفو کنید


رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور در نامه ای به آیت الله آملی لاریجانی، به نمایندگی از جامعه پرستاری از رئیس دستگاه قضا درخواست کرد پرستار بیمارستان خمینی شهر را مورد عفو قرار دهد.

خبرگزاری مهر:  رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور در نامه ای به آیت الله آملی لاریجانی، به نمایندگی از جامعه پرستاری از رئیس دستگاه قضا درخواست کرد پرستار بیمارستان خمینی شهر را مورد عفو قرار دهد.

متن کامل نامه دکتر علی محمد آدابی رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور به شرح زیر است:


« باسمه تعالی »

حضرت آیت الله لاریجانی

ریاست محترم قوه قضائیه

باسلام و اهداء تحیات

احترامأ به استحضار می رساند پرستاری از زمره مشاغل حساسی است که با عنوان تکمیل کننده حلقه درمان و عضو لایتجزای نظام سلامت جامعه است. برای انجام این مسئولیت خطیر، پرستاران بدون در نظر گرفتن ایام تعطیل، مناسبت ها، سختی کار و رویارویی با انواع بیماری ها نظیر( ایدز، هپاتیت، آنفلوانزای خوکی و...) به طور شبانه روزی به ارائه خدمات به بیماران می پردازند و به رغم خدمات طاقت فرسا نه تنها حق الزحمه مناسب با این کار سخت و زیان آور را دریافت نمی کنند بلکه گاهأ مورد اهانت و بی مهری از سوی بیماران و همراهان آنان واقع می شوند.

علیهذا اخیرا شاهد گزارش کشیده شدن بخیه کودکی به دستور پزشک در بیمارستان خمینی شهر اصفهان به علت عدم توان پرداخت هزینه بودیم و به رغم انکار موضوع توسط پرستار، منجر به صدور حکم سنگین حبس و دیه برای پرستار مزبور گردیده است.

معلوم نیست این همه ادعای مسئولین وزارت بهداشت در خصوص کاهش پرداخت هزینه های درمان مردم در پی اجرای طرح تحول نظام سلامت را چگونه می توان توجیه کرد؟

در واقع گناه این قضیه بیشتر متوجه کسانی است که پرداخت از جیب مردم را افزایش داده اند و جالب اینکه در صورت عدم پرداخت هزینه توسط مردم، هزینه مزبور از حقوق پرستار کشیک کسر می گردد.

لذا اینجانب به نمایندگی از خیل پرستاران کشور و رأفتی که از حضرتعالی در اذهان جامعه پرستاری متصور است از حضور جنابعالی خواهشمندم ضمن عنایت به تلاش های صادقانه و بی وقفه پرستاران و با نظر به اینکه آسیبی متوجه قضیه مزبور نبوده است، در صورت عنایت دستور فرمایید همکار پرستارمان مشمول عفو و گذشت اسلامی قرار گیرد و در آستانه سالروز ولادت اسوه صبر و ایثار حضرت زینب (س) و روز پرستار، روحیه گذشت و شفقت را به پرستاران میهن که امانتداران مهربانی و عطوفت هستند، تفقد فرمایید.

پیشاپیش از نظر عنایت حضرتعالی سپاسگزارم و صحت وجود و توفیق روز افزون جنابعالی را از درگاه ایزد منان خواستارم.


ویدیو مرتبط :
تعلیق پزشک و پرستار بیمارستان خمینی شهر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پزشک و پرستار متخلف بیمارستان خمینی شهر بازداشت شدند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون دادستان شهرستان خمینی شهر گفت: ساعتی قبل کادر متخلف بیمارستان اشرفی این شهرستان برای انجام تحقیقات تکمیلی با دستور مرجع قضائی، بازداشت شدند.

یوسف کریمی گفت: در پی مراجعه شاکی به دادستانی شهرستان خمینی شهر و استماع اظهارات مادر و کودک پنج ساله این پرونده، دستور احضار متهمان صادر شد.


وی اضافه کرد: متهمان که یک پزشک و یک پرستار هستند پس از تفهیم اتهام بنا به دستور مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی، راونه بازداشتگاه نیروی انتظامی شدند.


معاون دادستان شهرستان خمینی شهر با تاکید براینکه مراجع قضائی این شهرستان با قاطعیت به این پرونده رسیدگی خواهند کرد، از رسانه های گروهی و خبرگزاری ها خواست که تا زمان اعلام نهائی حکم و تشکیل دادگاه از هرگونه اظهار نظر پیرامون این پرونده خودداری نمایند .


وی اظهارکرد: در آینده نزدیک، اخبار تکمیلی از اقدامات قضائی و تحقیقات درباره این پرونده در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت و اطلاع رسانی خواهد شد.


جمعه هفته گذشته مورخ ششم آذر ، پسر بچه ای به نام « صدرا زاهدپور » به دلیل جراحت چانه به بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی شهر مراجعه و بصورت سرپایی و با بخیه، محل جراحت درمان می شود اما به دلیل ناتوانی خانواده این کودک برای پرداخت هزینه درمانی، پزشک و پرستار اقدام به باز کردن بخیه های کودک و از درمان وی ممانعت می کنند.


پیش از این، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه تخلف کادر پزشکی بیمارستان شهید اشرفی اصفهانی خمینی شهر بطور جد از سوی این دانشگاه در حال پیگیری است تصریح کرد: در این خصوص منتظر صدور حکم نهایی توسط دادگاه هستیم.


دکتر حمید رضا طلوعی با تاکید بر اینکه در این اتفاق، اصول اخلاقی زیر سئوال رفته و منشور حقوقی بیمار از سوی تیم پزشکی رعایت نشده است، تصریح کرد: این موضوع از اتفاق های نادر و پر اهمیت در حوزه پزشکی و درمانی است و پزشک و پرستار دخیل در این اتفاق با حکم رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعلیق شده اند.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: دانشگاه این دو نفر را به دادگاه رسیدگی به تخلف های درمانی و پزشکی معرفی کرده و منتظر صدور حکم نهایی از سوی این مرجع قضائی است.


وی خاطرنشان کرد: نظام پزشکی خمینی شهر نیز در حال پیگیری این موضوع می باشد و حکم آن نیز نافذ است.
طلوعی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، درمان این کودک را نیز در دستور کار قرار داد و صدرا تحت جراحی پلاستیک نیز قرار گرفته است.


وزیر بهداشت نیز در این باره گفت: بنده هم این خبر را در شبکه های مجازی شنیده ام و تیمی را مامور کرده ام که به اصفهان بروند و در این مورد تحقیق کنند.


دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این مورد از مردم عذرخواهی کرده و قول داده است که مسوول شیفت و افراد متخلف را به دستگاه قضایی معرفی کند.


شهرستان خمینی شهر با حدود 300 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری غرب اصفهان است.

 

اخبار اجتماعی - ایرنا