اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرز: ایران به لحظه راستی آزمایی رسید


رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا گفت غرب باید در مذاکرات هسته ای با ایران، جدیت این کشور را در عمل بیازماید.

خبرگزاری مهر: رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا گفت غرب باید در مذاکرات هسته ای با ایران، جدیت این کشور را در عمل بیازماید.

جروزالم پست نوشت: "سوزان رایس" مشاور امنیت ملی "باراک اوباما" در ادامه سفر خود به سرزمین های اشغالی امروز با "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کرد. در این دیدار دو طرف بر روابط دوستانه تل آویو-واشنگتن از زمان روی کار آمدن دولت باراک اوباما تاکید کردند. در همین رابطه پرز گفت: مناسبات راهبردی امنیتی اسرائیل و ایالات متحده در زمان ریاست جمهوری اوباما به بالاترین سطح خود رسیده است.
 
بر این اساس برنامه هسته ای ایران از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدار بود. رئیس رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنان خود با تکرار ادعاهای پیشین مقامات آمریکایی گفت در خصوص مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 زمان آن رسیده که تهران مورد راستی آزمایی قرار گیرد.
 
 وی با بیان این که دیپلماسی در مورد برنامه هسته ای ایران به "لحظه راستی آزمایی" رسیده است، مدعی شد: میزان جدیت ایرانی ها و این که آنها عمل می کنند و تنها حرف نمی زنند، باید مورد سنجش قرار گیرد. در ادامه رایس به خاطر مناسبات دوستانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت های تل آویو از واشنگتن قدردانی کرد. رایس از قول اوباما گفت که وی به خاطر این دوستی بسیار قدردان پرز است.
 
گفتنی است مذاکرات هسته ای جاری گروه 1+5 با ایران موضوع نشست نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا بود که طی آن باراک اوباما از ادامه مذاکرات با ایران برای دستیابی به یک توافق هسته ای با ایران حمایت کرد. بنا بر اعلام کاخ سفید در این نشست آمریکا و اروپا توافق کردند که توافق هسته ای با ایران باید به جامعه جهانی درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران اطمینان دهد.


ویدیو مرتبط :
باراک اوباما: توافق با ایران بر اساس راستی آزمایی است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جان کری: توافق هسته‌ای براساس راستی آزمایی است نه اعتماد به ایران



 توافق هسته‌ای  با ایران

در مصاحبه با سی بی اس
جان کری: توافق هسته‌ای براساس راستی آزمایی است نه اعتماد به ایران

وزیر خارجه آمریکا گفت که توافق هسته‌ای با ایران براساس راستی آزمایی است نه اعتماد.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سی بی اس، جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت: توافق هسته ای با ایران براساس راستی آزمایی است نه براساس اعتماد با ایران.

جان کری افزود: هرکسی حق دارد که دیرباور و مشکوک باشد چرا که نشانه هایی وجود داشت که عده ای در داخل ایران به دنبال سلاح هسته‌ای هستند. به همین دلیل است که هیچ چیز برای ما ارزش ظاهری ندارد.

کری در پاسخ به این سوال که اگر مشکوک هستید چرا با ایران توافق امضا کردید گفت: نیازی به اعتماد نبود.

/فارس