اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرز، غزه را تهدید کرد


«شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی خطاب به مردم غزه تاکید کرد: شما با آتش بازی می‌کنید و ما امنیت خود را تحت هر شرایطی حفظ خواهیم کرد.

خبرگزاری فارس: «شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی خطاب به مردم غزه تاکید کرد: شما با آتش بازی می‌کنید و ما امنیت خود را تحت هر شرایطی حفظ خواهیم کرد.

وی افزود که نوار غزه تحت اشغال نیست و اگر ساکنان نوار غزه خواهان آرامش هستند باید به آرامش پایبند باشند و اگر حملات را ادامه دهند آنها ده برابر اسرائیل رنج خواهند برد.

پرز همچنین تاکید کرد که نوار غزه نمی‌تواند بدون کمک خارجی زندگی کند و اگر حملات ادامه یابد، کمک‌ها نیز متوقف خواهد شد.

از سوی دیگر «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار آرامش در مرز بین نوار غزه و فلسطین اشغالی و احترام به توافقنامه آتش‌بس امضا شده در نوامبر سال 2012 شد.

وی گفت که قتل یک نظامی اسرائیل در مرز غزه و منفجر کردن اتوبوس در تل‌آویو و نیز کشته شدن یک کودک در غزه در نتیجه حملات اسرائیل و زخمی شدن تعدادی دیگر را محکوم می‌کند.

دبیر کل سازمان ملل همچنین خواستار آن شد تا دو طرف فلسطینی و اسرائیلی با ادامه گفت‌وگو برای تحقق راه‌حل دو دولت و پایان دادن به خشونت تلاش نمایند.


ویدیو مرتبط :
داعش فلسطینی های غزه را تهدید کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهدید داعش به جنگ با حماس در غزه



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,داعش

یک سایت اسرائیلی نیز اعلام کرد که داعش ابتدا به نوار غزه و کرانه باختری حمله خواهد کرد.

 داعش تهدید کرد که پیش از اسرائیل به نوار غزه حمله و با جنبش حماس پیش از یهودیان جنگ خواهد کرد.


به گزارش ایسنا به نقل از ارم نیوز، تروریست‌های داعش بیانیه جدیدی را منتشر کردند که در آن یک داعشی که نقاب به چهره زده است، اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس را یک هدف مشترک می‌داند.

یک سایت اسرائیلی نیز اعلام کرد که داعش ابتدا به نوار غزه و کرانه باختری حمله خواهد کرد.

این سایت اعلام کرده که تروریست‌های داعش پیش از بین بردن "کفار" و "مرتدین" در تشکیلات خودگردان فلسطین یا جنبش حماس به اسرائیل حمله نخواهند کرد.

به گزارش این سایت، این نخستین باری است که داعش بیانیه‌ای را صادر می‌کند که تنها مختص پرونده فلسطین است و آن را در رأس اولویت‌های خود قرار داده است.

در این بیانیه به اقدامات اسرائیل علیه فلسطین اشاره نشده است.

این در حالی است که اسرائیل حماس را به همکاری با داعش در شبه جزیره سینای مصر و معالجه مجروحان داعش در داخل نوار غزه متهم می‌کند اما حماس این اتهامات را رد کرده است.

بیشتر تحلیلگران اسرائیلی معتقدند که داعش در حال حاضر تهدیدی علیه اسرائیل نیست.

اخیرا برخی منابع اعلام کردند که در هفته‌های اخیر همکاری میان مصر، حماس و اسرائیل برای مقابله با داعش در سینا صورت گرفته است و حماس درخواست مصر را برای همکاری قبول کرده است. حماس همچنین ده‌ها تن از نیروهای خود را در جنوب نوار غزه برای مقابله با نفوذ داعش مستقر کرده است.