اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرداخت 3 میلیارد دلار از دارایی های ایران


نمایندگان آمریکایی با حضور در جلسه استماع امور خارجی کنگره، اطلاعاتی از پرونده ایران در تجارت جهانی ارائه کردند.

خبرگزاری مهر: جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا با سخنرانی در صحن کنگره اعلام کردند به احتمال قوی ایران بخشی از دارایی های خود را دریافت نخواهد کرد.

«الیون انگل» با حضور در جلسه علنی کنگره اعلام کرد در صورتی که تحریم های اقتصادی علیه ایران برداشته شده است ولی ایران تا کنون تنها ۳ میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده اش را دریافت کرده است.

انگل به نقل از گزارش جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد ایران هنوز نمی تواند تمام دارایی های خود را بازپس بگیرد.

روزنبرگ دیگر نماینده کنگره با حضور در جلسه استماع کمیته امور خارجی اعلام کرد تحریم های باقی مانده به خاطر آزمایش های موشکی و حقوق بشر باعث شده است بسیاری از شرکت های بین المللی حاضر نشوند با ایران معامله کنند.

وی ادعا کرد آمریکا به هیچ وجه در این میان نقشی ندارد.

«ژوان زاریت» رئیس شبکه هماهنگی شرکت های تجاری آمریکا نیز در جلسه استماع کنگره حاضر شد و گفت: این بستگی به ایران دارد که چقدر تمایل شرکت های بین المللی را جذب کند.

وی افزود: ایران برای حضور در جامعه اقتصاد جهانی باید به قوانین و استانداردهای بین المللی احترام بگذارد.


ویدیو مرتبط :
آزادسازی 490 میلیون دلار از دارایی های ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بانک ژاپنی نقل و انتقال‌ ۲.۶ میلیارد دلار از دارایی های ایران را متوقف کرد



بانک ژاپنی نقل و انتقال‌ ۲.۶ میلیارد دلار از دارایی های ایران را متوقف کرد

انتخاب :  بانک ژاپنی «میتسوبیشی» در اجرای حکم یک دادگاه آمریکایی مبنی بر مسدود کردن دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از دارایی های ایران اعلام کرد که نقل و انتقال‌های دولت ایران از طریق این بانک را متوقف کرده است.

به گزارش انتخاب، حکم دادگاه آمریکایی در ارتباط با آنچه که دخالت ایران در بمبگذاری های سال ۱۹۸۳ در بیروت عنوان گردیده، صادر شده است.

سخنگوی بانک ژاپنی «توکیو- میتسوبیشی یو اف جی»، روز پنجشنبه، ۲۸ اردیبهشت‌‌ماه، در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت که این بانک از دادگاهی در آمریکا حکمی دریافت کرده است مبنی بر اینکه باید اموال ایران را مسدود کند.

وی توضیح نداد که این بانک چه مقدار از اموال جمهوری اسلامی را در اختیار دارد و گفت: «ما نمی‌توانیم در خصوص این‌که چه کسانی از افراد مرتبط با دولت ایران در بانک ما حساب دارند، توضیح بدهیم.»

سخنگوی این بانک با این‌حال تأیید کرد که ایران نقل و انتقال‌های تجاری «نسبتا زیادی» را از طریق بانک توکیو- میتسوبیشی انجام می‌دهد.

سخنگوی بانک توکیو- میتسوبیشی روز پنجشنبه افزود که این بانک خواستار تجدید نظر این دادگاه آمریکایی در این حکم شده است.

وی اظهار داشت: «یکی از دلایل درخواست تجدید نظر این است که دادگاه آمریکایی خواستار مسدود شدن اموال (ایرانیان) نه فقط در آمریکا، که در شعب این بانک در ژاپن نیز شده است که این امر با قوانین ژاپن همخوانی ندارد.»/انتخاب